0
جمع فرعی:ریال
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
قبل از طراحی سایت

5 کاری که قبل از طراحی سایت باید انجام بدهید

فهرست مطالب

قبل از طراحی سایت این موارد را بررسی کنید :

قبل از طراحی سایت هدف سایت را مشخص کنید
قبل از طراحی سایت هدف سایت را مشخص کنید

هدفتون از سایت چیست ؟

شما باید بدونید برای چی میخواهید سایت طراحی کنید افراد به دلایل مختلفی سایت درست میکنن یک زمانی صرفا برای این بود که در کارت ویزیتشون یه www بنویسن (کلاس داشت) اما الان دیگه کاربردی شده.

چند مورد از دلایل اصلی طراحی سایت را براتون مینویسم :
میخواهید با شریک های تجاری ارتباط برقرار کنید ؟
میخواهید محصول یا خدمات بفروشید؟
میخواهید مشتری جدید جذب کنید
شاید هدفتون اطلاع رسانی باشه
برند سازی و معرفی برند

البته میشه دلایل دیگه هم داشته باشید یا ترکیب چند دلیل رو با هم داشته باشید. هر چی که هست باید دقیق مشخص کنید هدفتون از طراحی سایت چیه.

قبل از طراحی سایت نام مورد نظر خود را پیدا کنید
قبل از طراحی سایت نام مورد نظر خود را پیدا کنید

نام مناسبی انتخاب کنید

اسم و نام زیبا میتونه به اعتبار کسب و کار شما اضافه کنه اما وقتی پای داشتن وب سایت فضای مجازی وسط میاد مواردی لازم میشه که رعایت کنید.

مراقب باشید دامنه با نام مورد نظرتون آزاد باشه
در شبکه های اجتماعی کسی با اون نام فعال نباشه
اگر شرکت هستید و شخصیت حقوقی دارید باید با ثبت شرکت ها هم هماهنگ بشید که شرکت دیگری این نام را برای خودش ثبت نکرده باشه.

قبلا در نوشته ای نکات فنی مربوط به انتخاب نام دامنه را در سایت گذاشتم اگه لازمه بخونیدش : انتخاب نام دامنه

قبل از طراحی سایت طرح کلی سایت را مشخص کنید
قبل از طراحی سایت طرح کلی سایت را مشخص کنید

طرح کلی سایت را مشخص کنید

میخواهید صفحه اول چه شکلی باشه؟ قسمت معرفی محصولات یا خدمات چه شکلی باید باشه اگر بخش مقالات دارید اون چطور دوست دارید طراحی بشه ؟ میتونید سایت رقیب هاتون رو ببینید و ایده بگیرید که سایت بهتری داشته باشید.

شاید بگید این کارها رو به طراح سایت میسپارم اوکی این حرف درسته اما بهتره خودتون از قبل یک ذهنیت کامل از ماجرا داشته باشید هم در زمان صرفه جویی میشه هم نتیجه بهتری به دست میاد. توجه کنید که طراح سایت احتمالا هم صنف شما نیست و خیلی از موارد مهم و ضروری صنف شما رو نمیدونه .

شما به عنوان کسی که در کسب و کارتون تجربه دارید و با توجه به هدفی که از راه اندازی سایت دارید میدونید مشتری ها و مخاطبین احتمالی رو خیلی خوب بشناسید و با توجه به اهدافتون طراح سایت را هدایت و راهنمایی کنید.

قبل از طراحی سایت
قبل از طراحی سایت

طراحی سایت در موبایل

طراحی موبایل خیلی مهمه الان دیگه بیشتر از نصف بازدید کننده ها با موبایل وارد سایت میشن بنابراین طرح بهینه و خوبی برای موبایل در نظر بگیرید.

البته الان اکثر سایت ها بصورت ریسپانسیو (واکنشگرا) طراحی میشن یعنی هم برای نمایش در مانیتور و هم برای نمایش در منوبایل بهینه سازی میشن اما ممکنه بعضی وقتها بخواهید وب سایتتون در موبایل جور دیگری نمایش داده بشه !

قبل از طراحی سایت - برندینگ
قبل از طراحی سایت – برندینگ

مشخصات برند سازی

معمولا برند های معتبر مواردی را بصورت اختصاصی برای خودشون تعریف میکنن. مثلا رنگ (پرسپولیس رنگ قرمز ) یا فونت (شکل نوشته ها) و … بطوری که وقتی شما اون نشونه ها رو میبینید به یاد اون برندها می افتید .

مشخصات ظاهری برند خود را تعیین کنید تا در زمان طراحی سایت راحت تر باشید و سریعتر به هدف برسید موارد مثل رنگ هایی که در سایت باید استفاده بشه ، فونت اندازه فونت ها ، آیکون ها و … مواردی هست که باید مورد توجه قرار بدید

بعد بررسی این موارد و مشخص کردن این موارد میتونید با طراح وب سایت جلسه خوب و پر باری بگذارید تمام خواسته و مشخصات وب سایت مورد نظرتون رو بهش بگید و اون در مدت چند روز سایت دلخواه شما رو طراحی میکنه !

مثل همیشه اگر سوالی داشتید در کامنت ها بپرسید با افتخار پاسخگو خواهم بود.

این مطالب را هم بخوانید : 5 کاری که بعد از طراحی سایت باید انجام بدیدقیمت طراحی سایتثبت کسب و کار در گوگل مپ ۵ ستاره


به این مطلب چند ستاره میدهید؟

0 / 5

رتبه صفحه شما:

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *