0
جمع فرعی:ریال
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
چرا سایت نیاز داریم

سایت و دلایل نیاز به آن

فهرست مطالب

شاید با خودتون فکر کنیم این روزها با بودن اینستاگرام و تلگرام دیگه چرا سایت نیاز داریم ؟ در نوشته به این موضوع میپردازم و اینکه داشت سایت چه فوایدی داره ؟

خیلی سریع اگر بخواهم بگم جواب میشه اینکه سایت در گوگل سرچ میشه اما تلگرام و اینستاگران دست کم فعلا در سرچ گوگل ظاهر نمیشن! این دلیل اصلیش میتونه باشه اما دلایل دیگه هم داره مثلا اینکه برای ما که در ایران هستیم هر لظحه امکان داره اینستاگرام فیلتر بشه همانطور که فیس بوک و تلگرام فیلتر شدن. درسته که مردم میتونن از ویروس کش! استفاده کنند اما تجربه نشون میده که افت شدیدی در بازدید خواهیم داشت . مثلا فیس بوک بعد از فیلترینگ دیگه نتونست به سابق بشه! یا خیلی ها که در تلگرام فعالیت داشتند و گروه و کانالی داشتند و تعدادی مشتری دست و پا کرده بودند خیلیهاشون رو از دست دادند!
برای مثال بر روی این لینک کلیک کنید تا ببینید چه اطلاعاتی درباره من میاورد که فقط درصد کمیش مربوط به شبکه های اجتماعی هست.

بنابراین خطر فیلترینگ زیاده! و باید جدی گرفته بشه . نکته ش هم اینه که بعد از فیلترینگ تلگرام باقی پیامرسانها هم نتونستند جاش رو پر کنند حتی روبیکا با این همه تبلیغ!

چرا سایت نیاز داریم
چرا سایت نیاز داریم

مطالب در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام یا پیامرسانها مثل تلگرام یک سیر خطی دارند و با گذشته زمان مطالب قدیمی تر به عقب رونده میشن ولی در سایت شما میتوانید مطالب را در شاخه های موازی و کنار هم قرار بدهید و دسترسی از طریق منو ها براشون فراهم کنید. حتی میتونید مطالب مهمی که لازمه همیشه پیش چشم باشه را بطور دائم در صفحه اول قرار بدهید.

از دیگر دلایلی که باعث میشود به سایت نیاز داشته باشیم درگاه پرداخت است فعلا درگاه پرداخت برای اینستاگرام و تلگرام وجود ندارد البته روی بعضی از پیامرسانهای ایرانی مثل بله این امکان با شرایط خاصی وجود دارد اما با داشتن یک سایت شما به راحتی میتونید درگاه های واسط را در کمتر از نیم ساعت بر روی سایتتون فعال کنید یا با کمی زحمت و چند روز پیگیری میتونید درگاه مستقیم بانکی برای سایتتون بگیرید. هحالا هم میتونید پول از مشتریهاتون بگیرید و هم از اعتباری که درگاه به سایتتون میده استفاده کنید.

وب سایت چیست ؟

تقریبا هر چیزی که در اینترنت میبینید صفحه ای از یک وب سایت هست . وب سایت از از مجموعه ای از صفحات وب تشکیل شده که با یک نام مشترک شناخته میشوند . مهم ترین و اصلی ترین صفحاتی که در اغلب وب سایت ها دیده میشه صفحه درباره ما ، صفحه تماس با ما ، صفحه محصولات و صفحه خدمات است. بعضی سایت ها همه این صفحات رو دارند و صفحات بیشتری هم دارند و بعضی ها یکی دو تا از این صفحه ها را دارند .

در این صفحات سایت اطلاعات به شکل متن ، عکس ، صدا ، فیلم ، تصاویر متحرک و… به بازدید کنندگان سایت نمایش داده میشه. اگر سایت شما فقط اطلاع رسانی باشد مثل یک کاتالوگ پبشرفته عمل میکنه چرا که در کاتالوگ ها فقط متن و تصویر داریم! شما میتونید در سایتتون علاوه بر اطلاع رسانی فروش محصولات و خدماتتون رو هم انجام بدید. میتونید اطلاعات بازدید کننده ها مثل شماره تماس یا آدرس ایمیلشون رو بگیرید و …!

مزایای داشتن سایت چیست ؟

سایت مثل یک کاتالوگ پیشرفته

شما با طراحی سایت یک کاتالوگ پیشرفته برای خودتون ایجاد میکنید کاتالوگی که علاوه بر متن و عکس میتونید توش صدا و فیلم و … هم بگذارید هر چند صفحه که دلتون میخواد باشه و هر وقت دلتون خواست تغییر بدید یا زیاد و کمش بکنید با هزینه بسیار کمتر ! چاپ یک کاتالوگ ۴ صفحه آ۴ با تیراژ ۱۰۰۰ تا حدود ۳-۴ میلیون تومن هزینه داره که در بهترین حالت به دست ۱۰۰۰ نفر میرسه! که البته برای رسوندن به دست همین هزار نفر هم باید هزینه هایی انجام بدید ! اگر بخواهید محصولی به کاتالوگتون اضافه کنید امکانش نیست! اگر بخواهید بدونید چه کسانی کاتالوگ شما را دریافت کردن امکانش رو ندارید! اگر بخواهید در کاتالوگتون یک محصول را باصدای خودتون معرفی کنید امکانش نیست وو ….!

سایت در دسترس همه

وقتی میگم همه یعنی همه آدمها ! چه آدمهایی که در شهر شما هستند چه آدمهایی که در شهر های دیگه هستند چه آدمهایی که در کشورهای دیگه هستن با داشتن یک وب سایت خو.د و خدماتتون رو میتونید به سراسر دنیا معرفی کنید کسانی که اصلا نمیدونستند شما و شرکت شما وجود داره حالا با  یک سرچ در گوگل میتونند با شما آشنا بشند!

میتونید قدرت این موضوع رو درک کنید !؟ امروز عده زیادی از افراد در روستا ها سایت راه اندازی میکنند و محصولات و صنایع دستی روستای خود را به راحتی میفروشند . کسانی که قبل تر باید محصولات خود را بار میزدند و به شهر ها میبردند برای فروش ! امروز افراد زیادی با ایجاد یک وب سایت تجارت خود را بین المللی میکنند و مشتریانی در سراسر دنیا جذب میکنند.

با پیشرفت و گسترش اینترنت امروزه دیگه هر کس هر چیزی میخواد اول در گوگل سرچ میکنه تا ببینه کجا میتونه بهترین قیمت و کیفیت رو پیدا بکنه . بله وقتی از وب سایت حرف میزنم از همچین پتانسیلی دارم صحبت میکنم ۸۰ میلیون ایرانی و چندین میلیارد خریدار جهانی دنبال خدمات شما میگردند!

سایت بیلبورد ارزان

برای معرفی خدمات و محصولات خود چند تا بیلبورد و در کجا ها میخواهید بگیرید ؟ در هر بیلبورد چند تا محصول یا خدمات را میتونید معرفی کنید؟ هر بیلبورد چه مدت آگهی شما را نمایش میده؟ با هزینه اجاره یکماهه یک بیلبورد میتونید وب سایتی داشته باشید که در تمتم محصولات و خدمات شما را معرفی کنید و در صفحه اول گوگل باشد و ده ها مزایای دیگر برایتان داشته باشد.

با سایت ۲۴ ساعته در دسترس باشید

با داشتن وب سایت شما در واقع شرایطی فراهم میکنید که ۲۴ ساعته در دسترس مشتری های احتمالیتون باشید. تصور کنید فروشگاهی دارید که ۲۴ ساعته باز هست و بدون آنکه نیاز به استخدام فروشنده ۲۴ ساعته باشه محصولات و خدمات شما را به مشتری ها عرضه میکنه! عالیه ؟ نه؟!

کاهش هزینه ها

با داشتن یک سایت هزینه های بازاریابی و اطلاع رسانی شما بشدت کم میشه نیروی انسانی کمتری نیاز خواهید داشت و …!

صرفه جویی در وقت

چقدر از نیروی شما صرف توضیح و پاسخ به سوالات تکراری مشتریها میشه ؟ با داشتن یک سایت خیلی از مشتریها به سایت شما مراجعه میکنند و اطلاعات مورد نیازشون رو مطالعه میکنند خود شما هم میتونید کسانی که باهاتون تماس میگیرند به سایتتون ارجاع بدید و در وقت صرفه جویی کنید.

افزایش ارزش کسب و کار با وب سایت

تصور کنید با یک شرکت تماس گرفته اید و از آنها میخواهید آدرس وب سایتشون رو به شما بدهند و جواب میشنوید وب سایت ندارند! چه حسی به شما دست میده ؟ امروزه داشتن یک وبسایت خوب و مرتب جزو استاندارهای کسب و کارهای معتبر شده است.

شما به یک وبسایت خوب نیاز دارید

خودتون بدونید یا ندونید شما به یک وب سایت خوب نیاز دارید اگر شما دارای کسب و کاری هستید قطعا به وب سایت نیاز دارید اگر کسب و کارتون کوچک یا بزرگ هست یا حتی اگر فریلنسر هستید نیاز دارید از طریق یک وب سایت خود را به دیگران معرفی کنید. هزینه کم ، ارزش و اعتبار ، صرفه جویی در وقت ، نفوذ اینترنت در همه جا و ده ها دلیل دیگه وجود داره که میتونه اثبات کنه شما به وب سایت نیاز دارید.

در این نوشته وب سایت را به چند رسانه دیگر (شبکه های اجتماعی ، بیلبورد ، کاتالوگ و …) مقایسه کردم قطعا منظورم بی ارزش کردن اون مدیا ها نیست مطمئنن هر رسانه ای ارزش و اعتبار خود را دارد و با توجه به بودجه بازاریابی شما میتونند از همه یا بعضی از این رسانه ها استفاده کنید و صد البته نوع مخاطب شما میتوننه تعیین کننده باشه که از کدام مدیا استفاده کنید. اما نکته ای در مورد وب سایت وجود داره اینه که از نظر (تاثیر گذاری و هزینه) برتری معناداری دارد و واقعا پیش از هر رسانه دیگری توصیه میشود.

اگر شما هم نظری در این مورد دارید یا سوالی برایتان پیش آمده خوشحال میشوم در پایین این صفحه برایم بنویسید.

این مطالب را هم بخوانید : هاست چیست – انتخاب نام دامنه – پسوندهای دامنه


به این مطلب چند ستاره میدهید؟

0 / 5

رتبه صفحه شما:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *