0
جمع فرعی:ریال
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
آموزش استفاده از کیورد پلنر

آموزش استفاده از کیورد پلنر

فهرست مطالب

آموزش استفاده از کیورد پلنر : یکی از مهمترین قدم ها در کارهای سئو تشخیص کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شماست. منظور از کلمات کلیدی کلمات و عبارت هایی است که مردم در گوگل جستجو میکنند و شما میخواهید در نتیجه این جستجو ها ظاهر شوید! تحقیق کلمه کلیدی روش های مختلفی و ابزار های متفاوتی دارد که یکی از این ابزار ها کیورد پلنر گوگل است!

شما می تونید با استفاده از کیورد پلنر بفهمید که:

کدام کلمات کلیدی مناسب کسب و کار شماست؟
میزان رقابت آن چگونه است؟
تعداد جستجوی آن در ماه های مختلف سال به چه صورت بوده ؟

آموزش کیورد پلنر

گام اول: دسترسی به ابزار کیورد پلنر
در ابتدا لازمه که یک اکانت گوگل ادوردز داشته باشید با اون اکانت وارد سایت گوگل ادوردز بشوید. اگر اکانت ندارید این آموزش را ببینید و اکانت بسازید ” آموزش ساخت اکانت کیورد پلنر
سپس در مرحله بعد، همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، روی گزینه Skip the guided setup کلیک کنید.

آموزش استفاده از کیورد پلنر
آموزش استفاده از کیورد پلنر

برای استفاده از گوگل پلنر داشتن یک کمپین فعال اجباری نیست، اما اگر می خواهید نحوه ساخت تبلیغ و راه اندازی کمپین گوگل ادز رو یاد بگیرید، می تونید مقاله راه اندازی کمپین گوگل ادوردز در چند گام را بینید.

بعد از اینکه وارد حساب ادوردز خود شدید، از منوی بالا، گزینه ابزارها (Tools) را کلیک کنید و سپس گزینه کیورد پلنر رو انتخاب کنید.

آموزش کیورد پلنر
آموزش کیورد پلنر

بعد از اون گزینه های زیر ظاهر میشه.
جستجوی کلمات کلیدی جدید با استفاده از عبارت ها
پیدا کردن ترندها و داده های مربوط به جستجو

راهنمای استفاده از کیورد پلنر
راهنمای استفاده از کیورد پلنر

استفاده از ابزارهای گوگل کیورد پلنر

گوگل کیورد پلنر مثل یک ابزار چندکاره است که ابزارهای بسیاری برای تحقیق کلمات کلیدی داره. حالا به توضیحاتی در خصوص گزینه های مذکور برای شما خواهیم پرداخت.

در مورد گزینه اول باید گفت که گزینه خوبی برای پیدا کردن کلمات کلیدی جدید است. معمولا کلمات کلیدی پیشنهادی بر اساس کلمات کلیدی مبنا که وارد کرده اید برای شما جستجو می شوند. در واقع این خروجی ها بر مبنای ورودی خود شما به وجود می آیند.

وقتی از گزینه سمت چپ استفاده کنید، از شما کلمه، عبارت یا یک لینک مرتبط با کسب و کار شما را می خواهد

آموزش استفاده از کیورد پلنر
آموزش استفاده از کیورد پلنر

عبارت را وارد کنید و بر روی Get Started کلیک کنید، و نتایج رو ببینید.

میشه بگیم این مرحله مهمترین بخش این برنامه است. در واقع تمامی عملکرد بعدی گوگل پلنر به کلماتی که در این بخش برنامه وارد می کنید، مربوط است.

هدف گیری (Targeting)

بعد از آن که کلمات کلیدی رو وارد کردید و به مرحله بعد رفتید باید مشخص کنید که مخاطبان هدف شما در کدام منطقه و با چه زبانی هستند.

آموزش استفاده از کیورد پلنر
آموزش استفاده از کیورد پلنر

چون ایران از طرف گوگل تحریم است، تموم مناطق را حذف میکنیم تا لوکیشن را روی All Location تنظیم بشه. مرحله بعدی تنظیم زبان است. که خوشبختانه فارسی رو هنوز تحریم نکردن! در این قسمت Persian را انتخاب کنید.

سفارشی سازی جستجوها

بعد از اقدامات بالا، نوبت به اون می رسه که با اعمال تنظیماتی جستجوی خود را دقیق تر و بهتر کنید:

آموزش استفاده از کیورد پلنر
آموزش استفاده از کیورد پلنر

در قسمت Related Ideas دو گزینه هست، گزینه اول broad هست که تمامی کلمات از قبیل شبیه، مترادف و شامل یکی از کلمات را به شما نشون میده، اما closely related کلماتی را نشون میده که شباهت به کلماتی که وارد کرده اید دارند.

در قسمت add filter نیز شما میتونید فیلتری که در نظر دارید اعمال کنید، مثلا فیلتر کنید که کلماتی  بیشتر از ۵۰ نمایش در ماه دارند و … نمایش بده.

به دست آوردن ترند جستجوها

بعد از جستجوی کلمات ، روی چک باکس سمت چپ آنها کلیک کنید و کلماتی که میخواهید را Add to Plan کنید و بعدش به قسمت Plan overview و قسمت Keywords برید، در این قسمت شما میتونید با تغییر مقدار max cpc مقدار تقریبی پیش بینی ۱ ماه آینده با رتبه ای که در نظر دارید، بدست بیارید.

آموزش استفاده از کیورد پلنر
آموزش استفاده از کیورد پلنر

همچنین در این قسمت میتونید با تیک زدن چک باکس سمت چپ کلمات، max cpc مربوط به هر کلمه و همچنین نوع کلمه کلیدی مورد نظر خود رو مشخص کنید.

آموزش استفاده از کیورد پلنر
آموزش استفاده از کیورد پلنر

یادتون باشه که شما میتونید با اضافه کردن کلمات negative در قسمت Negative Keywords آمار دقیق تری از نتایج نیز بدست بیاورید.

بعد از انجام تغییرات مورد نظر، به شما یک پیش بینی برای یک ماه آینده میده که مثل شکل زیر میشه ، توجه کنید که این پیش بینی بر اساس یک سال گذشته است و ممکنه این آمار در یک ماه آینده با آمار واقعی متفاوت باشه، چون هر روز تعداد گوشی های هوشمند و دسترسی مردم به اینترنت زیادتر میشه.

آموزش استفاده از کیورد پلنر
آموزش استفاده از کیورد پلنر

همانطور که در شکل می بینید، میتونید با اضافه کردن Conversion metrics به صورت هزینه یا به ازای هر conversion و یا درصد conversion مورد نظرتون، آمار متفاوتی بگیرید.

سوالات متداول کیورد پلنر

اکانت گوگل کیورد برای چه کسانی مناسب است؟

کسانی که در زمینه دیجیتال مارکتینگ ، سئو، سایت کار میکنن و همه کسانی که می‌خوان تجزیه و تحلیل درباره ترافیک جستجوی کلمات کلیدی و ارزش رقابتی آنهاداشته باشند.

از اکانت کیورد پلنر برای چه منظوری می‌توان استفاده کرد؟

بررسی کلمات کلیدی ، تعدادی که هر کدام جستجو میشن و میزان رقابت در هر کلمه کلیدی و موارد این چنینی.

اگر سرویس پولی گوگل کیورد پلنر بگیرم بهتره؟

بله هم میتوانید پروژه هایی را استفاده کنید و هم اینکه اطلاعات بیشتری هم بدست بیارید و در نهایت در زمان خواستید تبلیغات کلیکی در گوگل داشته باشید از این اطلاعات به راحتی استفاده کنید.

شما هم اگر سوالی دارید در قسمت نظرات بپرسید تا به آن پاسخ بدهم!


به این مطلب چند ستاره میدهید؟

0 / 5

رتبه صفحه شما:

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *