0
جمع فرعی:ریال
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ابزارهای سئو سایت

ابزارهای سئو سایت

فهرست مطالب

در این مطلب 10 ابزار از ابزارهای سئو سایت را به شما معرفی میکنم امیدوارم که براتون مفید باشه :

10 ابزار برتر سئو سایت :

ابزارهای سئو سایت Ahref backlink checker
ابزارهای سئو سایت Ahref backlink checker

Ahref backlink checker

Ahrefs یک وب سایت است با یک سری ابزار! ابزارهای Ahrefs به ما امکان میدن که سئو سایت خودمون و رقبا رو بررسی کنیم. با استفاده از این ابزارها می‌تونیم رشد ترافیک، بک لینک های دریافتی و… وب‌سایت خودمون رو بررسی کنیم همچنین میتونیم سایت های رقیبامون رو بررسی کنیم و ببینیم چرا اونها در نتایج گوگل بالاتر از ما هستند.

Ahrefs شش ابزار اصلی داره :

ابزار تحلیل رقبا Competitive Analysis

با استفاده از این ابزار میتونیم رقبامون رو بررسی کنیم و ببینیم سایت اونها با چه عبارت های کلیدی ورودی گرفته و در چه مواردی تولید محتوا کردن تا به این ترتیب بتونیم خودمون رو به رقبا برسونیم و ازشون جلو بزنیم!

ابزار جستجوی کلمات کلیدی Keyword Research

با استفاده از این ابزار می‌تونیم از چند عبارت کلیدی مشابه بهترین و موثرترین رو انتخاب کنیم و البته با این ابزار میتونیم جستجوهای کاربرها را در مدت یک سال تحلیل و بررسی کنیم و ببینیم مردم اکثرا کدام عبارتهای کلیدی را سرچ کرده اند .

ابزار جستجوی بکلینک‌ها Backlink Research

با استفاده از این ابزار میتونیم تمام بک لینک های سایت خودمون و رقبا را در بیاریم اول سایت خودمون که اگر بک لینک های ضعیف و مخرب داره حذف کنیم و بعد سایت رقبا رو بررسی میکنیم تا منابع بک لینکشون رو پیدا کنیم .

ابزار بررسی محتوا Content Research

با این ابزار محتوای سایت های رقیبامون رو بررسی میکنیم تا ببینیم اونها برای عبارت های کلیدی مختلف چجور محتوایی تولید کرده اند مثلا بیشتر متن بوده یا تصویر یا فیلم ، به شکل کتابی و رسمی بوده یا محاوره ای و خودمونی و به این ترتیب متوجه بشیم چه سیستمی برای کاربران جذاب تر هست!

ابزار بررسی رتبه سایت‌ها Rank Tracking

این ابزار گزارش میده که سایت ما در جستجو عبارت های کلیدی مختلف چه جایگاهی در نتایج جستجو داره و میتونه بصورت زمان بندی روزانه هفتگی ماهانه این بررسی رو انجام بده و ما متوجه میشیم آیا سایت درست در حال ارتقا هست یا نه.

ابزار نظارت بر وب‌سایت Web Monitoring

این ابزار کمک میکنه تا بتونیم وضعیت بازار و میزان سرچ شدن عبارت مختلف و … رو بررسی کنیم. مثلا با این ابزار از وضعیت تغییرات کلمات کلیدی ،بک لینک‌ها، و بقیه موارد موثر در seo، وب سایت‌های مربوط به رقبا مطلع می‌شیم.

ابزارهای سئو سایت Google keyword planner
ابزارهای سئو سایت Google keyword planner

Google keyword planner

گوگل کیوردپلنر یکی از ابزار های گوگل هست برای بررسی کلمات کلیدی ، تعدادی که هر کدام جستجو میشن و میزان رقابت در هر کلمه کلیدی و موارد این چنینی استفاده میشه این مطلب را ببینید : آموزش استفاده از کیورد پلنر

ابزارهای سئو سایت Google search console
ابزارهای سئو سایت Google search console

Google search console

google search console نون شب کسانی هست که میخوان روی سئو سایت کار کنن! چرا که ابزاری هست از طرف گوگل و بنابراین میشه گفت مطمئن ترین گزارسها رو به ما میده. با استفاده از این کنسول میتونیم سایتمون رو به گوگل معرفی کنیم . هر بار که مطلبی در سایت قرار میدیم به گوگل اطلاع بدیم که زودتر سایت و مطلب جدید ما رو بررسی کنه. میتونیم ببینیم در جستجوی کلمات مختلف چه جایگاهی داریم و چندبار سرچ شدیم چند بار روی اسم سایت ما کلیک شده. همینطور گزارش های خوبی درباره مشکلاتی که سایت داره به ما میده و … خلاصه که همه باید داشته باشن!

ابزارهای سئو سایت Google analutics
ابزارهای سئو سایت Google analutics

Google analytics

یک ابزار عالی و رایگان دیگه از گوگل ! با استفاده از این ابزار میتونیم همه ترافیک سایتمون رو بررسی کنیم و ببینیم بازدید های سایت به چه صورتی بوده است . این ابزار واقعا عالی است بوسیله اون میتونیم بفهمیم در روز و در ساعت های مختلف چند بازدید کننده به سایت ما اومدن .

از کجا اومدن (گوگل یا مستقیم یا سایت های دیگه) اگر از گوگل اومدن چی سرچ کردن . اول به کدوم صفحه سایت ما رفتن و چند ثانیه (دقیقه) در سایت ما موندن. چه صفحاتی از سایت رو دیدن و در نهایت از کدوم صفحه از سایت ما خارج شدن. حتی آماری حدودی از جنسیت و سن و سال و شهر محل اقامتشون هم به ما میده . همه اینها خیلی برای مدیریت سایت عالی هستند.

البته به جز اینها کلی آمار دیگه هم بهمون میده و حتما باید خودتون ببینیدش.این هم سایتس هست Google analytics البته باید با فیلتر شکن برید سراغش!

ابزارهای سئو سایت Google trends
ابزارهای سئو سایت Google trends

Google trends

باز هم یک ابزار رایگان دیگه از گوگل ! این ابزار آماری از تعداد جستجوی یک عبارت خاص در یکسال گذشته به ما میده و میگه در ماه ها و روزهای سال گذشته هر عبارتی چقدر توسط کاربران جستجو شده همچنین میتونه چند عبارت را با هم مقایسه کنه و مشخص کنه کدوم عبارت بیشتر جستجو میشه . فرض کنید میخواهید بدانید کاربرها بیشتر عبارت “باتری ماشین” سرچ میکنند یا “باتری خودرو” یا “باطری ماشین” یا “باطری خودرو” همانطور که در تصویر زیر می بینید کلمه باطری بیشتر با “ط” توسط کاربرها جستجو شده.

آمار جستجو با گوگل ترند
آمار جستجو با گوگل ترند
ابزارهای سئو سایت Long tail pro
ابزارهای سئو سایت Long tail pro

Longtail pro

وقتی میخوایم یک عبارت کلیدی کوتاه رو سئو کنیم مثلا “سبوس برنج” احتمالا سایت های زیادی با این عبارت در صفحه اول گوگل هستند اما عبارت های طولانی مثل “سبوس برنج قهوه ای” رقابت کمتری داره (البته کمتر هم توسط کاربر سرچ میشه) . در این حالت ما اول “سبوس برنج قهوه ای” رو سئو میکنیم بیاد صفحه اول و ورودی بگیریم از گوگل بعد سراغ عبارت “سبوس برنج” میریم.

عبارت “سبوس برنج قهوه ای” یک long tail برای عبارت “سبوس برنج” هست. سایت long tail pro به ما کمک میکنه این long tail (دم دراز) ها را برای عبارت های کلیدی مختلف پیدا کنیم.

مثلا long tail “کاشت ناخن” میشه : کاشت ناخن پا – کاشت ناخن دست – کاشت ناخن 2020 – کاشت ناخن حرفه ای – کاشت ناخن در شیراز – کاشت ناخن در تهرانپارس و …

ابزارهای سئو سایت Ubersuggest
ابزارهای سئو سایت Ubersuggest

Ubersuggest

کاربرد این ابزار پیدا کردن عبارات کلیدی هست شما یک عبارت که مد نظرات هست مثلا “طراحی سایت” را به ubersuggest می دهید و اون به شما یه لیست میده از عبارتهای مشابه که کاربرها در گوگل سرچ کردن و بهتون میگه هر عبارت چندبار جستجو شده و رقابت در اون عبارت چطوری هست و …

البته اطلاعات بیشتری مثل تحلیل ترافیک سایت ، بررسی ترافیک سایت ، بررسی وضعیت سئو سایت و … هم بهتون میده .

ابزارهای سئو سایت Seo quake
ابزارهای سئو سایت Seo quake

Seo quake

بررسی دامنه

ابزارهای سئو سایت Moz bar
ابزارهای سئو سایت Moz bar

Moz bar

بررسی سایت

ابزارهای سئو سایت Semrush
ابزارهای سئو سایت Semrush

Semrush

بررسی رقبا

اگر سوال یا ابهامی دارید در قسمت نظرات بپرسید

این مطالب را هم ببینید : ستاره دادن در گوگل مپقیمت طراحی سایتهاست ارزان


به این مطلب چند ستاره میدهید؟

0 / 5

رتبه صفحه شما:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *