0
جمع فرعی:ریال
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
نوشتن مقاله سئو شده

نوشتن مقاله سئو شده

فهرست مطالب

همه ما میدونیم مقالات و بخش بلاگ چقدر در جذب مخاطب موثره اما چطور یک مطلب و مقاله خوب و گوگل دوست بنویسیم ؟ در این مطلب درباره نوشتن مقاله سئو شده براتون توضیح میدم امیدوارم که مفید باشه.

نوشتن هر مقاله ای از سه بخش اصلی تشکیل میشه : قبل از نوشتن ، بعد از نوشتن ودر زمان نوشتن !!

نوشتن مقاله سئو شده
نوشتن مقاله سئو شده

1- قبل از نوشتن

قبل از اینکه شروع به نوشتن یک مقاله کنیم مواردی رو باید در نظر بگیریم در نظر گرفتن این موارد خیلی کمک میکنه که در زمان نگارش مقاله سریعتر و راحت تر عمل کنیم

چرا مقاله رو مینویسیم ؟

هدفمون از نوشتن مقاله چیه ؟ میخواهیم جذب بازدید داشته باشیم یا میخواهیم خدمات یا محصول جدیدمون رو معرفی کنیم یا میخواهیم فروش داشته باشیم شاید هم هدفمون برند سازی باشه هر کدوم از از اهداف به شدت روی مقاله ای که میخواهیم بنویسیم تاثیر میگذاره.

اگر هدف جذب بازدید هست باید مطلبی رو بنویسیم که خیلی از کاربرها دنبالش هستند ولی اگر هدفمون معرفی خدمات یا محصول جدیدمون هست باید درباره اون خدمت یا محصول توضیح بدیم و به صفحه محصول هم لینک بدیم ! اگر هدف برند سازی هست باید روی اسم و لوگو و سایر نشانه های برندمون تاکید بیشتری داشته باشیم.

تحقیق کلمه کلیدی

عبارت هایی که کاربر در گوگل (یا سایر موتورهای جستجو) جستجو میکنه رو کلمه کلیدی میگیم وقتی میخواهیم یک مطلبی بنویسیم باید توجه کنیم که کلمه کلیدی یا کلمات کلیدی اون مطلب چی هست . تحقیق کلمه کلیدی بسیار مهم هست و توصیه میکنم در گوگل درباره اش سرچ کنید و اطلاعات کامل بدست بیارید!

مفهوم مقاله مون چیه؟

مفهوم یا کانسپت مقاله مون چیه آیا خبر هست ، مقاله آموزشی هست مقاله گزارشی هست آیا نیاز به متن و توضیحات زیاد داره یا بیشتر به عکس نیاز داره شاید هم باید کلی نمودار و جدول داشته باشه. با توجه به مفهوم مقاله مون باید اطلاعات مربوطه رو جمع آوری کنیم اخبار نیاز به اطلاعات به روز داره عکس های با کیفیت داشته باشیم نمودارها مون رو خوب و جذاب طراحی کنیم و ….

پرسونای مخاطب در نوشتن مقاله سئو شده
پرسونای مخاطب در نوشتن مقاله سئو شده

پرسونای مخاطب ، مخاطب مقاله چه کسانی هستند؟

مقاله رو برای چه کسانی می نویسیم خانم ها ، آقایان ، چه رنج سنی مخاطب ما هستند با در نظر گرفتن مخاطب و دغدغه های مخاطب بهتر میتونیم مقاله مون رو بنویسیم.

با چه لحنی میخواهیم مقاله را بنویسیم ؟

لحن مقاله به نظر خود ما و البته نوع مخاطبمون بستگی داره ممکنه بخواهیم با لحن کاملا کتابی مقالاتمون رو بنویسیم یا با لحن محاوره ای (اکثر مطالب من در این سایت لحن محاوره ای داره) البته اگه مخاطب مقاله ای که می نویسید ورزا و سران مملکتی باشن احتمالا لحن محاوره ای مناسب نیست !!

در بحث لحن ، شوخی یا جدی بودن رو هم میشه در نظر گرفت اگه مشکلی خاصی ایجاد نمیشه شاید کمی شوخ طبعی در مقاله شما باعث جذابیتش بشه!! ولی باز این هم موضوع و مخاطب بستگی داره بعضی موضوعات بهتره کاملا جدی مطرح بشن و بعضی موضوعات ممکنه لازم باشه شوخی های زیادی درشون باشه!

آنالیز محتوای رقبا

کلمه کلیدی مقالمون رو در گوگل سرچ میکنیم و نتایج 1-5 رو بررسی میکنیم. میخواهیم ببینیم رقبا چه محتوایی رو منتشر کردن که رتبه برتر گوگل شدن. ما هم در زمان نوشتن مقالمون اون موارد رو مد نظر میگیریم دقت کنید نمیگم مطلب اونها رو کپی کنید! میگم مطالبشون رو ببینید و ببینید مثلا یک مطلب کوتاه 300-400 کلمه ای شده رتبه 1-5 گوگل یا مطالب 1000-2000 کلمه ای ، آیا متن بیشتر دارن یا عکس یا فیلم یا … ، از نظر صفحه آرایی هم توجه کنید!

عنوان ها و زیر عنوانها را هم چک کنید شاید در مطالب رقبا عنوانی وجود داشته باشه که شما از قلم انداخته باشید و بعد از دیدن رقبا حس کنید که خوبه شما هم اون عنوان رو در مطلبتون داشته باشید.

2- زمان نوشتن

مهم ترین نکته ای که در مورد نوشتن مقاله سئو شده باید بدونید اینه که گوگل محتوایی رو بالاتر از بقیه نشون میده که بهتر باشه ! یعنی برای نوشتن مقاله سئو شده کافیه مقاله مفیدی بنویسید . همین!!

فرض کنید شما سالها به طراحی سایت پرداخته اید وقتی از شما بخواهند درباره طراحی سایت مطلبی بنویسید و شما بر اساس سالها تجربه تون مطلبی بنویسید به احتمال زیاد مطلب مفیدی میشه و رنک خوبی میگیره !

شاید در سایتها و مقالات مختلف کلی قانون و نکته و … خونده باشید مواردی که گفته میشه برای سئو باید رعایت بشه ! خب این ها مواردی هست که در واقع یک مقاله خوب به خودی خود شامل این موارد میشه و این سایت ها صرفا به شکل چک لیست یا به عنوان یادآوری این موارد رو ذکر میکنن!

حتی ابزارهای سئو مثل یواست یا رنک مث یا … هم صرفا همین کار رو میکنن من هم اینجا بهشون اشاره می کنم :

تیتر ها و عنوان ها

یک مقاله خوب مقاله ای هست که بخش بندی شده باشه و بخش های مختلف با عنوان ها و زیر عنوان ها یا تیترهای اصلی و فرعی تفکیک شده باشه همین مقاله رو در نظر بگیرید اگه من همه مطالب رو دنبال هم مینوشتم بهتر بود یا اینکه با تیترهای مختلف مطلبم رو دسته بندی کردم ؟!

تگ عنوان و تگ توضیحات در نوشتن مقاله سئو شده
تگ عنوان و تگ توضیحات در نوشتن مقاله سئو شده

تگ عنوان و توضیحات

هر صفحه ای در وب دارای یک تگ عنوان و یک تگ توضیحات هست حتما تگ عنوان و توضیحات مناسبی برای مقاله تون در نظر بگیرید . عنوان و توضیحات باید حاوی کلمه کلیدی باشند و بگونه ای جذاب نوشته بشن که کاربرها با دیدنشون تشویق بشن مطلب رو ببینن. چرا که تگ عنوان و تگ توضیحات در صفحه نتایج جستجوی گوگل به کاربر نشون داده میشه.

گفته میشه که استفاده از اعداد یا کاراکترهایی مثل ؟ – ! یا استفاده از عبارت های مثل بهترین ، بزرگترین و … باعث جذب بیشتر کاربر میشه بنابراین اگه راه میده از این موارد در تگ عنوان استفاده کنید مثلا تگ عنوان “نوشتن مقاله سئو شده | 3 نکته مهم که هر نویسنده ای باید بداند” جذاب تر از عنوان “راهنمای نوشتن مقاله سئو شده” هست (قبول دارید)

پاراگراف بندی

بررسی رفتار کاربرها نشون داده که کاربرها حوصله خوندن پاراگراف های طولانی رو ندارن بنابراین سعی کنید پاراگراف های کوتاه در مطالبتون استفاده کنید و بیشتر از 3-4 خط نشن!

تصاویر

قطعا وجود تصاویر میتونه باعث جذاب تر شدن محتوای شما بشه سعی کنید تصاویر مرتبط با موضوع در مقاله تون قرار بدید تصاویری که به درک بهتر مطلب کمک کنه ، دقت کنید تصاویرتون با کیفیت باشن ، از نظر ابعاد و حجم بهینه سازیشون کنید پسوند webp این روزها هم کیفیت خوبی داره و هم حجم کمی . بنابراین توصیه میکنم عکس هاتون رو با فرمت webp در سایت قرار بدید برای تبدیل عکس ها به webp میتونید از سایت https://squoosh.app کمک بگیرید!

دقت کنید برای تصاویر خاصیت alt رو بنویسید ، دست کم یک تصویر که alt ش ، کلمه کلیدی تون باشه در مقاله تون داشته باشید. برای اطلاعات بیشتر در زمینه بهینه سازی تصاویر این مطلب را ببینید : سئو تصویر

استفاده از کلمه کلیدی در مقاله

فرض کنید کلمه کلیدی شما پرورش زنبور عسل هست و این یعنی میخواهید درباره پرورش زنبور عسل حرف بزنید قطعا این عبارت بارها در نوشته شما تکرار میشه اگه کلمه کلیدی در نظر گرفتید و مطلبی رو نوشتید و در آخر دیدید عبارت کلیدی شما در مطلب وجود نداره احتمالا کلمه کلیدی درستی انتخاب نکردید!!

به هرحال سعی کنید کلمه کلیدی تون در سراسر مطلب دیده بشه و بخصوص در عنوان های اصلی یا فرعی وجود داشته باشه البته لازم نیست برای اینکار زیاده روی کنید!

لینک داخلی

از داخل مقاله تون به سایر مقالات و مطالب سایتتون لینک بدید اینکار از یک طرف باعث تقویت سئو اون مطالب میشه از طرف دیگر کاربر رو تشویق میکنه سایر مطالب سایت رو ببینه و این یعنی کاربر زمان بیشتری در سایت شما میمونه و این یک سیگنال مثبت هست برای گوگل که سایت شما سایت خوبی هست که کاربر رفته توش و صفحات مختلفش رو بازدید میکنه !

لینک داخلی لینک خارجی در نوشتن مقاله سئو شده
لینک داخلی لینک خارجی در نوشتن مقاله سئو شده

لینک خارجی

اگر چه لینک دادن به سایت های دیگه باعث تقویت سئو اون سایتها میشه اما اگه درست اناجام بشه باعث تقویت سئو سایت ما هم میشه لینک دادن به سایت های بزرگ و مرجع باعث افزایش اعتبار سایت ما میشه هم نزد مخاطب و هم نزد گوگل! بنابراین هر جای مطلبتون که لازم بود بدون نگرانی به سایت های دیگه لینک بدید!

زیاده روی نکنید

شاید این حرف بیشتر به پند اخلاقی به نظر بیاد ولی خب توی سئو هم کاربرد داره ! بله زیاده روی نکنید در هیچ کاری از کارهای بالا زیاده روی نکنید! متن طولانی و زیاد ننویسید ، عکس زیاد نگذارید ، لینک داخلی و خارجی زیاد ندید! زیاد کلمه کلیدی رو در متن تون تکرار نکنید و … کلا زیاده روی نکنید.

البته این موضوع خیلی به مفهوم مقاله ما هم بستگی دارد مثلا در انتهای یک مقاله عملی تحقیقاتی تعداد زیادی رفرنس وجود دارد که احتمالا لازم به همه آنها لینک بدهیم در این مقاله تعداد لینک خارجی زیاد میشه اما اشکال نداره و لازم هم هست. یا مثلا یک مطلب درباره مد و فشن احتمالا تعداد زیادی عکس خواهد داشت و …!

3- بعد از نوشتن

خب بعد از اینکه مقاله خود را نوشتید و در سایت منتشر کردید هم کارهایی لازمه انجام بدید!

درخواست ایندکس مقاله سئو شده
درخواست ایندکس مقاله سئو شده

ایندکس گوگل

اولین کار اینه که به سرچ کنسول گوگل برید و درخواست بدید مطلبتون رو ایندکس کنه !

پروموت و تبلیغ

بعدش باید به پروموت و تبلیغ مطلبتون بپردازید و بخ مخاطبین مقاله تون اطلاع بدید همچین مقاله ای در سایتتون منتشر کردید! برای این کار میتونید مطلبتون رو در شبکه های اجتماعی معرفی کنید ، به کاربران ساتتون که شماره تلفن یا ایمیلیشون رو دارید از طریق پیامک یا ایمیل اطلاع بدید ، در سایت های اشتراک گذاری محتوا (مثل بالاترین ، مداد …) محتواتون رو به اشتراک بگذارید. در نهایت میتونید با صرف هزینه در سایت های مختلف مقاله تون رو تبلیغ کنید!

به روز رسانی

هر چند وقت یک بار به مقاله تون سر بزنید و در صورت نیاز آپدیت و بروزرسانی ش کنید! محتواهایی که در طول زمان آپدیت میشن از نظر گوگل با اهمیت تر شناخته میشن و رنک بالاتری میگیرن و با عنوان محتوای همیشه سبز شناخته میشن !

اگر مخاطبین در زیر مطلب شما کامنت گذاشته ان بهشون توجه کنید و جواب بدید یا اگه انتقاد یا پیشنهادی کردن در نظر بگیرید!

ویدیو همین مطلب

برای اطلاعات بیشتر این ویدیو با عنوان نوشتن مقاله سئو شده را هم ببینید! شاید یکم طولانی باشه اما شرح کامل همین مواردی هست که بالاتر گفتم و بصورت عملی هم در وردپرس نشون دادم چه کارهایی رو چطور باید انجام بدیم!

در پایان

اگه سوالی در زمینه نوشتن مقاله سئو شده دارید یا نظری دارید در بخش نظرات بنویسید حتما میخونم و حتما جواب میدم!


به این مطلب چند ستاره میدهید؟

0 / 5

رتبه صفحه شما:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *