0
جمع فرعی:ریال
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
نحوه ارسال کالا

نحوه ارسال کالا

فهرست مطالب

در این نوشته نکاتی درباره روشهای ارسال کالا مینویسم با ذکر این نکته که مطالب به روز تر رو میتونید در اینستاگرام من ببینید.

برای ارسال محصولات فیزیکی یا همون کالا روش های مختلفی وجود داره که در این نوشته با عنوان ” نحوه ارسال کالا ” به معرفی این روشها می پردازم.

انتخاب نحوه ارسال کالا به پارامترهای مختلفی بستگی داره حجم کالا – وزن کالا – اورژانسی بودن نبودن کالا هات دلیوری و …. مثلا برای ارسال غذا حتما باید با پیک انجام بشه و نمیشه با پست ارسال کرد!!! یا مثلا برای ارسال یک تن برنج باربری راهکار مناسب هست !

کسب و کار خود را در گوگل مپ ثبت کنید : ثبت سریع کسب و کار در نقشه گوگل

برای کسب کار خود وب سایت طراحی کنید : طراحی سایت

پیشنهاد میکنم این روشها را مطالعه کنید سعی کردن مزایا و معایب و نکات هر کدام را هم بنویسم :

اگر حوصله ندارید مطالب رو بخونید ویدیو زیر رو ببینید : تا آخر ویدیو رو ببینید همه نکات رو کامل توضیح دادم ار ارسال توسط پیک و پست تا تیپاکس و باربری و اتوبوس بین شهری

نحوه ارسال کالا با پست

شرکت پست در سراسر کشور و دنیا دارای شعبه هست و به راحتی میتونید محصولات و کالای مورد نظر خودتون رو با استفاده از پست سفارشی یا پست پیشتاز برای مشتری ارسال کنید. ارسال با پست پسشتاز گرانتر بوده و ارسال با پست سفارشی ارزان تر هست.

نحوه ارسال کالا توسط پست
نحوه ارسال کالا توسط پست

بطور کلی گفته میشه ارسال با پست پیشتاز سریعتر هست اما در شهرهای بزرگ خیلی از نظر زمان با هم فرق ندارند . هر دوشون ممکنه بین 24 ساعت تا 72 ساعت طول بکشه تا بسته به مشتری برسه.

نحوه ارسال کالا از طریق پست علاوه بر هزینه پست هزینه بسته بندی و کارتن هم دارد. حتی اگر محصول شما بسته بندی داشته باشد معمولا لازم است آنرا در کارتن های شرکت پست بگذارید یا دست کم در یک کارتن ساده قرار بدهید.

ارسال بوسیله پست محدودیت هایی هم دارد مثلا ظروف شیشه ای یا مایعات و … را نمیشه با پست فرستاد.

نحوه ارسال کالا از طریق پست

برای ارسال توسط پست باید محصولات را به دفاتر پستی ببرید و بسته بندی کنید و ارسال کنید. البته بهتره که کارتن بخرید و خودتون بسته ها را بسته بندی کنید اینطوری در دفتر پستی خیلی وقتتون تلف نمیشه ! البته ممکنه در دفتر پستی به شما بگن که بسته رو باز کنید که محتویات بسته رو ببینن.

دقت کنید برای بسته بندی حتما کارتن مناسب انتخاب کنید و کارتن رو با روزنامه یا شونه تخم مرغ پر کنید! چون بسته های پستی ممکنه زیر پای کارگران پست یا حتی زیر موتورشون برن! و ممکنه پاره بشن! اگر بسته پر باشه خرابی کمتر میشه!

برخی دفاتر پیشخوان دولت هم بسته های پستی رو میگیرن و معمولا هم از دفاتر پستی خلوت تر هستند گیر دادنشون هم کمتره .

در هر صورت بعد از چند بار رفتن و آمدن به دفتر پستی یا پیشخوان میتونید باب دوستی رو با کارمند دفتر باز کنید و دیگه کمتر گیر میدن که بسته رو باز کن ! یا دیگه لازم نیست در صف بمانید تا نوبتتون بشه !! میتونید بسته هاتون رو تحویل بدید و برید و کارمند دفتر هر وقت سرش خلوت شد کارهای بسته های شما را هم انجام میده!

حتی میتونید یک کارت بانکی بگذارید پیششون تا هزینه رو هم ازش کم کنن!به هر حال رابطه بازی همیشه جواب میده!!

پست پیشتاز با چه وسیله ای ارسال میشود

بستگی داره گیرنده و فرستنده کجا باشند اگر هر دو در یک شهر باشند بسته شما توسط نامه رسان ها یا به قول پستی ها (موزع ها) ارسال میشه که اگر بسته یا نامه کوچیک باشه با موتور و اگه بزرگ باشه با وانت ارسال میشه . اگه گیرنده در یک شهر و فرستنده در شهر دیگری باشه توسط پست هوایی بسته بین دو شهر جابجا میشه اما در شهر مبدا و مقصد اولویت ارسال داره.

نحوه ارسال کالا توسط پیک

ارسال با پیک سریعترین روش ارسال هست برای ارسال میتونید از پیک موتوری یا پیک ماشین سواری یا وانت و … استفاده کنید . بستگی به ابعاد کالاتون داره! انواع و اقسام پیک هم در سطح شهر هست از پیک های شخصی یا تیپ بادپا و الو پیک تا اسنپ باکس و جدیدا تپسی هم سرویس ارسال کالا رو اضافه کرده !!

نحوه ارسال کالا توسط پیک
نحوه ارسال کالا توسط پیک

الو پیک و اسنپ باکس و تپسی در ساعت های مختلف قیمتهای متفاوتی ارائه میدن باید چک کنید و ببینید چه زمانی کدوم یکی هزینه کمتری داره . پیک بادپا و پیک های شخصی معمولا هزینه شون بیشتر از سرویس های اینترنتی هست! البته اگر قرار باشه پیک شما برگشت داشته باشه (مثلا پول کالا رو بخواهید براتون بگیره بیاره) هزینه سرویس های اینترنتی احتمالا بیشتر میشه !

نحوه ارسال کالا با پیک موتوری (وانتی) در شهر های کوچیک خیلی از نظر هزینه به صرفه هست اما در شهر های بزرگ مثل تهران بعضی وقتها هزینه ارسال یک کالا تا 50-60 هزارتومن هم بالا میره !! که این هزینه با پست حدود 15 هزارتومن هست (البته به وزن بسته هم بستگی داره)

هزینه ارسال کالا توسط پیک خیلی با وزن کالا مرتبط نیست مگر اینکه کالایی خیلی بزرگ باشه ! ولی در ارسال توسط پست وزن دقیقا روی هزینه ارسال تاثیر داره و ممکنه ارسال یک بسته 3 کیلویی با پست گرون تر از ارسال با پیک دربیاد!!

حتی با توجه به حجم و تعداد سفارشها ممکنه خودتون یک یا چند تا موتور سوار استخدام کنید و کالاهاتون رو توسط پیک شخصیتون ارسال کنید! اگر حجم سفارشتون بالا باشه این روش میتونه از همه ارزون تر باشه! البته درگیری بیمه و شرایط استخدام رو هم داره!

اگر حجم سفارش زیاد باشه میتونید با پیک ها مذاکره کنید بهشون بگید همه سفارشها رو از طریق اونها ارسال میکنید و به این ترتیب هزینه های ارسال رو کم کنید.

ارسال به شهرستان

هرچند در داخل یک شهر میشه از پیک استفاده کنیم که سرعت بیشتری و معمولا هزینه بیشتری نسبت به سایر روشهای ارسال داره اما ارسال از شهر خودمون به شهرستان های دیگه توسط پیک مقرون به صرف نیست و باید از روشهای دیگه استفاده کنیم

نحوه ارسال کالا توسط تیپاکس

تیپاکس یک شرکت قدیمی است که محل شما مراجعه میکنه و بسته (های) ارسالی شما رو تحویل میگیره و در محل خریدار بهش تحویل میده ! البته در عمل ممکنه مجبور بشید خودتون بسته هاتون رو ببرید دفتر تیپاکس تحویل بدید!

نحوه ارسال کالا توسط تیپاکس
نحوه ارسال کالا توسط تیپاکس

بسته بندی ها در تیپاکس الزام خاصی نداره و مثل پست مجبور نیست در کارتن خاصی بسته بندی کنید ! همچنین تیپاکس برای ارسال کالاهای با ابعاد بزرگ مثل نردبان! یا یخچال مناسبه ! حتی خوراکیها و شکستنی ها رو به اندازه پست سخت نمیگیرن و هزینه شون هم معمولا بیشتر از پست نیست !

زمان ارسال تیپاکس معمولا کمتر از پست میشه و بین 24 ساعت تا 48 ساعته بسته شما رو میرسونن!

البته تیپاکس در همه شهر ها نمایندگی و ارسال نداره باید قبل از مراجعه به تیپاکس مطمئن بشید مقصد شما رو پشتیبانی می کنند.

در ارسال کالا توسط تیپاکس وزن مرسوله در هزینه ارسال تاثیر داره . جدیدا هم پیشرفت های خوبی داشتن و امکاناتی مثل اطلاع رسانی پیامکی و کد رهگیری رو به سرویس هاشون اضافه کردن .

نحوه ارسال کالا توسط باربری

نحوه ارسال کالا توسط باربری برای محصولات سنگین به صرفه ترین روش ارسال هست وقتی وزن بسته شما 40-50 کیلو میشود احتمالا بهترین گزینه باربری هست . البته توجه دارید که باربری برای ارسال از یک شهر به شهر دیگر هست و لازمه باربری در مسیر مورد نظر شما سرویس داشته باشه.

نحوه ارسال کالا توسط باربری
نحوه ارسال کالا توسط باربری

در شهر های بزرگ رسوندن بار به باربری هم میتونه هزینه زیادی داشته باشه!! و هزینه کل ارسال را بالا ببره.

باربری میتونه توسط نیسان ، کامیونت ، کامیون ، اتوبوس و … انجام بشه و هر کدام هزینه ها و شرایط خاص خودشون رو دارن مثلا در تهران ارسال توسط اتوبوس میتونه از طریق ترمینال غرب ، جنوب ، شرق ، بیهقی و … انجام میشه و بسته تون رو باید به این ترمینالها برسونید.

اما ارسال با کامیون و وانت از طریق باربری هایی انجام میشه که اغلب سمت شوش هستند!

برخی از شرکت های باربری سرویس تحویل گرفتن کالا را ارائه میدن که میتونه هزینه ارسال کالا از محل شما تا باربری رو کاهش بده مثلا اگر خودتو پیک بگیرید و جنستون رو بفرستید شوش 20 تومن هزینه میدید اما سرویس خود باربری ممکنه با 10 تومن این کار رو برای شما انجام بده!

ساعت کاری پیک پست

ساعت کار دفاتر پستی ساعت 7:30 تا 14 هست البته ساعت کاری نواحی مرکزی و ادارات شهرستان ساعت 7 تا 16 است که البته در ساعت بعد از 14 شیفت به حساب میاد و حق شیفت به هزینه ارسال شما اضافه میشه !

نحوه ارسال کالا از طریق پست به شهرستان

کار خاصی و متفاوتی لازم نیست انجام بدید به مرکز پستی مراجعه می کنید و بسته خودتون رو تحویل میدید . خوبی پست اینه که شهر ها و روستاهای کوچک رو هم پوشش میده. البته ر روستاها مشکلاتی در زمینه کدپستی هست مثلا همه روستا یک کد پستی دارند!

مراحل پست پیشتاز

به دفتر پستی مراجعه می کنید بسته تون تحویل مسئول پست پیشتاز میدید و اون بسته شما رو وزن میکنه و آدرس گیرنده و فرستنده رو در سیستمش وارد میکنه و هزینه رو به شما اعلام می کنه شما کارت می کشید. بعد مسئول پست برچسب مربوط به مرسوله شما که دارای کد رهگیری هست رو چاپ میکنه و روی بسته می چسبونه و تمام!

تفاوت پست پیشتاز و پست سفارشی

هر یک از این سیستم های پستی ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند که بر این اساس مقایسه آن ها با یکدیگر صورت می گیرد. تفاوت های زیر در پست سریع پیشتاز و سفارشی عنوان می شود:

زمان تحویل

در پست پیشتاز نسبت به پست سفارشی زمان تحویل کوتاه تر است. این امر سبب می شود که در هزینه های پست نیز تغییراتی ایجاد شود. بنابراین جهت دریافت سریع کالای خود باید از پست پیشتاز استفاده کنید. ضمن اینکه هزینه بیشتری پرداخت خواهید کرد.

وزن مرسوله

در پست سریع پیشتاز حداکثر وزن مرسوله ۲۵ کیلوگرم است؛ اما در پست سفارشی کالاها با وزن بیشتری ارسال می شوند. حداکثر وزن مرسوله در این روش پستی ۴۰ کیلوگرم است. این امر سبب می شود که افرادی که به ارسال کالاهایی با وزن بیشتر نیاز دارند؛ هزینه بالاتری را بابت پست پرداخت نکنند. به همین جهت پست سفارشی در این خصوص مقرون به صرفه تر است.

هزینه های ارسال

ارسال کالاها به هر نقطه از جهان هزینه های متفاوتی دارد. هزینه های ارسال بر اساس عوامل مختلفی برآورد می شود که در پست سریع پیشتاز هزینه های ارسال تا دو برابر بیشتر از پست سفارشی عنوان خواهد شد. این امر نیز به این دلیل است که حمل کالاها به شکل هوایی صورت می گیرد.

در پست سفارشی کالاها با حمل زمینی ارسال می شوند که سبب کاهش هزینه‌های ارسال می شود. همچنین وزن کالاها نیز در هزینه‌های آن ها به روش پست سفارشی و پیشتاز تاثیرگذار است. تعرفه‌های پست سفارشی بسیار کم تر از پست سریع پیشتاز لحاظ می شود.

بیمه

در پست سریع پیشتاز بیمه عمومی کالاها از طرف شرکت پستی صورت می گیرد. این امر سبب می شود که در صورت بروز هرگونه خسارت احتمالی برای کالاها شرکت غرامت آن را به افراد پرداخت کند. اما در پست سفارشی کالاها بیمه نمی شوند و تنها رسیدی بابت دریافت آن ها به مشتری تحویل داده خواهد شد.

چگونه آدرس پستیمون رو مخفی کنیم؟

دوستان زیادی این سوال رو مطرح میکردن که چطور بسته هامون رو ارسال (یا حتی دریافت) کنیم و گیرنده از آدرس ما مطلع نشه خب راهکارش از قدیم صندوق پستی بود ولی صندوق پستی در خیلی از مراکز موجود نیست و کار کردن باهاش راحت نیست و هزینه اش هم زیاده . اما راه کار جدیدش صا پست هست !

صاپست چیست؟

صاپست یه عدد ده رقمی هست که شما خودتون تعیین میکنید و البته باید منحصربفرد باشه یعنی کس دیگه ای قبلا اون شماره رو نگرفته باشه مثلا کد ملی – شماره موبایل یا هر عدد دیگه ای. این عدد ده دقمی میشه صاپست شما و میتونید این عدد رو در قسمت فرستنده بنویسید یا اگر کسی میخواد براتون بسته ای پست کنه در قسمت گیرنده بنویسه ! شرکت پست این عدد رو می شناسه ولی مردم صرفا یک عدد 10 رقمی میبینن و دیگه متوجه آدرس واقعی شما نمیشن !

شناسه صاپست چیست؟

شناسه صاپست یک شناسه یکتا و منحصر به فرد می باشد که برای هر فرد حقیقی یا حقوقی باتوجه به شرایط و قوانین سایت صادر خواهد شد. که این شماره بعد از این برای مالک شناسه ، بعنوان آدرس همیشگی مورد استفاده قرار می گیرد.

بطوری که گیرنده برای دریافت نامه یا مرسولات پستی خود نیازی به دادن شرح کامل آدرس، به سازمان ها و مراکز دولتی و خصوصی و اشخاص و دوستان نمی باشد. و صرفا با دادن نام و نام خانوادگی و شناسه صاپستی به فرستنده مرسوله و ویرایش آخرین آدرس محل حضور خود قبل از ارسال مرسوله داخل سامانه یا اپلیکیشن صاپست، می تواند مرسوله خود را درآخرین آدرس محل حضور خود در هرنقطه ای از ایران دریافت نماید.

مزایای صا پست چیه ؟

خب صاپست مزایای زیادی داره بجز اینکه آدرس فیزیکی شما را از دید همگان مخفی میکنه یه سایت هم داره که سابقه تمام بسته های پستی شما و هزینه ها و … در خودش نگه میداره .

یکی دیگه از مزایاش اینه که اگر آدرس فیزیکی شما تغییر کرد مثلا از یک خیابون رفتید یه خیابون دیگه میتونید این آدرس رو در سایت صاپست عوض کنید و کد 10 رقمی هنوز بدون تغییر میمونه ! یعنی مثلا اگر برچسب آدرس چاپ کردید اگر از صاپست استفاده کنید لازم نیست برچسبهاتون رو عوض کنید!

صاپست اپلیکیشن هم داره که رو گوشیتون نصب کنید. و کلی امکانات دیگه هم داره که توصیه میکنم برید تو سایت صاپست و خودتون بخونید .

از من حمایت کنید
اگر این مطلب برای شما مفید بوده لطفا از من حمایت کنید برای حمایت بر روی لینک زیر بزنید و هر مبلغی دوست داشتید کمک کنید
حمایت میکنم

ارسال کالا با چاپار

چاپار هم یکی دیگه از شرکت های حمل کالا است و در سراسر کشور، می‌تونید از خدمات اون استفاده کنید. ثبت سفارش در این شرکت بصورت تلفنی هم انجام میشه. در اولین فرصت، بسته از شما دریافت و به مشتری رسانده میشه.

می‌توانید با مراجعه حضوری به دفاتر این مجموعه هم بار خود رو تحویل اونها بدید. درخواست و دریافت بسته ، روزهای شنبه تا چهارشنبه، تا ساعت 14 و روزهای پنجشنبه، تا ساعت 11 هستش.

همه سفارش ها ، بسته به مسافت در مدت 24 تا 72 ساعت به دست گیرنده می‌رسه. در صورتی که تمایل داشته باشید، چاپار سفارشات شما را – با توجه به ارزشی که دارند – تحت پوشش بیمۀ آسیا قرار میده.

نکتۀ مهم دیگه اینکه شرکت بسته‌ بند کالا را به تمامی روشهای ممکن انجام میده:

  • بسته بندی با کارتن؛
  • شیرینگ با نایلون ضخیم؛
  • بسته بندی لوازم شکستنی و حساس به ضربه با نایلونهای حبابدار و بالشتکهای هوا؛
  • بسته بندی چوبی برای مرسولات سنگین.


شرکت چاچار، سرویس‌های زیر رو به کسب و‌ کارها ارائه میده:

چاپار اکسپرس

یکی از روشهای ارسال کالا سریع چاپار هست که در زمان کوتاهی و ظرف 24 تا ۴۸ ساعت، بستۀ شما را به مقصد می‌رسونه. مسلماً گرون تر هم هست !

چاپار پلاس

در سرویس چاپار پلاس، میتونید بطور دقیق مشخص کنید که مرسوله در چه زمانی از محل دریافت شود و چه زمانی به دست مشتری برسه. برای تحویل بروز بسته‌ها در تهران، از پیک‌ موتوری استفاده میشه.

تجارت الکترونیک

اگر احتیاج به انبار یا بسته بندی کالاهای خود دارید، می‌تونید از این سرویس استفاده کنید. خیلی از فروشگاه ها با مشکل فضا و انبار برای محصولات خود روبرو هستند. انبارهای لجستیکی چاپار بمنظور تأمین، نگهداری و ارسال کالاها به مشتریان در اختیار اونها قرار می‌گیره.

برای محصولاتی که در انبار قرار می‌گیره، بیمه صادر میشه. میتونید بصورت لحظه‌ای، از موجودی خود اطلاع پیدا کنید و بسته بندی، فرستادن سفارش به مشتری و فعال‌کردن امکان پرداخت در محل را هم از داخل پنل انجام بدید.

پرداخت در محل (COD)

با این سرویس، سفارش را برای خریدار می‌فرستید و خریدار وجه ش رو در هنگام دریافت، پرداخت می‌کنه. چاپار این مبلغ را به حساب فروشنده واریز میکنه.

برای اطلاع از تعرفه‌های این شرکت، می‌توانید در سایت Chaparnet مواردی مثل وزن، ارزش محصول و آدرس مبدأ و مقصد را وارد کنید و نتیجۀ محاسبه رو ببینید.

جمع بندی نحوه ارسال کالا

خب در این نوشته روشهای مختلف ارسال کالا را برای شما نوشتم و سعی کردم تجربیاتم در مورد هر کدوم رو هم براتون بنویسم .

ممنون میشم شما هم اگر نکته ای در مورد هر کدام از روشهای ارسال دارید در پایین این نوشته در قسمت نظرات بنویسید . همچنین اگر سوال یا ابهامی دارید مطرح کنید با کمال میل پاسخگو خواهم بود.

سوالات متداول درباره ارسال کالا با پست

اگر بسته پستی در پست گم بشه چی میشه ؟

فرستنده بسته میتونه به محل ارسال مراجعه کنه و مورد مفقود شدن رو اعلام کنه و اگر بسته پیدا نشه برای دریافت خسارت اقدام کنه.

هزینه های پستی شامل چه مواردی هست ؟

هزینه ارسال ، هزینه پیامک شناسه ، هزینه بیمه ، هزینه پیامک تحویل به مشتری (رسید تحویل) ، هزینه بسته بندی ، مالیات

ساعت کاری پست چجوریه ؟

دفاتر پستی شنبه تا 4 شنبه ساعت 8 تا 14:30 و روز های 5 شنبه تا ساعت 13:30 کار میکنن بعضی دفاتر مرکزی شعبه بعد از ظهر هم دارن پستچی ها هم از ساعت 8 صبح تا توزیع آخرین بسته در روزهای غیر تعطیل مشغول توزیع بسته ها هستند بعضی سرویس های ویژه روز های تعطیل هم پستچی اقدام به تحویلشون میکنه.

اگر گیرنده منزل نباشه چی میشه ؟

پستچی دوبار به محل گیرنده مراجعه میکنه (در دو روز متفاوت) و اگر در هر دو روز گیرنده در محل نباشه بسته به دفتر پستی برمیگیرده و گیرنده باید به دفتر مراجعه کنه و بسته ش رو بگیره . البته پست چی یک کاغذ که نشون میده مراجعه کرده به داخل خونه میندازه

رهگیری مرسوله پستی چجوریه ؟

برای رهگیری بسته پستی بارکد مرسوله را در سایت https://tracking.post.ir/ وارد میکنید و سایت اطلاعات رهگیری مرسولات در تمام مراحل قبول، رهسپاری و توزیع رو نشونتون میده . البته بعضی وقتها هم قاط میزنه .

کارتن و ملزومات بسته بندی را از کجا بگیرم ؟

میتونید توی اینترنت سرچ کنید شرکت های مختلف کارتن و سایر ملزومات بسته بندی مثل چسب پهن و برچسب و … رو میفروشن یک سایتی که من خودم چند بار ازشون خرید کردم زودپک هست این سایت همه چی داره : کارتن – گونی – پاکت – چسب – دستگاه دوخت کارتن – ماژیک – محافظ حباب دار – سلفون و …

سامانه ارسال بار بازارگاه چه کمکی به من می کند؟

این سامانه به شما کمک می کند از طریق اتوبوس های بین شهری بار خود را به مقصد ارسال نمایید بدون آنکه بصورت حضوری به ترمینال مراجعه کنید.

منظور از روش ارسال درب به درب چیست؟

یعنی بسته پستی از درب منزل یا محل کار فرستنده دریافت به درب منزل یا آدرس گیرنده ارسال و گیرنده تحویل می شود.

کمد کوچکی در اداره پست که پس از دریافت هزینه در اختیار شما می گذارند چه نام دارد؟

صندوق پستی

تیپاکس چند روزه میرسه ؟

24 ساعت تا 72 ساعت بستگی به فاصله مبدا و مقصد داره

مدارک لازم برای پست کالا به شهرستان

مدرک خاصی لازم نیست آدرس فرستنده ، آدرس گیرنده و کارت بانکی برای پرداخت هزینه ارسال


به این مطلب چند ستاره میدهید؟

0 / 5

رتبه صفحه شما:

360 پاسخ

  1. سلام ی سوال داشتم
    من میخوام ی بسته پستی رو ارسال کنم به منطقه ۱۴ ولی دقیق نمیدونم هزینه ارسال و بسته بندی و… اینا چقدر میشه میتونید بگید حدودا چقدر هزینش میشه؟

  2. سلام یه سوال
    من میخوام یه بسته ای رو پست کنم، آدرس گیرنده رو کامل دارم فقط شماره پلاک رو ندارم ینی فقط نمیدونم کدوم دره خونشون ولی تا کوچشونو دارم.
    چیکار کنم؟ برگشت میخوره این بسته؟

  3. با سلام ب شما بزرگوار
    من میخواستم ای دونه ساعت مچی از تهران به ارومیه ارسال کنم‌
    بنظرتون هزینه پستش چقدر میشه حدودی ؟
    آیا پست مطمن هسن خیلی برام مهمه ک سالم ب دستشون برسه
    ممنونم از پاسخگوی تون🙏🏻🙏🏻

    1. سلام هزینه رو باید از باجه پست بپرسید بر اساس وزن هست . در مورد اطمینان هم فرض کنید بسته شما پرتاب میشه اینطرف و اون طرف یه چوری بسته بندیکنید خراب نشه ! البته بسته تون بیمه هم میشه که اگه خراب شد خسارت بگیرید!

  4. سلام ببخشید من میخوام یه بسته بفرستم ولی نمیخوام بره دم خونشون فقط میخوام به نزدیکترین اداره پست بره و اونم بره از اونجا تحویل بگیره باید چکار کنم

  5. سلام خسته نباشید خریدار از فروشنده راه دور درخواست لوکیشن می کند تا کالا از مبدا به مقصد ارسال شود چگونه هزینه کالا و ارسال پرداخت میشود دقیقا با چه روشی خریدار می خواهد ارسال انجام بشود؟

  6. دوستان کسی تا حالا با چیتاپست کار کرده؟ لطفا اگه تجربه ای از ارسال بسته باهاش دارین بگین.

  7. سلام من یک گوشی میخوام بفرستم از آمل به بهنمیر کارتن داره خودش ولی من جعبه ندارم و وقت هم ندارم برای خرید جعبه حالا دو سوال
    ۱- با چی بفرستم که گوشی خراب نشه؟
    ۲- آیا خودشون بسته بندی میکنن؟

  8. سلام،توضیحاتتون در مورد چاپار کم بود میشه کمی جامع تر توضیح بدید ،مثلا من برای ارسال تابلوهای نقاشی وقابهای نقاشی میتونم از چاپار استفاده کنم ویا کدوم روش بهتره
    ممنونم

  9. سلام میخام بخاری ژاپنی ارسال کنم اجناسم شناسه کالا نداره.به نظرتون اداره پست گیر میده؟تیپاکس چی؟

  10. با سلام و عرض احترام مشاور و ارسال کالا درب به درب به کلیه نقاط ایران در خدمت شما عزیزان هستیم

  11. سلام وقت بخیر ببخشید کسایی که روستا هستن میتونن از طریق پست بانک بسته ای را ارسال کنند؟یا حتما باید برن اداره پست

  12. من پرسیدم اگه خونه ای کد پستی نداشت باید چی جاش بزاره جا این همه شاه نامه بنویس ١٠تا عدد ١بزارید تا پست رفتم اینو گفته

  13. سلام من یه سوالی دارم ممنون میشم جواب بدین.
    من خارج از شهرم و محل زندگی ما پست نیست. چطور میشه یه بسته رو طوری سفارش داد که بره به شرکت پست نزدیک ترین شهر به محل زندگیمون و من برم مستقیم از شرکت پست این بسته دریافت کنم؟
    البته این کار همیشگی نسیت که بخوام یه کمد تو شرکت پست اجاره کنم و فقط یباره.
    خیلی ممنون

    1. سلاک سید امیر جان باربری ها معمولا تحویل ندارن و خریدار باید به محل باربری مراجعه کنه و بسته ش رو بگیریه البته بعضی باربری ها هم تحویل در محل انجام میدهند که طبعا هزینه جدا دریافت میکنن

  14. درود برشما.ممنون از مطالب عالی ک به اشتراک گذاشتین.یک سئوال داشتم ببخشید خودمون باید کارتون بخریم بسته هامون رو بزاریم توش تحویل اداره پست بدیم یا وقتی ب اداره پست رفتیم خودشون بهمون کارتون میدن ک بسته رو بزاریم توش؟و اینکه من چجوری میتونم ی قیمت حدودی برای هزینه پست به مشتری بگم وقتی هنوز به اداره پست نرفتم و نمیدونم هزینه دقیقش چقدر میشه؟ممنون میشم جواب بدین

    1. سلام بر شما 1- هر دو کار رو میتونید بکنید هم میتونید خودتون کارتون بخرید و بسته بندی کنید و ببرید هم میتونید در دفتر پستی کارتن بگیرید البته راه اول بهتره هم کارتن ها ارزون تر در میان هم در وقتتون صرفه جویی میشه 2- در مورد هزینه وزن بسته ها تون رو حدودی مشخص کنید مثلا در یک کاری بسته ها اغلب زیر نیم کیلو هست در یا سایت دیگه بسته اغلب حدود 1 کیلو یا 3 کیلو هستن وقتی وزن رو به دست آوردن به دفتر پستی مراجعه میکنید و میپرسید هزینه ارسال بسته های نیم یا یک یا 3 یا … کیلوچقدره وهزینه ارسال حدودی در میاد قیمت کارتن و چسب رو هم محاسبه میکنید و مثلا می بینید قیمت بسته ها از 10 تا 20 تومن میشه میتونید هزینه ارسال رو 15 در نظر بگیرید حالا برخی سفارش ها میشه 10 تومن برخی میشه 12 برخی میشه 15 برخی میشه 20 بخواهید دقیق تر عمل کنید باید از افزونه هایی که هزینه پستی محاسبه میکنن استفاده کنید.

  15. سلام..
    میخوام یه بسته ای رو پست کنم اما میخوام که خود اداره پست منطقه تحویل بگیره تا گیرنده بعد یه روز بره بسته رو بگیره..آیا این امکان پذیره ؟

    1. سلام تا جایی که میدونم همچین امکان وجود نداره ولی باز از دفتر پستی بپرسید و ممنون میشم جوابش رو به ما هم بگید ! (شاید جدید راه انداخته باشن)

  16. سلام وقت بخیر
    من چند تا بسته همزمان باهم پست کردم
    کد رهگیری برام نیومد ک‌بفرستم برای مشتری
    فقط پیام اومد از طریق پست الکترونیک کد رهگیری و پیگیری کنید .میشه راهنمایی کنید

  17. سلام میوه خشک دارم میخوام ارسال کنم به شهر های دیگه
    هزینه ارسال حدودا چقدره?
    با کدوم پست بهتره?
    طی چه زمانی به دست مشتری میرسه?

    1. سلام هزینه ارسال با توجه به وزن و مقصد مرسوله شما مشخص میشه به نظرم بهترین روش ارسال برای شما پست هست البته اگه وزن بسته تون زیاد باشه بیشتر از 5 کیلو ممکنه تیپاکس ارزون تر در بیاد

    1. سلام خیر لازم نیست گیرنده هزینه ای پرداخت کنه . اگه بخواهید هزینه ارسال توسط گیرنده پرداخت بشه باید از سرویس پس کرایه استفاده کنید که در حال حاضر پست این سرویس رو نمیده ولی تیپاکس و باربری دارن

  18. سلام. یه سفارشی ثبت کردم در دیجی کالا که محدودیت ارسال به منطقه من رو داشت و نوشته بود این کالا قابل ارسال به منطقه شما نیست اما هزینه اش پرداخت شده بصورت اینترنتی. میخواستم بدونم چجوری قراره تسویه بشه اگه ارسال نشه.

  19. .سلام وقتتون بخیر
    ببخشید یه سوال داشتم ازتون
    وقتی شما یه بسته ای رو به پست تحویل میدین اگه کد رهگیری رو بخوایین به طرف ب صورت پیامکی ارسال کنن
    کد رو وقتی شما بسته رو به اداره پست تحویل دادین به مشتری مسیج‌میکنن یا بعد از ارسال بسته؟
    ممنون میشم جواب بدین.

  20. سلام و وقت بخیر چطور میتونم با آدرس نصفه بسته پستی رو به مقصد مورد نظرم ارسال کنم؟اسم خیابان شهر و منطقه زندگی مقصد رو میدونم اما اسم دقیق کوچه و پلاک رو همراه کدپستی نمیدونم میشه راهنمایی بفرمایید
    ممنونم

  21. می‌خوام یه بسته رو پست کنم،چه اداره پست ازم چه چیز هایی می‌خواد ؟(اطلاعات ،امضا و…)

  22. سلام من میخوام چندین چیز که از نظر حجمی مثل هم نیستن رو پست کنم، همینجوری باید بریزم تو پلاستیکی چیزی ببرم دفتر پست که خودشون بذارن توی کارتن یا خودم کارتن تهیه کنم یا هردو راه هست؟؟؟

  23. سلام وقت بخیر من میخوام یه بسته رو به شاهرود ارسال کنم از طریق اداره پست، به چه مدارکی نیاز هست و اینکه از طریق اداره پست هم باید هزینه بدم!؟

  24. درود بر شما
    آیا امکان داره که بتونیم جنس را از خود شرکت پست تحویل بگیریم؟؟(منظورم اینه که جلو درب منزل تحویل نگیریم و به شرکت پست مراجعه کنیم برای تحویل)

  25. سلام
    محصول خوردنی که حتما باید توی یخچال باشه رو چطوری ارسال کنیم به سراسر ایران؟

  26. سلام،خسته نباشید
    ببخشید من میخواستم انلاین شاپ بزنم
    و خوب برای بسته های پستی مغزم کمی در گیره
    چطوری وقتی سفارش میدیم میگن ۲۰ تومن هزینه ارساله
    ایا برای انلاین شاپ ها تعرفه خاصی هست؟
    چون تا الان چند تا بسته سبک برا چند نفر از اقوام خانواده و اصلا قیمتش ۲۰ تومن نشده!

    1. سلام معمولا فروشگاه های اینترنتی یک عددی را به عنوان هزینه ارسال اعلام میکنند ممکن است هزینه واقعی کمی بیشتر یا کمتر بشود و خریدارها هم این موضوع را اغلب قبول دارند

  27. سلام . وقتی کالا رو به اداره پست میدیم چطوری باخبر میشم که بسته به صاحبش رسیده؟
    اونجا شماره تلفن میگیره و پیام میده؟

  28. سلام وقت بخیر
    بنده یک گردنبند رو میخوام به یک شهر دیگه ارسال کنم،پیشنهادتون اینه از چه طریقی اقدام کنم؟و به نظرتون هزینه تقریبیش چقدر میشه؟

  29. وسایلی مثل گل که داخل گلدان هست از شهری به شهر دیگر با چه روشی بهتر است ارسال شود؟

    1. به نظرم تیپاکس گزینه بهتریه البته اگر شکستنی باشه احتمالا قبول نمیکنن برای شکستنی ها بعضی از باربری ها ممکنه قبول بکنن

  30. سلام خسته نباشید
    امکانش هست برای آدرس فرستنده(آدرس کد پستی مبدا )رو بزنیم ،و برای مقصد آدرس کد پستی و کد پستی شهرِ مقصد رو؟
    و اینکه فرمودید در دفاتر پیشخوان هم میشه اقدام کرد.
    باجه ارسال که فرمودید کجا میشه؟
    و در آخر بجای آدرس فرستنده و کد پستی میتونم از صاپست استفاده کنم؟واین کد رو از کجا میتونم برا خودم تهیه کنم؟

    1. سلام بله کد پستی 10 رقمی کفایت میکنه ولی معمولا میگن آدرس رو هم بنویسید در داخل دفتر پیشخوان بپرسید باجه پست دارن یا نه اگهداشته باشن بهتون نشون میدن صاپست رو باید از سایتش بگیرید در گوگل سرچ کنید صاپست

  31. سلام وخسته نباشید،ممنون بابت مطالب مفیدی که ارایه کردید
    ببخشیدمن محصولی روسفارش دادم اما به دستم که رسیدوبازش کردم متوجه شدم اشتباه شده الان میتونم باهمون بسته برگشت بزنم وهزینه ارسال روهم خودفروشنده حین تحویل پرداخت کنن؟

    1. سلام با همون بسته میتونید برگشت بزنید اما پرداخت هزینه توسط گیرنده که بهش میکن پس کرایه در خیلی از مراکز پستی انجام نمیشه باز سوال کنید بپرسید میتونید بسته رو پس کرایه کنید اگه گفتن نمیشه باید از گیرنده بخواهید هزینه رو براتون کارت به کارت کنه

  32. یکی بگه چطوری میشه پستم رو از خود اداره پست تحویل بگیرم نه اینکه پستچی بیاره دم خونه

    1. تا جایی که میدونم راه قانونی نداره میتونید آدرس گیرنده رو اشتباه بزنید بسته برگشت بخوره بهاداره پست و برید از اونجا بخض معطله تحویل بگیرید

  33. سلام من یه بسته میخواستم بفرستم از تیپاکس ولی دوست ندارم داخلش چک بشه اگه خودم بسته بندی کنم بدم بهشون چک میکنن؟ممنون

  34. سلام من میخواستم بدونم میشه بسته ای رو تحویل اداره پست داد و اداره پست اون رو با تاخیر ارسال کنه؟ چون میخوام کادوی تولد پست کنم و موقعیت اداره پست رفتن تو اون بازه ای که طی ۷ روز بعدش ب دست گیرنده برسه و ندارم . میخواستم بدونم میشه ازشون خواست با تاخیر بفرستن یا نه؟

  35. ببخشید یک سوال داشتم
    میخوام بسته با پست ارسال کنم ولی آدرس دقیق تحویل گیرنده و ندارم میشه آدرسش و شرکت پست همون شهر بزنم بعد اونا بهش اطلاع بدن که بیاد از شرکت پست بگیره؟

    1. درود بر شما ، خب هزینه سرویس ها مختلف متفاوت هست و بر حسب وزن هست ، برای بهینه شدن هزینه پست وسایل سنگین در واقع بهتره از پست استفاده نکنید !! و از باربری استفاده کنید .

  36. بسیار عالی و جامع بود ..فقط یک سوال داشتم ..چون من واقعا بسته بندی حرفه‌ای یعنی با کمترین فضای پرت ، بلد نیستم ..آیا برای انجام بسته بندی اکثرا لباس …ممکنه شخصی از طرف شما به منزل تشریف بیاورند و بسته بندی بهینه انجام شود ؟ برای ارسال به احتمالا انگلستان لندن

    1. سلام هخانم شراره عزیز من شرکت حمل و نقل یا ارسال نیستم من طراح سایت هستم و در اینجا یک راهنمای ارسال کالا نوشتم برای کسانی که وب سایت فروشگاهی دارند اما در مورد جواب سوالتون تا انجایی که اطلاع دارم همچین سرویسی از طرف هیچ شرکتی ارائه نمیشه (تا حالا نبوده) ولی شاید اگر با شرکت های خصوصی مذاکره کنید بتونن این سرویس رو بهتون بدن.

  37. سلام وقت بخیر.بخوام واسه کسی چیزی ارسال کنم هزینه ارسال هم باخودشه.من همون اول پرداخت کنم وبعدازش بگیرم
    .یا ک پستچی درب منزل ازش میگیره؟

    1. سلان عاطفه خانم
      اینکه کالا رو بفرستید و گیرنده پولش رو بده اسمش پس کرایه هست قبلا سرویس پس کرایه در پست بود ولی جدیدا نیست یعنی فرستنده باید هزینه ارسال رو پرداخت بکنه باز هم زمان ارسال میتونید بپرسید بگید میتونم پس کرایه اش کنم

  38. سلام عرض ادب خدمت شما سوالم اینه که اگه بخام یه گوشی ساده دکمه ای رو از اصفهان بفرستم به طبس تو خراسان جنوبی هزینه اش چقدر میشه؟

  39. سلام
    ببخشید من یسری آنلاین شاپ ها دیدم که تا ثبت سفارش می‌کنند قیمت ارسال هم میگن از کجا میتونیم هنگام ثبت سفارش مشتری بهش قیمت ارسال رو هم بگیم؟؟

    1. معمولا مبلغ بصورت حدودی اعلام میشه البته افزونه هایی هستند که محاسبه گر هزینه دارند ولی در عمل کار کردن باهاشون مشکل ساز هست

  40. سلام. موقع خرید اینترنتی، برای سفارش با تیپاکس ۳۰ تومن از من کرایه کم کرد و موقع تحویل هم ۵۰ تومن و خرده ای ازم گرفتن. توصیه من اینه که اینا فقط دنبال زدن جیب ملت هستن. فقط پست عادی

    1. سلام خانم مریم یعنی هزینه ارسال برای شما 80 تومن تمام شده ؟ بسته تون چی بوده و چقدر وزن داشته ؟ این مشکل رو باید با فروشنده مطرح کنید و ببینید جریان چی بوده

      1. سلام حدود ۸۰۰ گرم. ماوس و کیبورد بوده. موقع خرید اینترنتی زده بود باربری ۳۰ تومن و من نمیدونستم تیپاکس هست. وقتی به فروشنده زنگ زدم گفت بابری از ما ۳۰ تومن گرفته تا بار رو بگیره بعدشم تیپاکس ۵۱ تومن گرفت از من. واقعا این همه هزینه مسخره است برای یک بار سبک.

    2. سلام. اگه آدرس دقیق نداشته باشیم مثلا برای روستا و برای راحتی حمل و نقل برای پست، آیا میشه در آدرس گیرنده، آدرس پست شهرستان رو بنویسیم و بعد خودمون بریم تحویل بگیریم؟

    1. سلام بسته ای که میخواهید ارسال کنید میبرید یکی از دفاتر پستی یا دفاتر پیشخوان دولت که خدمات پست هم دارند به اونها تحویل میدید و براتون بسته بندی میکنند آدرس گیرنده و فرستنده رو روی بسته مینویسید و بسته رو به باجه ارسال تحویل میدید باجه ارسال بسته شما رو وزن میکنه و هزینه ارسال رو ازتون میگیره (معمولا با کارت بانکی میگیرن و نقد قبول نمیکنن) بعد هم برچسب پست روش میزنن و ارسال می کنن

  41. درود برشما
    داداش میخوام یک وسیله به نام اکستراکتور پست کنم پایه هاش جدا میشه و حجمش کمتر میشه شبیه کره گیر هستش جنسش استیل هست آیا پست برام ارسال میکنه؟؟
    ممنون میشم جواب بدید.

  42. سلام اگر یک لب تاب رو بخواهیم از شهری در یک استان به استانی دیگر بفرستیم از چه راه مطمئنی میتونیم اینکار رو انجام بدهیم

  43. سلام من یه بسته میخام ارسال کنم ولی نمیخامم بسته بندیم باز بشه ارسال به شهرستان هست با چه نوع پستی امکان هستبرا ارسال ممنون که جواب دادین تشکر

    1. سلام پست که بصورت کلی باید بازدید کنه مگر اینکه آشنا باشید و مامور پست شما بشناسه و بیخیال بازدید بشه . ممکنه با تیپاکس راحت تر بتونید کنار بیایید

  44. سلام من یک محصول از من خریداری کردن و می خواهم با پست براشون بفرستم آیا باید پول پستم را از آن بگیرم ۲۵ تومان بر اساس وزن پست از من میگیره ضرر میکنم مشاتری هم میگه گرونه گرون تر شد

    1. سلام هزینه ارسال با مشتری هست حالا یا مستقیم از مشتری میگیرید یا غیر مستقیم (روی قیمت جنس میکشید) بعضی وقتها ممکنه در عوض خرید زیاد هزینه ارسال رو به مشتری تخفیف بدید

  45. سلام من یه سوال دارم من می خوام از گیلان یک سفارش بدم ولی کد پستی ندارم میشه فقط ادرس اداره پست شهرمون را بدم و وقتی سفارش رسید خودم برم وسفارش را بگیرم

    1. سلام خب شما که میخواهید تا اداره پست شهرتون برید یکباره کد پستیتون بگیرید و البته کد پستی الزامی نیست با آدرس هم میارن بسته و اینکه جواب سوالتون که میتونید آدرس اداره پست رو بدید یا نه رو باید اداره پست بپرسید بعضیهاشون ممکنه قبول کنن ولی اکثرا قبول نمیکنن

  46. سلام
    ببخشید من تازه یدونه پیج در رابطه با بوتیک و لباس میخوام بزنم و داخلش آنلاین لباس بفروشم،و اینکه توی خونه فقد غیر حضوری میخوام بفروشم و امکان خرید حضوری نمیتونم برای مشتریهام بزارم
    خب بلاخره هرکسی هم ب پیجی ک تازه تأسیس شده و اول کارشه زیاد اعتماد نداره و پولی واسم واریز نمیکنه.
    میخواستم ببینم میتونم مثلا از مشتری هام پرداخت درب منزل بگیرم؟کدوم شرکت حمل و نقل پستی این امکان پرداخت درب منزل رو داره؟؟

    1. سلام برای تحویل در محل ودریافت وجه باید از پیک استفاده کنید حالا یا پیک موتوری یا اسنپ باکس و … با تیپاکس هم تماس بگیرید قبلا نداشتن شاید جدیدا همچین سرویسی رو فعال کرده باشن

  47. سلام خسته نباشید
    من میخواستم پستی ارسال کنم ولی ادرس دقیق و نمیدونم
    شهر و محله و همین طور کد پستیه منزلو دارم
    ولی کوچه و پلاک نمیدونم
    در این صورت پست به دستشون میرسه؟

    1. سلام جمله خبری گفتید یا سوال پرسیدید؟ قطعا ماموران پست سعی میکنن بسته ها را سالم به مقصد برسونن و قرار نیست زیر پا له بشن ولی خب امکانش هست !! من خودم بسته ای دستم رسیده که به نظر میومد زیر چرخ موتور رفته باشه!

      1. خب شاید من ی چیزی توی بسته گذاشتم و اگر زیر موتور یا زیر پا بره خراب‌بشه بعد ب دست مشتری من برسه اینطوری از من شکایت میکنه اصلا چرا دقت نمیکنن من لوازم ارایشی میفروشم اگر زیر موتور یا پا بره اون محصول من خراب میشه یا پاره میشه این چ کاریه آخه باید خیلی مراقب باشن چرا اینقدر بیخیال هستن

        1. خب البته پست همچین بسته هایی اصلا قبول نمیکنه مثلا روغن ها ، کِرِم ها و … که ممکنه در زمان انتقال بشنکه یا پاره بشه و مواد درونش بیرون بریزه رو اصلا قبول نمیکنن

  48. سلام جناب راستش من یه کادوی تولد میخاستم واسه کسی پست کنم
    محدوده خونشونو تقریبی بلد هستم و مطمعن نیستم که همونه خونشون یا نه اگر اسم و فامیل طرف رو بگم و محدوده خونشون اداره پست خودش میتونه آدرس رو پیدا کنه یا خیر
    و این که اگر آدرس رو اشتباه بدین بعد برگشت میخوره واسه خودمون با نه

    1. سلام تا جایی که میدونم اینطوری طرف رو پیدا نمیکنه مگر اینکه شخص در یک روستای کوچک باشه…قسمت دوم سوالتون بله برگشت میخوره

      1. سلام من یک بسته به استان تهران و شهر اسلامشهر ارسال کردم اما مسئول ثبت پست اشتباهی نوشتن استان تهران وشهر تهران ایا ممکنه به دست گیرنده نرسه؟و اشتباهی جای دیگه بره؟

  49. با عرض سلام و خسته نباشید میخاستم یک وسیله ایی از دیوار بگیرم برام از تهران به کرمان ارسال کنن بعد با پست تسویه حساب کنم ایا میشه بعد اون اقا در تهران دریافت کنه؟ اگه میشه چجوری؟؟ ممنونم

    1. سلام نه متاسفانه امکانش نیست قبلا پست سرویس پرداخت در محل داشت ولی چند وقتی هست که این سرویس رو دست کم برای مشتریهای عادی برداشته

  50. سلام وقت بخیر
    برای فروش خرما ارسال بسته های خرما به سراسر کشور
    روزانه ۵۰ بسته ۵ یا شاید بیشتر پست قبول میکنه

  51. سلام خسته نباشید
    قربان من یک ایپد از تهران خریداری کردم و خودم هم در مشهد هستم جناب.قربان به نظرتون با تیپاکس بفرستم بهتره یا با پست؟جناب این ایپد که خریدم کل سرمایه من هست و برای کار خریدمش به نظرتون از کدوم راه ایمن تره اون بندی که نوشته بودید امکان داره زیر موتور یا دست پا بره دلم لرزوند برای تیپاکسم انقد مردم تو سایتا نظر منفی دادن نمیدونم باید چیکار کنم قربان میشه منو راهنمایی کنید میخوام ایپدم سالم برسه چون میدونم اینا هیچکدوم خسارت نمیدن و همش دردسره .البته اگر شرکت پستی غیر از این دو می‌شناسید که کارش خیلی درست باشه بگید چون من تاحالا فقط از دیجیکالا آنلاین خرید کردم

    1. سلام دقیقا همین جا کار سخت میشه ! به نظرم به پست اصلا فکر کنید برید سراغ تیپاکس و به کسی که میخواد ارسال کنه بگید حتما خوب بسته بندی کنه و دوروبرش ضربه گیر بگذاره

      1. جناب این فرستاد با پست😐بدبخت شدم فک کنم من سرکار بودم نمیتونستم جوابش بدم با پست فرستاده ولی میگه همه جاش از اون پلاستیک توپ توپیا گذاشته و کارتن ضربه گیر بعد فرستاده.جناب به نظرتون به محض اینکه اومد مشهد خودم برم از مرکز پست بگیرم امن تر نیست تا اونا با موتور بیارن دم در خونه؟چقد ترسیدم دلم داره میلرزه اصن

  52. سلام وقت بخیر
    ببخشید گیرنده ی من آدرس دقیقی نداره
    شهرشونم یدونه اداره پست بیشتر نداره
    میشه بسترو بفرستم به اداره پست منطقشون خودش بره تحویل بگیره؟
    ینی آدرس مقصد و اداره پست اون منطقه بنویسم

  53. سلام و دعای خیر
    آقای حاتمی از شما بابت ارایه اطلاعات مفید سایت بی نهایت متشکرم. جوابم را گرفتم.
    و چقدر عالی وقت می‌گذارید و پاسخگوی دوستان هستید.
    پیوسته صاحب خیر باشید.
    فرشته الیاسی

  54. سلام هزینه یخچال دوقلوالکترواستیل ازتهران به کنارک استان سیستان وبلوچستان چقدرهست لطفا جواب بدین ممنون

    1. سلام برخی از دفاتر پیشخوان بخش خدمات پستی هم دارندو میتونید بسته هم ارسال کنید

  55. در صورت اینکه چند مرسوله داشته باشم خود پست میاد مرسولات رو ازم تحویل میگیره؟
    و اینکه من کارم بافت سبد، کیف و رومیزی هست با پست ارسال کنم محصولات رو بهتره یا تیپاکس؟

    1. در حال حاضر فکر نمیکنم پست سرویس تحویل گرفتن داشته باشه البته اکه تعدا بسته هاتون زیاد باشه ممکنه قبول کنن . برای کیف و رومیزی به نظرم پست بهتره ولی برای سبد اگه ابعادش بزرگ باشه احتمالا تیپاکس بهتره ولی هردوش رو باید قیمت بگیرید… این نکته رو هم در نظر داشته باشید که تیپاکس همه کشور رو پوشش نمیده

  56. بسته ای رو اگر بخواهیم از طریق پست ارسال کنیم،باید کالا رو ببریم پست خودشون بسته بندی کنن یا خودمون هم میتونیم در منزل بسته بندی کنیم و آدرس ها و مشخصات روی بسته بنویسیم؟

    1. بطور معمول بسته ها باید در دفاتر پستی باز بشن و داخلشون دیده بشه ولی اگر یه مدت با یه دفتر کار کنید و باهاتون آشنا باشن ممکنه دیگه بسته تون رو باز نکنن . اگر بخواهید خودتون بسته بندی کنید لازمه از کارتن ساده بدون طرح یا کارتن های پستی استفاده کنید.

  57. ببخشید من میخام برای بار اول سفارش اینترنتی بدم
    و اینکه کد پستی روی در رو باید بدم برای سفارش؟

  58. ی مانتو گرفتم ولی اونی ک میخاستم نبوده الان چجوری باید پس بفرستمش؟؟
    میشه زودتر جواب بدین؟🙁

    1. سلام با فروشنده تماس بگیرید ببینید پیک داره یا نه و اینکه چه روشی رو پیشنهاد میکنه برای ارسال قاعدتا پست خوبه

  59. سلام یه هدیه میخواستم با پست بفرستم ، به چه مدارکی نیاز داره؟!
    و اینکه کارت و چسب و … خود دفتر پستی دارن؟!

  60. سلام من میخام یه شیشه شربت که ضخیم هم هست پست کنم میتونم ایا؟
    ایرادی ازم نمیگیرن؟

  61. سلام این نظر برام مهمه
    الان پیشخوان چند بار شده یه دلیل بیخودی میاره مبنی بر ایمه اگر سایز بسته شما بزرگ باشه سیستم خودش غیر استاندارد میزنه
    و اینجوری از من هزینه اضافی میگیرن ، چون هرچی بره رو فاکتور برا اونا درصد بیشتری داره میخواستم بدونم الان این حرفشون راسته یا دروغ
    درضمن من تاحالا نشنیده بودم پست به ابعاد گیر بده و فقط براشون وزن مهمه

  62. سلام من یه سوال داشتم خیلی برام مهمه
    من بستم رو با روش باربری سفارش دادم.میخواستم ببینم باربری جمعه ها هم انجام میشه؟
    موقع ثبت سفارش هم آدرس محل زندگیمون رو دادم
    بسته رو میاره در خونمون یا میاد تحویل میده به پست شهرستان؟
    لطفا جواب بدید؟هرچه سریع تر بهتر☺

  63. یه بسته پره شکلات میخوام بفرستم که ممکنه طی هفت روز آب شن:) و خراب شه
    چجوری باید بفرستم که خراب نشه
    شما امکان ارسال همچین کالاهایی رو دارین؟

  64. ببخشید.من یه سوال داشتم.من میخوام برای یکی از دوستانم کادویی رو بفرستم به منزلش که آدرس،کد پستی و هیچی از ایشون رو ندارن فقط اشم شه و روستایی که زندگی میونه رو دارم.چطور میشه،بسته رو براشون فرستاد؟امکانش هست؟

  65. سلام . امکانش هست بخوایم مرسوله از طریق پست بفرستیم ولی درب منزل نیاره و بمونه اداره پست تا گیرنده بره و خودش تحویل بگیره؟
    یعنی فقط شهر و شماره گیرنده رو بنویسیم

    1. سلام این سوال رو خیلی ها میپرسن جریان چیه چرا نمیخواهید آدرس گیرنده رو بنویسید ؟
      اگه خیلی اصرار دارید آدرس ننویسید میتونید با تیپاکس یا باربری ارسال کنید. گیرنده باید به دفتر باربری یا تیپاکس مراجعه کنه و جنسش رو بگیره

  66. سلام
    من میخواستم مایعات شوینده ارسال کنم میخواستم ببینم پست قبول میکنه و اینکه کارتن خودشون میدن؟

  67. سلام یه سوال داشتم
    من رهگیری میزنم زده پنج شنبه بارگیری شده از تهران واسه ساری
    میخواستم ببینم جمعه هم باربری انجام میشه یا اینکه شنبه تازه میفرستن برای ساری

    1. سلام بله جمعه هم پست کار میکنه ولی معمولا توزیع بسته نداره (هرچند در مواردی روز تعطیل هم توزیع داره) بسته شما احتمالا امروز جمعه اومده ساری و فردا میرسه دستتون

    2. ساری پرچم بالا روز جمعه بمرده ها هم مرخصی درنه
      هر چند الان ته بسته برسیه 😁

  68. سلام.
    من یه کتاب از دیجی کالا سفارش دادم
    سه هفته هست که به دستم نمیرسه.
    زنگ زدم گفتن ما بسته رو به اداره پست تحویل دادم بقیه اش با اونهاست.
    من هزینه پیک رو پرداخت کردم،حالا سوالم اینه که اگر برم اداره میتونم هزینه پیک رو پس بگیرم؟!

    1. سلام دوست عزیز. اگه با پست فرستاده باشن باید کد رهگیری داشته باشن کد رهگیری رو بگیرید و ببینید کتابتون کجاست. در مورد هزینه هم چون هزینه پیک معمولا بیشتر از پست هست باید اضافه ش رو برگردونن . به نظرم برید توی سایت اینماد و شکایت ثبت کنید که مجبور شوند پیگیری کنند و جواب بدن

  69. سلام
    وسیله من دست پستچی رسیده امروز صبح ولی هنوز خبری ازش نیست چیکار کنم یعنی تا فردا میاره؟؟؟

  70. سلام
    بسته من رسیده تهران رهگیری کردم نوشته
    مرسوله جهت توزیع تحویل نامه رسان شده یعنی چی؟؟؟
    اگه رسیده بهشون تا چه زمانی تحویل گیرنده میدن؟؟

  71. سلام
    بسته من رسیده تهران رهگیری کردم نوشته
    مرسوله جهت توزیع تحویل نامه رسان شده یعنی چی؟؟؟

  72. سلام
    من با پست پیشتاز وسایلی از شهرستان فرستادم تهران
    چند روزه به دست گیرنده میرسه
    بعد درب منزل انجام میشه یا با گیرنده تماس میگرن برن اداره پست تحویل بگیرن؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  73. سلام من فروش اینترنتی دارم ومیبرم پست کنم هزینه ای که بهم یگن باهزینه ای که پیامش میادیکی نیست چه دلیلی داره؟

  74. سلام من نمیخام گیرنده ادرسمو بدونه یا حتی اسممو پستچی که ادرس و اسم مشخصات گیرنده رو نمی خوان؟؟

    1. سلام مشخصات گیرنده که لازمه ولی مشخصات خودتون رو میتونید غیرواقعی بدید که البته اگر بسته تون برگشت بخوره دیگه نمیتونید بگیریدش!! یه راه هم استفاده از صاپست هست صاپست یک کد عددی 10 رقمی هست که تو سایت صاپست ثبت نام میکنید و برای خودتون یک عدد 10 رقمی میگیرید و میتونید به جای آدرس فرستنده اون رو بنویسید یا حتی اگر کسی میخواست چیزی براتون بفرسته میتونید کد صاپست را بهش بدید و در قسمت گیرنده بنویسه اینطوری هیچ کس از آدرس شما آگاه نمیشه به جز اداره پست !

  75. سلام میخام ابمیوه ساندیس پست کنم به یه شهر دیگه
    دفترپیشخان ببرم قبول میکنه پست پیشتاز؟
    میخام تا 7 دی برسه
    میشه جواب بدین؟

    1. سلام حجم بسته تون چقدره ؟ اگه بزرگ باشه که پست اصلا به صرفه نیست . البته احتمالا پست قبول هم نمیکنه چون احتمال ترکیدن ساندیس ها وجود داره البته بستگی داره در چه ظرفی باشه

  76. سلام من آیینه تقریبا ۸۰سانتی رو میخوام ارسال کنم.باید چکار کنم ؟پست یا تیپاکس که سالم برسه

  77. سلام برای ارسال یه بسته حتما لازمه اسم و فامیل فرستنده هم تو مشخصات بنویسیم یا ادرس کافیه ؟
    و برای ارسال بسته کد پستی مقصد لازمه یا فقط ادرس گیرنده کافیه؟

  78. سلام ممنون از پاسخگوییهای کاملتون
    توی کامنتها و سوال جوابها بیشتر صحبت از پست و تیپاکس شده. یعنی بقیه روشها خیلی مورد استفاده و بصرفه نیست سرجمع؟
    من میخوام بتازگی شروع کنم کارمو و بازیهای فکری هست کارم. اکثرا جعبه دارند بازیها برحی محکم و برخی معمولی و وزنشون هم نهایتا ۲ کیلو هست. از دویست سیصدگرم هست تا تک و توک بعضیها که سنگین هستن دیگه ۲ کیلو میشن.
    ارسال به کل کشور هم میخواهیم داشته باشیم.
    به نظرتون از روشهاییکه توضیح دادین، کدامها مناسبتر هست؟
    هم برای داخل شهری، هم بین استانی ممنون میشم بفرمایید🌹

    حالا ممکنه ینفر چندتا بازی بخواد و ینفر یک عدد که اونوقت وزننهامتفاوت میشه.
    درحال حاضر تعداد مشتری کم هست

    1. سلام خب پست فراگیرتر هست و هزینه هاش کمتره اما برخی چیزها که چندان شکل یا وزن استاندارد ندارن رو پست پشتیبانی نمیکنه . مثلا یک یخچال یا یک نردبان یا چهارپایه برای اینجور چیزها تیپاکس جواب میده در نهایت برای کار شما پست خوبه چون وزن مرسولاتتان زیاد نیست و شکلشون هم برای بسته بندی استاندارد هست.

  79. من بخوام یه کادو کوچیک ۳۲ در ۱۰ سانت از همدان بفرستم تهران چقد میشه؟
    بعد فقط ادرسو(واحد،طبقه) نام بسه؟

  80. سلام خسته نباشید..میخواستم بدونم برای ارسال بسته به اداره پست شهر دیگه باید چی کار کرد؟ و اینکه گیرنده برای اینکه بسته رو از اداره پست تحویل بگیره باید چه کاری انجام بده؟

  81. سلام برای‌ پست‌ کردن‌ یه‌ مقوا طراحی‌ ۴۵ در ۳۵‌ باید‌ چه کارتنی بگیریم چجوری بگیریم‌ خراب نمیشه‌ اگه‌ با پست‌ ارسال‌ بشه به‌ یک‌ شهر دیگه؟

  82. سلام ممنون از اطلاعات خوبتون
    فقط میخواستم مطمعن بشم چیزهایی که مورد نیازه کد پستی گیرنده کارت بانکی شماره تلفن (اختیاری) ادرس هستش چیزِ دیگه هی ک لازم نیست؟

  83. سلام ببخشید برای اینکه خونه بیته بندی کنیم کارتن و مشما حبابی باید از بیرون خرید؟؟؟

    1. سلام بله میتونید توی اینترنت سرچ کنید شرکت های مختلف کارتن و سایر ملزومات بسته بندی مثل چسب پهن و برچسب و … رو میفروشن یک سایتی که من خودم چند بار ازشون خرید کردم زودپک هست

  84. سلام ما برای ارسال کالا باید خودمون بسته بندی کنیم تو خونه یا خودشون بسته بندی میکنن میشه کامل توضیح بدیم؟
    و اینکه هرینه ی ارسال یه قاب با ابعاد۵۰×۵۰چقدر میشه؟

    1. سلام هم میتونید خودتون بسته بندی کنید هم بدید اونها بسته بندی کنن اگر خودتون بسته بندی کنید توی دفتر پستی لازم نیست تو صف بسته بندی بایستید. همینطور میتونید تعداد زیادی کارتن به قیمت ارزون بخرید و در هزینه کارتن ها هم صرفه جویی کنید.
      هزینه ارسال به ابعاد و وزن بستگی داره

  85. من میخواستم یه بسته رو پست کنم
    نمیشه بسته به پست شهر دیگه بره و گیرنده از خود دفتر یا اداره پست تحویل بگیره؟
    بدون دادن آدرس گیرنده

  86. سلام ببخشید واسه تحویل گرفتن بسته پستی از اداره پست چ اطلاعاتی از گیرنده نیاز هست؟!

  87. سلام ببخشید من میخاستم یه بسته رو پست کنم….بعد واست پست چه اطلاعاتی از گیرنده نیازه
    یعنی فقط ادرس و کد پستی؟

  88. سلام خسته نباشید
    میخواستم بدونم با پست میشه یک بسته کوچک که وزن کمی داره مانند انگشتر را بفرستم؟
    حداکثر زمانی که به دست طرف مقابل میرسه چند وقته؟

  89. سلام خسته نباشید
    من اولین بار میخوام وسیله ای رو در شهر دیگه ای ارسال کنم اطلاعات ندارم ،
    یه بسته بندی کوچیک که توش خوراکی و اینجور چیزا هست رو میشه ارسال کرد ؟
    و اینکه مدارک چی نیازه و خودم ساری ام مقصد هم تهران
    میشه راهنمایی کنید چیکار کنم ؟
    ممنون

    1. سلام رهام عزیز
      اطلاعات کمی درباره مرسوله تون نوشتید . با توجه به وزن و ابعاد و … شرایط متفاوت است به طور معمول پست ارزان تر هست مدرک خاصی نمیخواد فقط کارت بانکی برای پرداخت وجه.
      البته خوراکی اگر مایعات باشه قبول نمی کنن

  90. سلام وقت بخیر
    من می‌خوام یک آنلاین شاپ راه اندازی کنم و نوپا هستم میشه لطفاً راهنمایی کنید ارزان ترین راه برای ارسال داخل شهری چی هست؟

  91. سلام برای ارسال لباس بچه از پست خوبه استفاده کنیم
    هزینش پایین تر در میاد هم برای داخل تهران هم شهرهای دیگه

  92. سلام یه سوال

    من می‌خوام یه بسته رو ارسال کنم که جعبش شکل مربعی و اینا و توش یه سری خوراکی (پاستیل و لواشک) و یه نامه توش
    بنظرت اداره پست قبول می‌کنه یا نه؟! و اینکه اینم جواب بدید برای ارسال پست چه مدارکی نیازه و چه چیزی باید ارائه بدیم

  93. من میخوام یه بسته واسه ی یه دوست ارسال کنم ولی میخوام آدرسمو بدونه میتونه فقط نام محل زندگیمو بنویسم ؟

    1. بسته پستی باید آدرس فرستنده داشته باشه شما میتونید آدرس رو دقیق ننویسید ولی باید کامل باشه (یعنی مثلا شهر – خیابون – پلاک داشته باشه ) ولی میتونه واقعی نباشه البته اینم موضوع واقعی نبودن رو نباید به مسئول پست بگید و البته اگر مشکلی پیش بیاد و بسته تون برگشت بخوره دیگه دستتون نمیرسه !!
      اگه تعداد بسته های ارسالیتون زیاده میتونید از صاپست استفاده کنید صاپست یک کد اختصاصی هست که برای خودتون میگیرید و بعدش رو بستههای پستی به جای آدرس فرستنده اون کد رو مینویسید این طوری گیرنده متوجه نمیشه بسته از کجا اومده اما اگه برگشب بخوره شرکت پست میدونه فرستنده کی بوده!

  94. سلام من یه کیف پر از وسایل دارم که تقریبا وسایل شخصیه برای هدیه دادن آیا پست قبول میکنه که کیفو پست کنه
    اگه قبول نکنه چیکار کنم
    تیباکس امنه یعنی چون وسایل داخل کیف لباس هستش و تقریبا گرون قیمت هست لطفاً راهنمایی کنید

    1. پست قبول میکنه به شرط اینکه شکستنی نباشه یا محتویات درون کیف مایع نباشه که بیرون بریزه. تیپاکس هم مطمئن هست البته همه این سرویس ها بیمه دارند که زمان ارسال ارزش بسته رو مشخص میکنید و بر اساس اون هزینه بیمه پرداخت می کنید و اگر مشکلی پیش بیاد جبران کنن.

    1. سلام باید مطمئن بشید در زمان انتقال نمیشکنن اگر احتمال شکستن میدید به نظرم سمت پست نرید تیپاکس هم مسئولیت قبول نمیکنه اما باز احتمال سالم رسوندنش از پست بیشتره

  95. ممنون از توضیحاتتون! خیلی مفید بود، مخصوصا برای ما جوان تر ها که این چیز ها رو بلد نیستیم.

  96. بنده میخوام کارت بازی پست کنم ، و کارت هارو توی پلاستیک میزارم (مثل پوشه های پلاستیکی برگه آ چهار) خود پست توی کارتن میزاره یا خودم باید بخرم ؟!

  97. تی نکست رو پیشنهاد میکنم
    واسه ارسال بسته توی کل تهران و کرج قیمت ثابت دارن
    پیک هاشونم استخدام خودشونه مثل الوپیک و اسنپ نیستن
    جمع آوری رایگان میکنن بسته ها رو و همون روز پخش میکنن
    مخصوص کسب و کارها و فروشگاه های اینستاگرامی و سایت دار
    tinextco.com

  98. آیا تیپاکس زنگ بزنیم میاد بسته رو از مون تحویل بگیره و بفرسته واسه گیرنده یا باید بریم مرکزش تحویل بدیم!؟؟؟

      1. سلام خسته نباشد من یه چیزی رو یکی برام پست کرده آدرس تیباکس یه جایی رو دارم به نظرتون میبرن تیباکس ؟ تیباکس بهم زنگ میزنه؟ اسم تیباکس رو ننوشته فقط آدرس تیباکس رو به اداره پست داده

  99. با سپاس از متن کمک کننده ای که نوشتید. من در مورد تفاوت پیکهای موتوری مثل اسنپ و الوپیک با نسخه باکس دارشون می خواستم بدونم. از کجا بدونیم که آیا پیکی که سفارش می دیم باید موتوری بدون جعبه باشه یا جعبه دار؟ یعنی موتوری بدون جعبه فقط برای پست بسته های بسیار کوچک هستند؟

    1. قاعدتا پیک هایی که برای جابجایی بار هستن باید جعبه داشته باشن اما خب بعضیهاشون ندارن. اگه شما بارتون جوری هست که لازمه جعبه داشته باشن یا لازمه جعبه نداشته باشن (مثلا بسته حجیم که تی جعبه جا نمیشه امه میشه روی ترک موتور بستش) بعد از تایید پیک برای اومدن و بردن سرویس زنگ بزنید و بپرسید که جعبه دارن یا نه

  100. سلام من میخوام لباس عروس برای شهری ارسال کنم کسی میدونه ازچه راهی ارسال بشه بهتره؟ و اینکه هزینش حدودا چقدر میشه ؟

  101. سلام خسته نباشید من تابلو نقاشی میخوام ارسال کنم ابعادشم۴۰*۶۰ هست و میخوام با پست ارسال کنم الان به جز کاوری که خودم دور تابلو میکشم باید خودم هم توی کارتن بزارم؟و اینکه چه پیشنهادی دارین موقع بسته بندی انجام بدم که این تابلوی بوم نقاشی من و قاب چوبیش سالم برسه؟

  102. سلام من یک انلاین شاپ ظروف سفالی میخوام راه بندازم میخواستم بدونم از چه طریقی بهتره به شهر های دیگه ارسال شه

  103. سلام
    من میخواهم یه ساک نسبتا بزرگ که لباس داخلشه ارسال کنم
    چندتا سوال داشتم ب نظر شما ساک رو با بسته بندی کارتن می‌فرستن با لباس ها رو جدا گونه میفرستن داخل ساک درمیارن؟؟؟؟؟؟؟ بعدش با چی بهتره ارسال کنیم

  104. ببخشید هزینه پست رو باید همون موقع که بسته رو تحویل میدیم بدیم ؟نمیشه گیرنده بده؟ و اینکه نمیدونید چقدر بین مسافت های مختلف قیمتش فرق میکنه؟

  105. میشه اینم بگید که هزینه ای که معوملا بین ۱۵ الی ۲۰ تومن برای پست پرداخت میشه شامل بسته بندی هم میشه یا هزینه بسته بندی رو جدا میگیرن؟

  106. سلام وقت بخیر
    برای آنلاین شاپ های پوشاک که خودشون بسته بندی اختصاصی دارن، ارسال با پست یا تیپاکس به چه صورته؟ باید همون بسته بندی رو داخل باکس های پستی بذارن حتما؟

  107. سلام و وقت بخیر
    آنلاین‌شاپ دارم و قصد داشتم یکسری وسایل خیلی کوچیک (گوشواره،مجسمه) که جنس نسبتا شکننده‌ای (پلیمری) دارن رو از طریق بسته بندی با کارتون هایی که نهایتا ۱۸ سانت هستن و در کل جمع و جورن تزئین و بسته بندی کنم
    سوالم از شما اینه اگر کارتونی که استفاده میکنم کمی ضخیم باشه قرار دادنش تو پاکت های داخل حباب دار مناسب هست یا باید همون رو داخل کارتون دیگه ای قرار بدم ؟
    اگر اره باید خودم اون نوع پاکت هارو تهیه کنم ؟
    و اینکه واجب هست این نوع محصول را برای ارسال از طریق پست بیمه کنم یا خیر ؟
    ممنون میشم یه راهنمایی کنید 🙏🏻

    1. سلام
      اگر شکننده هستند حتما توی کارتن بگذارید تازه باز هم ممکنه آسیب ببینن.
      کارتن هم خودتون تهیه کنید ارزون تر از این میشه که اداره پست بگیرید
      همه بسته های پستی بیمه میشن البته میزان مبلغ بیمه به ارزش کالا بستگی داره

      1. گل طبیعی با خاک و گلدونش
        اگر تعداد کم باشه کدوم بهتره اگر عمده بخوام ارسال کنم کدوم بهتره؟
        بیشتر نگرانیم بخاطر سالم رسیدن محصوله و مقرون به صرفه بودن ارسال

        1. پست که قطعا مناسب نیست . تیپاکس هم بعید میدانم قبول کند ولی باز احتمالش از پست بیشتر است
          قطعا باید گل و گیاه خیلی خاص با سود بالا باشه که ارسالش به صرفه باشه

  108. سلام من یه فروشگاه لوازم آشپزخانه دارم می‌خوام ظروف پلاستیکی روحی و سرامیکی رو ارسال کنم اما نمی‌دونم چطور بسته بندی کنم که هم سالم بمونه هم هزینه کمی داشته باشه و از چه راهی بفرستم و چطور هزینه هر بسته رو برای مشتری محاسبه کنم لطفاً کامل و باجزیات برام توضیح بدین ممنون میشم

    1. سلام . پلاستیکی و روحی که مشکل شکستن ندارن اما سرامیکی ممکنه بشکنه . اگه حجم محصولاتتون بزرگ هست تیپاکس بهتره ولی اگر کوچک هست پست خوبه.
      تیپاکس امکان پس کرایه شدن داره یعنی به مشتری میگید هزینه ارسال رو در محل پرداخت میکنه .
      پست چند وقتیه این سرویس (پس کرایه) رو ارائه نمیده

  109. سلام
    من می خوام یه کولر گازی ارسال کنم به فریدون کنار کدام روش برای ارسال مناسبه ضمن اینکه خودم می خوام برم اونجا و تحویل بگیرم زمانش برام مهمه چون زمان دقیق برای تحویل اعلام نمی کنن

  110. سلام من میخوام کسب و کار اینترنتی راه بندازم به نظرتون برای ارسال جوراب چه نوع روش پستی مناسبه ؟

    1. سلام میتونید از پست استفاده کنید . پست سفارشی ارزونتره پست پیشتاز گرونتره ولی یکم زودتر میرسه و البته دفاتر پستی سعی میکنن پست سفارشی نگیرن باید چک چونه بزنید تا قبول کنن

  111. سلام وقتتون بخیر، برای ارسال با پست اگر کد پستی تحویل گیرنده رو نداشته باشیم باید چیکار کنیم؟ اداره پست قبول میکنه بسته رو؟
    یه مشتری میگه کد پستی ندارم یکی دیگه میگه بنویسید تحویل به پست بشه خودمون میریم میگیریم
    (امکان ارسال با تیپاکس نیست)
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. بدون کد پستی هم میتونید ارسال کنید مشکلی نداره فقط آدرستون کامل باشه البته توی بعضی از روستا ها و شهر های خیلی کوچیک بعضی وقت ها آدرس هم کامل نیست ولی پست چی منطقه افراد رو به اسم میشناسه !! یا میده دست یه نفری توی روستا و اون شخص میرسونه دست طرف !!

  112. سلام من کار دیوار کوب انجام میدم (نقاشی بشقابای سفالی واسه ارسال کدوم روش بهتره ؟؟؟و اگه بخوام سه بشقابو ارسال کنم هزینش چقد میشه ؟؟

  113. سلام خدمتتون
    من انلاین شاپ گل و گیاه دارم تا حالا هم با تیپاکس ارسال نداشتم
    میخواستم نظرتون رو بدونم ایا به صرفه هست؟
    چون گیاه خراب میشه تو طولانی مدت به موقع میرسه؟
    یا حمل و نقلش با احتیاط هستش؟
    بطور کلی تیپاکس بهتره یا پست کدوم سریع تر و کم دردسر تره

    1. یکسری برنج فروش میشناسم با پست قرارداد می بندن و با پست ارسال میکنن . یه مشکل اساسی در ارسال گونی وجود داره اونم اینه که آدرس گیرنده رو روی یک کاغذ مینویسن و با نخ یا سیم به گونی وصل میکنن در زمان ارسال این کاغد ادرس کنده میشه و بسته در پست معطل میمونه !! اگر خواستید ارسال داشته باشید حواستون به این موضوع باشه

  114. سلام من سالن پرورش بلدرچین دارم برای فرستادن تخم هام به شهرستان نمیدونم دربین تیپاکس و پست و.. کدوم مناسب تره؟؟

  115. من فروشگاه لوازم آشپزخانه دارم.قیمتهای پست اصلا قابل استعلام نیست و وقتی مراجعه میکنی برای پست هزینه پستی زیادی میگن و فقط هم میگن سیستم میزنه چقدر میشه!مثلا به بسته ۱کیلو از ساوه تا کرمان۳۷۰۰۰.!راهی برای کم کردن هزینه نیست؟میتونیم از کارتن هایی غیر از پست استفاده کنیم؟

    1. فکر میکنم 37 تومن برای ارسال یک بسته یک کیلویی از ساوه به کرمان خوبه . البته یه آیتم هایی هست مثل شناسه الکترونیکی و تاییدیه الکترونیکی دریافت در مقصا که میتونید بگید براتون اینها رو نزنن 4-5 تومن کمتر میشه

  116. من فروشگاه لوازم آشپزخانه دارم.قیمتهای پست اصلا قابل استعلام نیست و وقتی مراجعه میکنی برای پست هزینه پستی زیادی میگن و فقط هم میگن سیستم میزنه چقدر میشه!مثلا به بسته ۱کیلو از ساوه تا کرمان۳۷۰۰۰.!راهی برای کم کردن هزینه نیست؟میتونیم از کارتن هایی غیر از پست استفاده کنیم؟

  117. سلام برای اینکه یه بسته کوچیک بخوام پست کنم چند تا عکس هست خودم باید تو پاکت بذارم و بیارم اداره برای پست؟ یا لازم نیست تو پاکت بذارم؟

  118. ماگ و گردنبد و چنتا خوراکی رو با چی پست کنم بهتره؟!😐 میخام مشکلی براشون پیش نیاد و سریع برسه ب دستشون پست درب منزل هم باشه!!!

  119. سلام من میخام ازتهران به همدان تخت بفرستم تخت بچه بزرگ نیست وزنشم فکنکنم ۲۰ کیلوبشه چکارکنم بهتره؟

  120. سلام .ممنون از اطلاعات خوبی که کامنت کردید. من میخوام ظرف و ظروف از منطقه آزاد چابهار بفرسم به شهرهای دیگه .‌چه روشی پیشنهاد میدید؟

  121. سلام من میخام پیج لوازم آرایشی بزنم بهتریمن روش ارسال چیه؟دفترهای پیشخوان یا پست واینکه کدرهگیری که قرار برامقصد بگیم به مشتری ها ،پست تو خود اداراه بهمون برای هربسته میده یا سایتی داره خودمون باید ببینیم وبه مشتری بگیم

    1. سلام من میخام پیج لوازم آرایشی بزنم بهتریمن روش ارسال چیه؟دفترهای پیشخوان یا پست واینکه کدرهگیری که قرار برامقصد بگیم به مشتری ها ،پست تو خود اداراه بهمون برای هربسته میده یا سایتی داره خودمون باید ببینیم وبه مشتری بگیم

      1. البته پست در ارسال لوازم آرایش سختگیری میکنه مثلا کرم های تیوپی رو قبول نمیکنه . شکستی های رو هم همینطور . بنابراین از طریق دفاتر پستی کار سخت میشه بهتره از طریق دفاتر پیشخوانی که بسته رو باز نمیکنن ارسال کنید البته دقت کنید جوری بسته بندی کنید که در زمان ارسال نشکنه یا پاره نشه یا توی گرمای راه خراب نشه !
        در هر حال پست کد رهگیری میده که هم خودتون هم خریدار میتونه اون کد رو در سایت پست وارد کنه و ببینه بسته اش کجاست

  122. سلام دوست عزیز من چند ساله فروش اینترنتی دارم و ارسال بار های حجیم به همه نقاط ایران رو تجربه کردم و از تمام روش ها که متاسفانه هنوز نتونستم شرکت معتبر مطمین و پاسخگویی رو برای این کار پیدا کنم اگه پیشنهادی داشته باشین ممنون میشم در ادامه به مزایا و معایبی که با هر روش داشتم اشاره میکنم
    اول اینکه محصولات من دکوراتیو و حجیم هستن مثل میز صندلی کنسول جلو مبلی این چیزا
    اول پست
    معایب:
    1-بسته ها رو بدون بسته بندی با کارتن قبول نمیکنه چون ما از فوم و نایلون حبابی استفاده میکنیم
    2- پست پیشتاز رو پس کرایه قبول نمیکنه
    3- حجم بیشتر از 100 سانت قبول نمیکنه
    4- ساعات دریافت سفارش فقط تا 2 ظهر
    مزایا:
    1- هزینه بسیار مقرون به صرفه خواهد بود
    در مورد شرکت پست بخاطر این معایب اصلا به کار من نمیاد

    تیپاکس:
    معایب:
    1- هزینه بسیار بالا1 و غیر منطقی!
    2- عدم مسئولیت پذیری در حمل سالم بار
    3- عدم تحویل بار در درب منزل در برخی شهرستان ها
    مزایا :
    1- امکان ارسال در کل ساعات روز
    2- عدم محدودیت ابعاد
    3- دارای شعب متعدد در تمام کشور
    در مورد تیپاکس بزرگترین مشکل ما هزینه بسیار بالای اون هست

    باربری ها : (مثال وطن بار)
    مزایا :
    1- فعال در کل روز
    2- عدم محدودیت ابعاد
    معایب:
    1- بدون حساب کتاب و تخمین هزینه تخیلی که بعضا منطقی و خوب هست بعضا افتضاح و غیر منطقی
    2- هزینه تو شهری بسیار بالا
    3-ریسک گم شدن بار
    4- زمان زیادتر در ارسال
    5- بدون امکانات پیگیری دقیق کالا
    جمع بندی :
    در عصر حاضر که بازار گکسب و کارها به این سرعت به سمت مجازی شدن میرن لزوم وجود شرکت های باربری بین شهری اصولی و با قاعده مثل اسنپ باکس که برای کالاهای کوچکتر و درون شهری هست بر پایه اپلیکیشن برای حمل نقل کالا ها در بین استان ها فعالیت داشته باشن به نظر من این یک نیاز ضروری هست که انشالا کسی باشه که بانی این حرکت بشود تا فروشندگان بتونن محصولاتشون را با کمترین هزینه و مطمئن تر بدست مشتریانشون برسونن و همین باعث ایجاد رونق بهتر در کسب و کارهای اینترنتی خواهد شد.
    در اخر برای رفع این موانع اگر پیشنهادی داشتین خوشحال میشم

  123. سلام. کسب و کار من شمع و ظروف پلی استر است. که جای بعضی شمع ها شیشه‌ایست. بهترین و مطمئن‌ترین روش ارسال چیه؟

  124. تیپاکس بدترینه
    من رو دو روز بین پستچی هاشون پاس دادند و اخرش با دعوا مجبورشون کردیم که نصف شب یکیشون بیاد تحویل بده

  125. سلام، من میخوام یه کسب و کار اینترنتی راه بندازم که فروش زیورآلات (گردنبند، دستبند و…) که ارزش مادی ندارن… به نظرتون چطور بسته ام رو پست کنم؟!

  126. سلام محل گیرنده کالای من روستا هست آیا امکان داره بسته به در خونه بره یا کالا باید تو اداره پست شهر میمونه و گیرنده خودش از روستا میاد شهر وکالا رو بگیره یا امکان داره کالا مستقیما به دست گیرنده در روستا ارسال شود .ممنون میشم جواب بدین.

    1. سلام قاعدتا باید به دست گیرنده برسه اما ممکنه در روستا با توجه اینکه ممکنه آدرس درست و حسابی نداشته باشه یا کوچه پس کوچه ها ماشین رو نباشن صرفا تا خود روستا ارسال میشه

    2. من میخوام یه بسته واسه یه دوست ارسال کنم ولی میخوام که آدرسم رو ندونه و ناشناس باشه
      میتونم فقط محل زندگیمو بنویسم

  127. سلام خسته نباشید من آنلاین شاپ پوشاک زنانه دارم ارزانترین روش ارسال در داخل تهران و شهرستان ها هر کدوم چیه؟ ممنون میشم جواب بدین

  128. دوستان یه سوال داشتم
    فرق اینکه مرسوله با پست به در خونه ارسال شود یا به محل پست فرستاده شود در چیست؟

    1. درست متوجه منظورتون نمیشم . معمولا ارسال با پست به محل انجام میشه و سیستم برای ارسال به محل پست که نداریم. اگر بیشتر توضیح بدید منظورتون چی بوده بهتر میتونم راهنمایی کنم

  129. سلام .من میخوام فروش اینترنتی پوشاک راه بندازم .اگه بخوام با پست ارسال کنم واسه بسته بندی حتما باید کارتن باشه یا میتونم از پاکت واسه بسته بندی لباس استفاده کنم؟؟

    1. اگه بتونید توی پاکت جا بدید میتونید با پاکت ارسال کنید البته منظور پاکت های مخصوص پست هست . مثلا زیر پوش یا شال یا روسری رو میشه اینطوری فرستاد اما مثلا یک پیراهن رو بهتره توی کارت بگذارید که هم کلاس بهتری داره هم در راه چروک نمیشه

  130. سلام من فروش انلاین شال و روسری تازه زدم…برای ازسالشون ب درب منزل مشتری …کدوم بهتره؟

      1. ببخشید من میخوام محصولم که البسه باشه رو پست کنم.‌ ولی نمیخوام هر بار به پست مراجعه کنم. آیا روشی هست بیان دم در محموله رو بگیرن ؟ خودمون باید توی پاکت بذاریم؟ چطوریه کلا؟ هزینشو چطوری بفهمیم؟ چون با وزنه. ما باید وزنش کنیم تو خونه؟؟ در واقع درب به درب پستی میخوام

        1. سلام اگه تعداد سفارش های روزانه تون زیاده پست این سرویس رو داره . بعضی شرکت ها هم هستن که این کار رو انجام میدن. در نهایت الوپست (از سرویس های الوپیک) هم انجام میده البته این آخری یکم گرون تره

  131. سلام خسته نباشید
    میخواستم یه کتف بند بفرستم شهرستان خودش هم کارتون داره
    چطوری باید بسته بندیش کنم
    و اینکه از طریف دفتر پیشخوان میتونم بفرستم درسته؟

    1. میتونید بگذارید توی کارتن و پست کنید با دفتر پیشخوان هم میتونید
      به کارتن خودش نمیتونید اکتفا کنید چون معمولا کارتن مقاومی نیست و تا رسیدن به مقصد احتمالا داغون میشه .

  132. سلام بعضیازسایتهاوپیجها هزینه ارسالشون ثابت حالاهرمقدارکه وزن سفارش باشه مثلا14تا20 تومن چجوری وباچه جاهایی تواداره پست میتونیمهماهنگ کنیم

    1. این سایت ها معمولا هزینه های پستی بالاتر رو از جیب میدن در واقع با فروش بیشر و به سدت آ<ردن سود بیشتر هزینه پست اضافه تر رو جبران میکنن. و این بخاطر اینه که سیستم محاسبه هزینه ارسال ساده تر بشه

  133. سلام.من از سایت دیوار یه دونه موتور سیکلت پیدا کردم که توی تهرانه.من خودم شهرستان هستم.چجوری اونو بگم برام بفرستند؟

  134. سلام من میخوام مواد خوراکی مثل کاکائو و شکلات پست کنم بنظرتون باید با تیپاکس انجام بشه یا پست معمولی …ممکن تو فصل گرما اب بشه چه راه حلی دارید برام

    1. برای مشکل گرما فرقی بین پست و تیپاکس نیست در جفتشون این مشکل رو دارید . راهکاری برای مقابله با گرما به ذهنم نمیرسه! چک کنید ببینید اگر با کاغذ دوروبر شکلات رو بپوشونید درست میشه ؟ مثلا میتونید یه بسته برای خودتون پست کنید شکلات رو بگذارید داخل کارتن و دوروبرش رو روزنامه مچاله کنید بگذارید.

  135. سلام.
    من میخام شربت نوشیدنی توی بطری های یک و نیم لیتری ارسال کنم به شهرهاب مختلف.
    بهترین گزینه برای ارسال چیه؟میخام برسه درب منزل مشتری

    1. سلام اگر بطری ها شیشه ای هستن هیچ شرکتی قبول نمیکنه . اگر بطری ها پلاستیکی هستن باید مطمئن بشید در حین حمل و نقل ازشون چیزی بیرون نمیریزه اونوقت میتونید با پست ارسال کنید.فرض کنید وقتی بطری در کارتن هست ممکنه یک نفر با پا بره روی بسته !! و بسته این طرف و اونطرف پرت میشه . در این حالت باید چیزی از بطری ها بیرون نزنه!

    1. سلام این بستگی داره به خودتون و سودی که روی کالا می برید ممکنه بخواهید هزینه را از خریدار بگیرید یا نه . پیشنهاد من اینه که برای شفافیت بیشتر قیمت کالا رو از هزینه ارسال جدا کنید و از مشتری بگیرید

    1. سلام به مبدا و مقصد بستگی داره ممکنه دو روز تا یک هفته . البته در شرایط حال حاضر که به دلیل کرونا هی وضعیت شهر ها قرمز و زرد و مشکی میشه ممکنه بیشتر هم طول بکشه

  136. سلام حدود ۳ کیلو لباس میخوام بفرستم کوهدشت لرستان کدوم گزینه برای ارسال بهتره؟ تیپاکس یا پست

  137. سلام من ميخوام كسب و كار اينترنتى راه بندازم فروش ماسك صورت فيس براش و از اين جور چيزا با چه روشى ارسال كنم؟

    1. سلام خیلی هم عالی موفق باشید من دقیق نمیدونم ماسک صوت قیس براش چیه یه سرچ زدم تو گوگل یه سری فرچه سلیکونی آورد اگر اینهاست که مشکلی نداره و پست بهترین گزینه است برای شما اما اگر ماسک یه مایع یا خمیر که توی تیوب قرار میگیره (مثل خمیردندون) باشه پست احتمالا قبول نمیکنه البته بعضی مراکز پستی بعد از یه مدت کار کردن دیگه بسته تون رو نگاه نمیکنن . ولی در ارسال این جور مواد مواظب باشید که ممکنه بسته تحت فشار قرار بگیره و تیوب توش بترکه (پاره بشه) به گرما در هنگام ارسال هم توجه داشته باشید اگر گرما خراب میکنه چیزی که میفرستید رو باید روش دیگه ای پیدا کنید

  138. سلام
    من می‌خوام عسل به شهر های مختلف بفرستم
    چه نوع پستی بهتره ، و قیمت ش هم به صرفه تره؟

    1. سلام اگر ظرفتون شیشه ای باشه فکر نکنم هیچ سرویسی قبول کنه و حتی اگر هم قبول کنن فکر نکنم سالم به مقصد برسه اما اگر پت هست میتونید با تیپاکس یا پست به شرطی متوجه نشن چی تو بسته هست البته خوب بسته بندیش کنید که درش باز نشه و نشت نکنه

    1. کاش میگفتید دقیقا چه مشکلی باهاش داشتید من چند بار باهاشون کارکردم اینقدر که شما گفتید بد نبودن !

  139. سلام وقتتون بخیر
    من میخوام کیف ارسال کنم به نظر شما از چه طریقی اقدام کنم؟
    ممنون از اطلاعات خوبتون

  140. سلام من میخوام یه کسب و کار اینترنتی راه بندازم بهترین روش برای ارسال چیه؟؟؟
    و اینکه وسیله ها تابلو هستند و شیشه ای هستند

    1. سلام تیپاکس یا باربری گزینه های بهتری هستند . پست رو اصلا سراغش نرید چون رفتارشون جوری هست که انگار میخوان اگر شکستنی هست بشکنه ! مراحل توزیع و انتقال هم خیلی گسترده هست مثلا در تهران شما میدید به دفتر پستی اون میفرسته منطقه منطقه میفرسته برای چهارراه لشگر بعد از اونجا تفکیک و توزیع میشن و با توجه به مقصد ممکنه با ماشین یا هواپیما یا قطار منتقل میشن و در مقصد هم مثل مبدا چندبار تقسیم میشن تا به دست گیرنده برسن این مراحل کاملا با پرتاب کردن بسته ها انجام میشه ! حتی جایی که طرف میتونه آروم بسته رو بگذاره زمین پرتش میکنه !!

    1. ظرفش شیشه بوده یا پلاستیک ؟ ظرف شیشه ای ممکنه در راه بشکنه برای همین قبول نمیکنن.

  141. تیپاکس عملا بسته شما رو میگیره ( اگه بیاد بگیره بعد از کلی التماس ) بعدم گم میکنه ! خیلی راحت میگه نرسید دیگه خسارت میدیم، که اونم نمیده الان 3 ماه شده منو اینور اونور پاس میدن

    1. ظاهرا شما تجربه بدی با تیپاکس داشتید . من خیلی با تیپاکس کار کردم مشکلی نداشتم

      1. سلام،برای ارسال لوازم آرایش به شهرستان کدوم روش بهتره؟تیپاکس ظاهرا منتقد زیاد داشته و حتی آشنای خودمم یه بار بستش با تیپاکس گم‌ شده..کلا اگه به روش که واسه یه تازه‌کار خیلی سخت و پیچیده نباشه بگین ممنون میشم.

        1. سلام
          لوازم آرایش داستانه ! پست احتمالا نمیگذاره ارسال کنید (مثل دارو و اینها میبیندش!) البته میتونید از طریق دفاتر خدمات دولت پست کنید اونها معمولا بسته پستی رو باز نمیکنن! تیپاکس هم خوبه . در هر دو حالت باید خوب بسته بندی کنید فرض کنید یک نفر روی بسته راه میره یه جوری بسته بندی کنید که کالای داخلش خراب نشه ! مثلا اگر کرم تیوبی هست حتما دورش شونه تخم مرغ بگذارید اگر شکستنی هست حتما شونه تخم مرغ یا بریده کاغد بگذارید که در حیل حمل کتون نخوره یه کم بسته بندیتون ضعیف باشه احتمال به فنا رفتنش هست!

      2. من چند نفر دیگه را هم همین چند وقت دیدم که بسته هاشون گم شده و جالب ترش هم بیمه بوده کالا و رفته تو کمیسیون و گفتن بهش خسارت تعلق نمیگیره 😄

          1. چرا چند بار این پیام رو نوشتید . لطفا بگید چه مشکلی با تیپاکس داشتید تا کمکی به دیگران بشه اینکه صرفا بگید به درد نمیخوره و بی تربیت هستن به نظرم درست نیستمن خودم چندین بار به چند مرکز تیپاکس مراجعه کردم هیچ بی تربیتی ندیدم البته نمیخوام از تیپاکس دفاع کنم یا حرف شما را رد کنم تجربه خودم رو میگم.

          2. دقیقا من با تیباکس قاب فرستادم پودر شده تحویل داده بودن تازه پول بسته بندی از من گرفته بودن ولی بسته بندی هم نکرده بودن بعدشم گفتن ما مسئولیتش رو قبول نمیکنیم خیلی بی مسئولیت هست

        1. ارسال پستی از همه بهتره البته برای شهرستان . اما در شهر خودتون بخصوص اگر حجم سفارشتون زیاد باشه پیک شخصی سرعت بهتری داره و کاربر بیشتر راضی میشه . هزینه هم بستگی به حجم و وزن کتاب داره. برای کتاب کارتن های مختلفی وجود دارهمیتونید تهیه کنید و استفاده کنید برای کتاب های کوچک و با صفحات کم پاکت هم میتونید استفاده کنید

      3. نه اقا منم نمایندگی ی شرکت گارانتی موبایل رو تو کرج دارم چندبار با تیپاکس گوشیهای گارانتی شده رو برا تهران تیپاکس کردم یکی از گوشیا نرسید ب مقصد حالا یا گم کردن یا دزدیدن خدا میدونه

      4. ۲بار، ۲شخص مختلف برام با تیپاکس ارسال کردن هر ۲بار خودمو مجبور کردن برم تحویل بگیرم. ذره‌ای مسئولیت پذیری در کارشون نیست. انگار فقط از یه شهر میارن یه شهر دیگه. بقیه‌ش با خودته.
        خوشحالم که تجربه خوبی داشتین ولی تعداد کسایی که من میشناسم با تجربه بد کار با تیپاکس کم نیستن.

    2. دقیقاً این اتفاق برای من هم افتاد، تازه خیلی بی ادبانه تر هم صحبت کردن پول خسارتی هم در کار نبود!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *