0
جمع فرعی:ریال
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
روشهای افزایش ترافیک سایت

روشهای افزایش ترافیک سایت

فهرست مطالب

چگونه ترافیک سایت را افزایش دهیم؟

در ایم مطلب به معرفی 3 نکته درباره روشهای افزایش ترافیک سایت پرداخته ام تا انتهای این مطلب کوتاه با من همراه باشید:

1- بهترین صفحات رقبایتان را پیدا کنید

هر چه اطلاعات بیشتری درباره استراتژی سئوی رقبایتان داشته باشید، عملکرد وب‌سایتتان می‌تواند بهتر شود. وقتی زمان صرف می‌کنید تا روش‌هایی را که موجب موفقیت وب‌سایت‌های رقیب در صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) شده‌اند، بشناسید، آنگاه بینش و قدرت آنالیز متفاوتی کسب می‌کنید و می‌توانید با درک دلیل موفقیت یک روش خاص، از این آگاهی به نفع خودتان استفاده کنید.

اطلاعات بیشتر درباره : طراحی سایت

یک نقطه شروع مؤثر این است که بهترین صفحات وب‌سایت هر یک از رقبا را پیدا کرده و از این طریق، منشأ ترافیک ورودی و عوامل موثر و پیش‌برنده در آنها را بشناسید. تجزیه‌وتحلیل بهترین صفحات رقبا، اطلاعات ارزشمندی را درباره موضوعاتی نظیر موارد زیر در اختیارتان قرار می‌دهد:

  • شکاف‌های محتوایی/ کلیدواژه‌ای
  • شکاف‌ها و نواقص مرتبط با لینک‌ها
  • فرصتی برای بهبود محتوای فعلی
  • ناکارآمدی کلیدواژه‌ها

اما چطور بهترین صفحات رقبا را شناسایی کنید؟ اصلاً کار سختی نیست! می‌توانید به سراغ ابزار SEMrush Organic Research tool رفته و URL یکی از رقبایتان را در آن وارد کنید.

با انجام این کار، ابزار SEMrush تخمینی از ترافیک ارگانیک آن وب‌سایت و همین‌طور یک دید کلی نسبت به عملکرد آن را نمایش می‌دهد؛ اما این کافی نیست و شما به بینش عمیق‌تری در این خصوص نیاز دارید.

بنابراین زبانه یا تبِ Pages را باز نموده و آن را بر اساس ترافیک مرتب کنید. با انجام این کار خواهید دید که کدام‌یک از صفحات وب‌سایت رقیب، از نظر جذب ترافیک ارگانیک، بهترین عملکرد را دارند؟

به همین سادگی می‌توانید صفحات قدرتمند رقبا را شناسایی کنید. حالا باید با درک اینکه چرا این صفحات، این‌قدر قوی هستند و شما چطور می‌توانید با ایجاد یک استراتژی مناسب، بخشی از ترافیک آن‌ها را به سوی وب‌سایت خودتان هدایت کنید، بینش عمیق‌تری نسبت به ماجرا پیدا کنید.

این کار را به‌مثابه یک آنالیز فرصت یا میانبر در نظر بگیرید. میانبری که کمکتان می‌کند به جای شروع کار با تحقیق روی کلیدواژه‌ها، متوجه شوید که با توجه به عملکرد رقبا، در چه جنبه‌هایی می‌توانید به برتری‌های بزرگ و ارزشمند دست پیدا کنید؟ ضمناً استفاده از این روش کمکتان می‌کند تا وب‌سایت‌های جدیدی را به‌عنوان رقیب کشف کنید که تا قبل از این، احتمالاً فکر نمی‌کردید رقیبتان باشند!

به تب یا زبانه‌ی Competitors در ابزار SEMrush بروید. این قسمت علاوه بر نمایش فهرستی از دامنه‌های رقیب، اطلاعاتی را درباره تعداد کلیدواژه‌های مشترک و ترافیک تخمینی در اختیارتان قرار می‌دهد. سپس می‌توانید هر یک از این دامنه‌ها را به‌طور جداگانه تجزیه‌وتحلیل نموده و به‌این‌ترتیب، نسبت به صفحاتی که بهترین عملکرد را در صنعت شما دارند، بینش دقیق و جامعی کسب کنید.

2- تعیین استراتژی محتوا را بر مبنای آنالیز شکاف کلید واژه‌ها

وقتی زمان ایجاد و تدوین استراتژی محتوا می‌رسد، معمولاً روی دو حوزه اصلی باید تمرکز کنید:

  • بهینه‌سازی محتوای فعلی
  • تولید محتوای جدید
استراتژی محتوا چیست؟
استراتژی محتوا چیست؟

ازآنجایی‌که بهینه‌سازی محتوای فعلی، اغلب مؤثرترین نقطه برای شروع کار است (به‌هرحال، مشاهده منافع حاصل از بهبود محتوایی که قبلاً ایندکس شده در مقایسه با محتوای کاملاً جدید، به‌مراتب آسان‌تر و سریع‌تر است)، اکثر وب‌سایت‌ها پس از مدتی به مرحله‌ای می‌رسند که همه محتوایشان را بهینه‌سازی کرده‌اند.

در مرحله دیگر، شما باید تلاشتان را معطوف به تولید محتوای جدید کنید. اما انجام کورکورانه و عاری از بینش این کار، یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات در بحث سئو و بهینه‌سازی وب‌سایت است. شما باید فرایند تولید محتوا را با در نظر گرفتن اهداف مشخص آغاز کنید و برای تولید هر محتوا، توجیه و دلیلی قانع‌کننده داشته باشید. این بدان معناست که باید با صرف زمان کافی، یک استراتژی هوشمندانه برای تولید محتوای جدید ایجاد و تدوین کنید.

یکی از سریع‌ترین روش‌ها برای پیشبرد پلن محتوایتان، تحلیل شکاف کلیدواژه‌ها یا شکاف کلمات کلیدی است. این کار کمکتان می‌کند تا کلیدواژه‌های مهمی را که رقبایتان در SERP برای آن‌ها جایگاه گرفته‌اند (و شما نگرفته‌اید) بشناسید. با این بینش، می‌توانید محتوایی را با محوریت این کلیدواژه‌ها و موضوعات مرتبط با آن‌ها خلق نموده و به‌این‌ترتیب، شکاف‌های کلمات کلیدی را در وب‌سایتتان پُر کنید.

3- از روابط عمومی دیجیتال (Digital PR) برای گرفتن بک لینک‌های معتبر استفاده کنید

چگونگی گرفتن بک لینک‌های مناسب، یکی از بزرگ‌ترین چالش در بحث سئوی سایت است.

بک‌لینک‌ها یکی از سه فاکتور اصلی در رتبه‌بندی صفحات توسط گوگل هستند. هرچند استراتژی‌های زیاد و متنوعی برای ایجاد بک لینک وجود دارند که می‌توانند به وب‌سایت شما در گرفتن لینک‌های مرتبط و مفید کمک کنند اما واقعیت این است که حصول نتیجه مؤثر و دلخواه به‌واسطه بسیاری از این استراتژی‌ها و تاکتیک‌ها، دشوار است.

مزایای روابط عمومی دیجیتال
مزایای روابط عمومی دیجیتال

اگر به دستورالعمل گوگل درباره طرح لینک (Link Schemes) مراجعه کنیم، به‌وضوح متوجه توصیه‌های آن می‌شویم:

بهترین راه جلب نظر وب‌سایت‌های دیگر برای ایجاد لینک‌های مرتبط و باکیفیت به وب‌سایت شما و بهبود وضعیت سئو خارجی سایت ، تولید محتوای منحصربه‌فرد و مناسب است که به‌طور طبیعی می‌تواند، در فضای اینترنت، محبوبیت پیدا کند. تولید محتوای خوب، نتایج مثبتی در پی دارد: محتوای خوب، مطالبتان را به لینک های سردبیری (Editorial) تبدیل می کنند و بنابراین هر چقدر محتوای مفید بیشتری داشته باشید، احتمال بیشتری وجود دارد که فرد دیگری آن محتوا را برای خوانندگانش، ارزشمند بداند و به آن لینک دهد.

ناگفته نماند که اگر مدیر یا صاحب یک وب‌سایت دیگر، محتوایتان را باارزش تلقی کند و بدون درخواست شما به مطلبتان لینک دهد، به آن لینک، لینک سرمقاله‌ای یا سردبیری می‌گوییم.

یکی از تاکتیک‌هایی که می‌تواند به شما در گرفتن لینک‌های سردبیری مناسب از طریق خلق محتوای عالی کمک کند، روابط عمومی دیجیتال (DPR) است.

این تاکتیک را مانند خلق و ترویج محتوای مفید بین سردبیران، روزنامه‌نگاران و ناشرانی در نظر بگیرید که در مقالاتشان به موضوعات مرتبط با محتوای شما می‌پردازند و به محتوای شما لینک می‌دهند. اینفوگرافی‌ها، مطالعات تحقیقاتی، ابزارها و جداول محاسباتی و همین‌طور بینش‌های تخصصی مثال‌هایی در این ارتباط هستند.

در اینجا باید ذهنیت روابط عمومی را با رویکرد مبتنی بر سئو اجرا و پیاده‌سازی کنید. روابط عمومی دیجیتال، صرفاً به معنای تهیه یک محتوای تبلیغاتی در قالب یک بیانیه مطبوعاتی (مثل ریپورتاژ آگهی‌ها) نیست بلکه به معنای خلق و ترویج محتوایی ارزشمند است که بر مبنای یک استراتژی منسجم و یاری‌دهنده‌ ایجاد شده و به معنای واقعی، ارزش لینک دادن داشته باشد. یک محتوای مناسب می‌تواند تعداد زیادی لینک سردبیری برایتان ایجاد کند . لینک‌هایی که می‌توانند در معرض دید شمار زیادی از مشتریان یا مخاطبان بعدی شما در فضای آنلاین قرار گرفته و آن‌ها را به سوی وب‌سایت شما هدایت کنند.

مزایای روابط عمومی دیجیتال، صرفاً به لینک گرفتن از منابع دیگر محدود نمی‌شود و برخی از مزایای دیگر آن عبارت‌اند از:

  • هدایت ترافیک ارجاعی
  • ایجاد تعامل اجتماعی
  • افزایش آگاهی برند
  • مواجه با مشتریانی که در حال استفاده آنلاین از محتوایتان هستند
  • افزایش فروش

امیدوارم این راه کارها برای افزایش ترافیک سایت برای شما مفید بوده باشد اگر شما هم راهکاری بلد هستید در قسمت نظرات بنویسید همچنین اگر سوالی یا نظر دارید برام بنویسید!


به این مطلب چند ستاره میدهید؟

0 / 5

رتبه صفحه شما:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *