0
جمع فرعی:ریال
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ثبت نام در گوگل وبمستر یا سرچ کنسول

ثبت نام در گوگل وبمستر یا سرچ کنسول

فهرست مطالب

معرفی سایت به گوگل وبمستر یا سرچ کنسول گوگل

ثبت نام در گوگل وبمستر یا سرچ کنسول : گوگل وبمستر که اسم جدیدش شده سرچ کنسول یکی ز ابزارهای گوگل هست که شما میتونید سایتتون رو در این ابزار ثبت بکنید و بعد آمار و اطلاعاتی درباره سایتتون بدست بیارید. گوگل وبمستر یک ابزار رایگان هست و فعلا هم نه اونها ایران را تحریم کردن و نه ایران فیلترش کرده!! بنابراین فعلا میتونیم ازش استفاده کنیم. اگر شما یک طراح وب هستید که قطعا میدونید این ابزار چه کاربردی داره ولی اگر یک طراح وب تازه کار باشید یا اینکه صاحب یک سایت باشید که طراحی و سئوی سایت رو به کسی سپردید ممکنه خیلی ندونید این ابزار چه کاربردی داره.

نیاز به طراحی سایت دارید ؟ این مطلب را ببینید : طراحی سایت

این ابزار آمار هایی از سایت شما نمایش میده آمارهایی مثل اینها : در روز چند بار سایت شما از طریق گوگل در نتایج جستجو نمایش داده شده است ، این نمایش برای چه عبارت هایی بوده (یعنی کاربرها چی حستجو کردن که سایت شما نمایش داده شده) ، چند بار روی هر لینک سایت شما کلیک شده ، جایگاه شما در نتایج جستجوی گوگل برای هر عبارت چیست (صفحه چندم هستید!) و … حتی ایرادات ساختاری سایت را هم به شما گوشزد میکنه که برطرف کنید و چون این آمار از طریق گوگل داره منتشر میشه اعتبار و درستیش خیلی زیاد هست و تقریبا بطور کامل میتونید بهش اعتماد کنید .

خب حالا میریم سراغ اینکه چطوری سایتمون رو در گوگل وبمستر ثبت کنیم :

اول از همه باید برید به سایت https://search.google.com/search-console لازمه که اکانت گوگل داشته باشید (مگه ممکنه نداشته باشید ؟!)  و با اکانتتون وارد گوگل بشید.

معرفی سایت به گوگل
معرفی سایت به گوگل

وقتی وارد آدرس بالا بشید در صفحه ظاهر شده در سمت چپ و بالای سایت کلیک کنید (نقطه شماره ۱ عکس زیر رو ببینید) و بعدش در منو کشویی که باز میشه روی عبارت Add property کلیک کنید (نقطه ۲ عکس زیر)

ثبت نام در گوگل وبمستر
ثبت نام در گوگل وبمستر

قدم دوم در آموزش معرفی سایت به گوگل : بعدش یک صفحه پاپ آپ باز میشه که دو قسمت داره در قسمت سمت راست (نقطه شماره ۱ عکس زیر) آدرس سایتتون رو وارد کنید  و بعد روی دکمه CONTINUE (نقطه شماره ۲ عکس زیر) کلیک کنید

ثبت نام در سرچ کنسول گوگل
ثبت نام در سرچ کنسول گوگل

در قدم سوم آموزش معرفی سایت به گوگل باید ثابت کنید شما مالک سایت هستید یا اینکه دسترسی کافی برای ثبت کردن سایت در گوگل وبمستر را دارید ( مثلا طراح سایت  یا مدیر سایت یا مسئول سئو سایت یا … هستید) برای اینکه ثابت کنید شما در حدی هستید که بتونید این کار رو انجام بدید گوگل ۵ روش پیشنهاد میده

۱- قرار دادن یک فایل در ریشه هاست سایت !! این یعنی شما میتونید فایل به هاست آپلود کنید پس حتما صاحب سایت هستید یا یکی از کسانی هستید که دسترسی خوبی به سایت دارید!

۲- روش دوم قرار دادن یک کد Html داخل سایت هست

۳- روش سوم استفاده از اکانت گوگل آنالیتیکس هست

۴- روش چهارم tag manager و تگ گوگل هست 

۵- روش پنجم تغییر DNS سایت هست !

هر کدام از این روشها را بتوانید انجام بدهید فرقی نمیکنه و گوگل قبول میکنیه شما مجاز هستید سایت را در وبمستر ثبت کنید.

من در اینجا روش اول رو میگم که خیلی راحت تر هست و خودم هم از همین روش استفاده میکنم!

خب بعد از زدن دکمه CONTINUE در مرحله قبل تصویری شبیه زیر تصویر ظاهر میشه یک دکمه هست با یک اسم فایل که با کلمه google شروع میشه و آخرش html هست مثلا google6799307e894e18d.html (فایل شما اسمش چیز دیگه ای هست) با کلیک روی اسم این فایل این فایل در کامپیوتر شما دانلود و ذخیره میشه! حالا باید این فایل رو در هاست سایتتون آپلود کنید (بطور معمول در ریشه هاست و در پوشه public_html یا wwwroot  یا همچین چیزی) بعد از اینکه فایل رو آپلود کردید باید روی دکمه VERIFY کلیک کنید.

آموزش معرفی سایت به گوگل  بصورت کاملا عملی و تصویری
آموزش معرفی سایت به گوگل بصورت کاملا عملی و تصویری

حالا سایت شما در گوگل وبمستر یا همون سرچ کنسول گوگل ثبت شده است . البته چند روز باید صبر کنید تا گوگل سایت شما را بررسی کنید و بتوانید آمار سایتتون رو ببینید .

پیشنهاد میکنم این مطلب را هم بخوانید : آموزش ساخت اکانت کیورد پلنرآموزش استفاده از کیورد پلنر10 راهکار برای فروش اینترنتی کتاب

اگر سوال یا ابهامی درباره آموزش معرفی سایت به گوگل دارید خوشحال میشم پایین همین نوشته در بخش نظرات بپرسید و همینطور خوشحال میشم نظرتون رو درباره این مطلب بنویسید . نظرات شما بهم انرژی میده!


به این مطلب چند ستاره میدهید؟

0 / 5

رتبه صفحه شما:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *