0
جمع فرعی:ریال
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ثبت کسب و کار در گوگل مپ

ثبت مکان در گوگل مپ

فهرست مطالب

ثبت کسب و کار در گوگل مپ

ثبت مکان در گوگل مپ : یکی از امکانات گوگل ، گوگل مپ یا نقشه گوگل هست و یکی از امکاناتی که این نقشه دارد ثبت مکان های مختلف و بخصوص کسب و کارها بر روی آن است در این نوشته به شما مراحل ثبت کسب و کار در گوگل مپ و گرفتن امتیاز ۵ ستاره را برای شما شرح میدم هر چند در اینترنت کسانی با گرفتن پول این کار رو انجام میدن اما به شما یاد میدم که این کار رو خودتون بطور رایگان انجام بدید.

هزینه ثبت مکان در گوگل مپ

ثبت مکان در گوگل مپ هزینه ای ندارد یعنی گوگل هزینه ای برای این کار نمی گیرد (دست کم فعلا) خودتون میتونید با استفاده از این راهنما و به طور رایگان مکان کسب و کارتون رو روی نقشه گوگل ثبت کنید ولی اگر خودتون نمیتونید این کار رو انجام بدید و میخواهید کس دیگری براتون انجام بده خب معمولا هزینه ای برای این کار باید بپردازید که میتونه حدود 2 دلار باشه ! 

اگر میخواهید من کسب و کارتان را در گوگل مپ ثبت کنم اینجا کلیک کنید

چگونه لوکیشن خود را در گوگل مپ ثبت کنیم

نکته ای که مهمه اینه که کسب و کارها و نقاطی که روی نقشه ثبت شده اند وقتی در گوگل جستجو میشن بطور کاملا مشخص و جدا در کنار نتایج جستجو و بر روی نقشه نمایش داده میشه و این باعث میشه جستجو کننده ها بهتر شما را ببینند. به تصویر زیر نگاه کنید

ثبت کسب و کار در گوگل مپ
ثبت کسب و کار در گوگل مپ

همانطور که میبینید سمت راست نتایج جستجو بر روی نقشه مکان کسب و کار هم نمایش داده شده  و البته پایین ترش امتیاز هایی که افراد در بخش Google review داده اند به شکل ستاره نمایش داده شده است. همه این موارد میتواند به بهتر دیده شدن مکان روی نقشه و اعتبار بخشی به کسب و کار شما کمک کنه.

آیا کسب‌ و‌ کار شما در گوگل ثبت شده است؟

قبل از اینکه اقدام به ثبت کسب و کارتان کنید اول باید جستجو کنید که کسی (از مشتری ها یا هوادارانتان) قبلا این کار را نکرده باشد! البته این کنترل را بعد از اینکه کسب و کارتان را در گوگل مپ اضافه کردید هم باید انجام بدهید تا مطمئن شود همه کارها را درست انجام داده اید و در نقشه گوگل دیده میشوید.
اگر قبلا کسب و کار شما ثبت شده باشد یا بعد از ثبت جستجو بکنید برای مطمئن شدن از دست انجام دادن کار ، وقتی جستجو را درگوگل انجام میدید تصویری مثل تصویر بالا براتون نمایش داده میشه!

ثبت کسب و کار در گوگل مپ با افزودن محل کسب‌ و‌ کار در گوگل مپ

اگر بعد از جستجو مطمئن شدید کسب‌ و‌ کار شما در نقشه گوگل ثبت نشده باید اقدام به ثبت بکنید راه درست تر برای این کار استفاده از Google My Business است اما با توجه به تحریم‌های گوگل نمی‌تونید از امکانات Google My Business استفاده کنید.راه دیگه اینه که در Google maps اطلاعات کسب‌ و‌ کارتان را ثبت کنید. برای این کار به آدرس زیر برید:
https://www.google.com/maps

سپس بر روی منو سه خط  کلیک کنیدمنو گوگل

تا مثل تصویر زیر منو باز بشه در منو پایین برید تا گزینه افزودن یک مکان جا افتاده یا Add a missing place را ببینید بر روی این گزینه کلیک کنید.

گوگل مپ
ثبت کسب و کار در گوگل مپ

بعدش فرمی ظاهر می‌شه که باید اطلاعات مربوط به کسب‌ و‌ کارتان را وارد کنید.

افزودن مکان به گوگل مپ
ثبت کسب و کار در گوگل مپ

بعد از این گوگل اطلاعات کسب و کار شما را بررسی می کند و در صورتیکه مشکل خاصی نباشه تایید میشه و در نقشه ثبت میشه.

نکته : سعی کنید تا میشه اطلاعات کامل تر وارد کنید بخصوص شماره تماس و تصویر از بیرون کسب و کارتان قرار بدید مثلا تصویری که تابلو شما را همراه با رد و دیوار اطرافش نشون میده تصویر از داخل هم میتونید بگذارید اما برای زودتر تایید شدن تصویر بیرونی کمک میکنه! اگر وب سایت دارید حتما آدرس وب سایتتون رو هم وارد کنید.

ستاره دادن در گوگل مپ

چگونه در Google Review ستاره بگیریم؟

بعد از ثبت کسب و کارتان در گوگل باید کاربران گوگل که مشتریهای شما بوده اند و از خدمات و محصولات شما راضی بوده اند را تشویق کنید تا به شما امتیاز بدهند و علاوه بر امتیاز که به شکل ستاره می باشد نظرشان را هم بنویسند. این امتیاز و نظرات هم در نتیجه جستجوهای گوگل تاثیر دارد و هم افرادی که شما را جستجو کرده اند را تحت تاثیر قرار میدهد و اعتماد آنها به شما بیشتر میکنه.

حالا براتون میگم چطور میتونید این کار انجام بدید

مشتری های راضی را پیدا کنید

مشتری هایی که از خدمات شما راضی هستند را شناسایی کنید و از اونها بخواهید نظرشون رو در گوگل بنویسند. برای شناسایی این مشتری ها میتونید بهشون ایمیل بزنید یا اینکه پیامک یا تلفن بزنید  . بخواهید در مورد خدمات و محصولات شما نظرشون رو بگند و انهایی که خیلی راضی هستند را شناسایی کنید. در مرحله بعد با یک ایمیل از این افراد بخواهید به شما در گوگل نظر و امتیاز بدهند!

ثبت ریویو

اینکه یک سایت در نتایج گوگل به صورت ستاره دار نمایش داده شود به چند عامل بستگی دارد. یکی از این عوامل تعداد مرورها یا همان ریویو های ثبت شده روی نقشه گوگل است. مرتبط بودن محتوای کامنتهای گذاشته شده با کلمات کلیدی شما میتواند از دیگر عوامل باشد. گرفتن 5 ستاره در هر مرور کمک فراوانی به ستاره دار شدن نتایج سایت شما مینماید.

درخواست موثر بنویسید

وقتی مشتریان راضی را شناسایی کردید میتونید با یک متن مناسب و تاثیر گذار ازشون دعوت کنید تا نظرشون رو در گوگل ثبت کنند. یک نمونه ایمیل که با استفاده از تکنیک های رواشناسی نوشته شده را برای شما می نویسم

ایمیل درخواست ثبت نظر در گوگل

سلام و خدا قوت

آیا ممکن است در حق من لطفی انجام بدهید؟

در نظرسنجی (ایمیلی/پیامکی/تلفنی) گفتید که از محصولات و خدمات من راضی هستید و قطعا من را به دیگران هم پیشنهاد می‌دهید. از لطف شما خیلی متشکرم!

امکان دارد این تجربه‌ تان را به شکل نظر آنلاین در اختیار دیگران قرار دهید؟ قطعا برای سایر مشتریان من مفید خواهد بود.

بهترین سایت برای ثبت نظرتان گوگل است:

(در این قسمت لینک مستقیم ثبت نظر در گوگل را قرار دهید) مثلا این آدرس http://search.google.com/local/writereview?placeid=ChIJo5W0rt8Cjj8Rxs5yKGPKaiI

پیشاپیش از توجه‌ تان متشکرم!
امیربهادر حاتمی

لینک مستقیم ثبت نظر در گوگل را چطور درست کنم؟

این که توقع داشته باشید مشتریها برای ثبت نظرشون بیان در گوگل سرچ کنند و شما را پیدا کنند نظر بدن یک مقدار توقع زیادی هست از طرفی ممکنه برخی از مشتریها اصلا این کار رو بلد نباشند بنابراین راه راحت تر اینه که یک لینک درست کنیم که وقتی کاربر روش کلیک کرد به صفحه ثبت نظر در گوگل منتقل بشه. برای اینکار میتونید از سایت زیر استفاده کنید

https://supple.com.au/tools/google-review-link-generator
لینک مستقیم نظر دادن در گوگل
ثبت کسب و کار در گوگل مپ

مثل تصویر بالا در کادر مربوطه اسم کسب و کارتون رو بنویسید و وقتی کسب و کارتون رو پیدا کرد روش کلیک کنید بعدش در پایین سایت لینک مستقیم نظر دهی را برای شما ایجاد میکنه و میتونید کپی کنید و در متن ایمیلتون قرار بدید.

روش دوم تولید لینک نظردهی در گوگل

اگر سایت بالا خوب جواب نداد از سایت whitespark هم میتونید استفاده کنید روی لینک کلیک کنید و در صفحای که شبیه تصویر زیر باز میشه اسم کسب و کارتون رو بنویسید و چند لحظه صبر کیند لینک ثبت نظر (آدرس ثبت نظر در گوگل) براتون تولید میشه میتونید کپی کنید و برای مشتریهاتون بفرستید .

ساخت لینک نظردهی در گوگل مپ
ساخت لینک نظردهی در گوگل مپ

امیدوارم ایم مطلب برای شما مفید بوده باشه اگر سوالی در این مورد براتون پیش اومد در پایین این نوشته سوالتون رو مطرح کنید حتما زود جواب میدم.!

یک درخواست ۳۰ ثانیه‌ای از شما

اگر این مطلب برای شما مفید بوده ازش لذت بردید و دوست دارید مطالب تخصصی بیشتری را در زمینه سئو و دیجیتال مارکتینگ به صورت رایگان برایتون بنویسم، یک لطفی در حق من انجام بدید. همین الان لینک زیر را کلیک کنید و به نظرات گوگل بروید و به طراحی سایت کیاوب (حاتمی) امتیاز ۵ بدهید و نظرتون رو بنویسید! این کار کمتر از ۳۰ ثانیه زمان لازم دارد. پیشاپیش از لطف شما متشکرم.

http://search.google.com/local/writereview?placeid=ChIJo5W0rt8Cjj8Rxs5yKGPKaiI

امیدوارم این مطلب با عنوان ثبت کسب و کار در گوگل مپ برای شما مفید بوده باشه در ادامه سوالات پرتکرار در زمینه ثبت کسب و کار در گوگل مپ را برای شما مینویسیم همراه با پاسخ آنها.

خرید ریویو گوگل چطور انجام میشه ؟

برخی افراد هستند در قبال گرفتن مبلغی برای محل کسب و کار شما در گوگل مپ نظر و امتیاز 5 ستاره ثبت میکنند. این مدل نظر و امتیاز ها قطعا توسط گوگل شناسایی میشه و پیشنهاد میکنم این کار رو انجام ندید. به جای این کار میتونید از مشتریهاتون یا دوستان و آشنایان بخواهید براتون نظر ثبت بکنند.
اگر کسب و کارتون الان در نقشه گوگل ثبت شده کافیه در قسمت نظرات همین صفحه اسم کسب و کارتون رو بنویسید تا من و دیگرانی که این صفحه رو میبینند براتون نظر ثبت کنیم.

اگر به هر دلیلی نمیخواهید این کارها را انجام بدهید من میتونم براتون انجام بدم ! کافی روی دکمه زیر کلیک کنید و خدمات ثبت کسب و کار در گوگل مپ رو سفارش بدید.

آیا ثبت مکان تجاری هزینه دارد؟

خیر این کار هزینه ای ندارد اگر خودتون انجام بدید ولی اگر بخواهید کس دیگری براتون انجام بده طبعا بابت وقتی که میگذاره هزینه میگیره!

من مکان رو ثبت کردم اما نشون نمیده؟

معمولا مکانهای جدید چند روز طول میکشه تا تایید بشن و نمایش داده بشن

مکان من نشون داده میشه اما ستاره هاش نشون داده نمیشه چیکار کنم؟

لازم نیست کار بکنید کمی صبر بکنید معمولا کمی زمان می بره البته لازمه چند رای برای شما ثبت شده باشه تا نشون داده بشه.

چیکار کنم در نقشه اسنپ مکان من دیده بشه ؟

اسنپ در حال حاضر (بهار99) از نقشه Open Street Maps استفاده میکنه بنابراین باید مکانتون رو در اون نقشه ثبت کنید

چگونه آدرس خود را در گوگل مپ ثبت کنیم؟

اگر کسب و کار شما یک فضای فیزیکی داره که مشتری میتونه بهش مراجعه بکنه میتونید محلش رو در نقشه گوگل ثبت کنید برای دیدن راهنما اینجا کلی کنید

چگونه آدرس مغازه خود را در گوگل مپ ثبت کنیم؟

وارد نقشه گوگل بشید و از منوی برنامه گزینه Add a missing place را انتخاب کنید کادری باز میشه که مشخصات مغازه شما رو دریافت میکنه اطلاعات تکمیلی

خرید ریویو گوگل چطور انجام میشه ؟

بهتره از خرید ریویو صرف نظر کنید و درج نظر از مشتریهاتون کمک بگیرید به مطالبی که در این مقاله نوشتم دقت کنید بر اساس این راهنما میتونید از مشتریهاتون بخواهید در مورد کسب و کار شما نظر بدن. خرید نظر برای گوگل ممکنه باعث بشه کلا کسب و کارتون از روی نقشه حذف بشه !

چگونه در گوگل مپ نظر بگذاریم؟

خیلی راحته ! اگر قبلا با استفاده از نقشه گوگل به کسب و کار مورد نظر مراجعه کرده باشید یا تلفن کرده باشید یعنی کسب و کار را مسیر یابی کرده باشید یا با گزینه call تماس گرفته باشید یعنی در واقع با اون کسب و کار ارتباط گرفتید در این حالت گوگل اجازه میده در موردش نظر بدید! کافی روی کسب و کار کلیک کنید و در قسمت review ها نظرتون رو بنویسید!

اگر شما هم در زمینه ثبت کسب و کار در گوگل مپ سوال یا ابهامی دارید در پایین صفحه و در قسمت نظرات مطرح کنید در اولین فرصت پاس میدهم.

چنانچه این مطلب مورد پسند شما بود شاید این مطالب را هم بپسمدید : ثبت نام در گوگل وبمسترراهنمای استفاده از کیورد پلنر گوگلآموزش ساخت اکانت رایگان کیوردپلنر گوگل


به این مطلب چند ستاره میدهید؟

0 / 5

رتبه صفحه شما:

16 پاسخ

  1. سلام من کسب و کار رو ثبت کردم اما در نتایج گوگل مپ ظاهر نمیشه .
    یعنی وقتی با کلمه کلیدی که سایت رتبه داره در گوگل سرچ میکنم در گوگل مپ نیست و فقط با اسم برند روی مپ بالا میاد.
    بارها بجای عنوان کسب و کار ادیت زدم و از کلمات کلیدی استفاده کردم ولی اعمال نمیشه.
    ممکنه راهنمایی بفرمایید
    https://tolidimantra.ir/
    میخوام با کلمه (مانتو عمده) یا ( تولیدی مانتو ) در گوگل مپ بالا بیاد آیا راهی غیر تاثیرات نظرسنجی وجود داره ؟

    1. سلام خانم زهرا عوامل تاثیر گذار در نقشه با عوامل تاثیرگذار در سرچ متفاوت هست . سعی کنید کاربران بیشتری روی نقشه شما رو جستجو کنند ، به سما شما مسیریابی کنند ، درباره شما نظر بدن ، عکس واقعی از محلتون بگذارید مگه ادعا نمیکنید تولید و عمده فروش هستید الان بادیدن لوکیشنتون کسی باور میکنه شما تولید کننده هستید یا عمده فروش هستید ؟ چند تا عکس و فیلم از کارگاه تون بگذارید از مانتوهای بسته بندی شده (عدل بود اصطلاحش) بگذارید عکس از دم در محفلتون بگذارید که مراجعه کننده اومد بتون تشخیص بده کدوم در شما هستید اگه ویترین دارید که چه بهتر و … سعی کنید کار فیک نکنید یعنی مثلا خودتون با چند اکانت نظر ندید!! وقتی مشتری میخواد بیاد پیشتون بجای آدرس دادن لوکیشن براش بفرستید که توی گوگل مپ مسیریابی کنه به سمتتون . در سایتتون هم کارهای لوکال سئو رو انجام بدید. البته با توجه به اینکه شما عمده فروش هستید خیلی کسب و کار محلی به حساب نمیایید ولی با رعایت این موارد بالا میایید

  2. سلام من کسب و کارم رو از همون روشی ک گفتید ثبت کردم ولی متاسفانه لوکیشین رو اشتباه زدم الان هرکاری میکنم ویرایشم تایید نمیشه راهی هست؟

  3. سلام

    ممنون از توضیحات دقیق شما

    خیلی از سایت ها همین اطلاعات شمارو با قیمت بالا به فروش میرسونن

    ممنون میشم به دفتر بیمه ایران ما هم رای بدید

    1. سلام دوست عزیز شما باید لینک رو برای کاربرها و مشتریهای خودتون بفرستید تا اونها بیان و نظر بدن

  4. با سلام و احترام
    درود فراوان برشما واقعا خیلی کمک کردین
    دو روزه ک دوستانم گفتم توی مپ بیای امتیاز بدن و بلد نیستن.
    کشاورز هستم و در روستای فرخد در شهرستان مشهد کشت گل محمدی داریم که در کنار اون ب تازگی کارگاه گلاب گیری زدیم..
    ممنون میشم افتخار بدین و امتیاز بدن همه بزرگواران عزیز.
    کارگاه گلاب و عرقیات سنتی جاده ابریشم فرخد
    اولین تولید کننده و میشه گفت تنها تولید کننده گلاب و عرقیات ارگانیک بدون واسطه در شرق کشور.
    پیج اینستاگرام:@jadehabrisham.co
    لینک مپ: http://search.google.com/local/writereview?placeid=ChIJG6XF6d6PbD8RFKGrQossLkg

    1. سلام … خدا روشکر براتون مفید بوده انشاالله موفق باشید لینک ها رو حذف نکردم که کاربران دیگه ببینن

    1. سلام در خدمتم بفرمایید چه کمکی از دستم بر میاد ؟
      این نکته رو هم عرض کنم خدمتتون بهترین روش برای گرفتن نظر در گوگل مپ اینه که از مشتری ها و کسانی که از محصولات یا خدمات شما استفاده میکنند هست دعوت کنید نظرشون رو در نقشه گوگل ثبت کنند . برای به نتیجه رسیدن کار هم لینک مستقیم تولید کنید و براشون بفرستید . تولید لینک رو هم در همین پست توضیح دادم!

  5. سلام تو لینک ساز برای ثبت ستاره که دادید رفتم اما لینک رو نمیده بهم .چکار باید کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *