0
جمع فرعی:ریال
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
جذب مخاطب با بلاگ

جذب مخاطب با بلاگ

فهرست مطالب

4 روش برای جذب مخاطب با بلاگ

چگونه می تونید از محتوایی که تولید می کنید برای مخاطبان بالقوه خود استفاده کنید تا توجه آنها رو از همان گام اول جلب کنید؟ در حالت ایده آل، به مرور زمان به عنوان یک تولید کننده محتوای عالی شناخته می شید. حتی می‌تونید در رسانه‌های اجتماعی هم مکانی برای اشتراک‌گذاری مطالب و پیوندها به سایتتون استفاده کنید. شما حتی می تونید یک بانک ایمیل ایجاد کنید تا بتونید مطالب جدید رو به محض انتشار برای مخاطباتون ایمیل کنید. اما هنگام تولید محتوا برای وبلاگ خود، باید محتوای جذابی بنویسید که کارها علاقه مند به خواندن آنها باشن. برای این کار می تونید از ایده های زیر استفاده کنید:

مخاطب را با عنوان جذب کنید

اول از همه چه چیزی باعث می شه کاربر جذب بشه ؟ آیا کاربر از اولش میدونه محتوای شما چقدر خوبه ؟ اولین چیزی که باعث جذب کاربر میشه عنوان هست پس باید عنوان جذاب بنویسیم!

با این حجم عظیم از محتوا که دائماً به روز می شه، وبلاگ نویسان باید نسبت به عنوان هر پست حساس باشن. مخاطب هدف خود رو در نظر بگیرید. چه عنوانی باعث می شود آنها روی چیزی کلیک کنند؟ به عنوان مثال، اگر خوانندگانی که به دنبال نکات مربوط به سهام هستند، مرتباً از سایت شما بازدید می کنند، تیتری که توصیه های به روزی رو در مورد موضوع ارائه می ده، احتمالاً توجه خوانندگان رو جلب می کنه و کلیک می کنه. 

سعی کنید از زبان موثر و هارمونی آوایی چشمگیر و کلمات کلیدی که در لیست جستجوی موتورهای جستجو ظاهر می شه استفاده کنید. مراقب باشید که خوانندگان رو گمراه نکنید. از تیتر های زرد استفاده نکنید ! هیچ چی خسته کننده تر از این نیست که یک عنوان هیجان انگیز ببینید و کلیک کنید و بعد داخلش ببینید متن یا محتوای خوبی نداره !!

استفاده از فیلم و عکس

علت محبوبیت شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام چیه ؟ قطعا یکی از دلایلش استفاده از تصاویر و فیلم هست !
دلم برای روزهایی تنگ شده که محتوای نوشتاری (فقط متن) تولید می کردیم. اما باید بگم امروزه محتوای چند رسانه ای (ترکیب متن و عکس و فیلم و صوت) نظر کاربرها رو جلب میکنه . به عنوان مثال، اگر مدتی در سایتهای مواد غذایی گشته باشید، متوجه شدید که یک پست متوسط چندین تصویر منحصر به فرد به همراه یک متن کوتاه داره که هر عکس رو برای خواننده متمایز می کنه. اگر می خواهید بدانید که دستور پخت واقعی از کجا آمده است، باید تصاویر رو تا انتهای پست رد کنید تا این اطلاعات رو دریافت کنید.

تصاویر بسیاری از خوانندگان رو جذب می کنه به اضافه اینکه آنها رو تشویق می کنه تا محتوای شما رو به اشتراک بگذارند و برای خواندن مطالب بیشتر باز هم به سایت شما برگردن. البته قطعا موضوع سایت شما و موضوع مقاله شما تعیین میکنه که از چندتا عکس یا فیلم باید استفاده کنید.مثلا در یک سایت فروش مانتو به تصاویر بیشتری نیاز هست و در یک سایت علمی درباره کرونا شاید استفاده از تصاویر زیاد ضروری نباشه .

 

اگر نیاز به سایت دارید صفحه طراحی سایت را ببینید.

پیروی از ترند روز

ترند ها موضوعاتی هستند که به یکباره در جامعه سر زبونها میوفتن و همه دربارش حرف میزنن و همه میخوان درباره اش بیشتر بدونن یکی از بهترین روشها برای جذب مخاطب با بلاگ نوشتن درباره ترندهای روز هست ! بهترین راه برای ایجاد محتوای مناسب اینه که آخرین ترندهای روز رو بررسی کنید، به خصوص زمانی که دنبال ایده هستید. وبلاگ نویسی در مورد موضوعاتی که مردم درباره آنها صحبت می کنند تضمینی است که آنها محتوای وبلاگ شما رو پیدا کرده و می خونند. 

کافیه هر هفته زمانی رو صرف کنید و به شبکه های اجتماعی و سایت های خبری سر بزنید تا هشتگ های محبوب و موضوعات داغ روز رو پیدا کنید. پیشنهاد می کنم به موضوعات جدید توییتر که هر روز ترند می شه توجه کنید یا اخبار اینستاگرام رو دنبال کنید. 

همچنین می‌تونید از فیس‌بوک دیدن کنید و ببینید آیا می‌توانید سرنخ‌های رایجی در مورد آنچه دوستانتان پست می‌کنند یا درباره آن صحبت می‌کنند پیدا کنید. یکی دیگر از ابزارهای منحصر به فرد برای دنبال کردن روندهای روز گوگل ترندز است.

توجه داشته باشید که در حال حاضر چه صفحاتی پرطرفدار هستند و چه جستجوهایی در طول سال ها محبوبیت بیشتری در بین مردم پیدا کرده اند. می توانید عبارات جستجوی خود رو تایپ کنید یا کلمات کلیدی اخیراً استفاده شده و پرطرفدار رو مشاهده کنید.

خواننده را با غذا جذب کنید

همه خوراکی ها رو دوست دارن و محتوای مبتنی بر غذا برای همه خوانندگان جذابه. با این حال، همه ما باید بخوریم! اگر علاقه خاصی به غذا و غذا خوردن دارید، یا فقط به تفریح یا ضبط حرفه ای دستور پخت غذا علاقه دارید، وبلاگ های غذا بهترین محتوایی هستند که می توانید تولید کنید! گزارش‌هایی درباره رستوران‌های محلی مورد علاقه‌تان یا بهترین مکان‌هایی که در سفر بازدید کرده‌اید بنویسید. دوست دارید دستور العمل های مورد علاقه خود رو به اشتراک بگذارید یا به خوانندگان آموزش دهید که چگونه نود دقیقه با بودجه ای که کل خانواده رو راضی نگه داره، آشپزی کنند.

اگر موضوع سایتتون مناسب مطالب و مقالات حوزه غذا و آشپزی نیست میتونید از موضوع غذا در تیتر نویسی استفاده کنید . مثلا تکنیک های برای فروش باقلوا که اینجا منظور فروش راحت هست یا مثلا آش دهن سوزی به نام اینستاگرام که در اینجا منظورمون اینه که ایسنتاگرام برنامه خوبیه !! اما با استفاده از کلمات آش دهن سوز تیتر رو جذاب کردیم.

شما چه راه هایی برای جذب بیشتر مخاطب و جذب مخاطب بیشتر به ذهنتون میرسه ؟ لطفا در قسمت نظرات برام بنویسید


به این مطلب چند ستاره میدهید؟

0 / 5

رتبه صفحه شما:

2 پاسخ

  1. به نظرم لیست قیمت هم میتونه کمک بکنه به جذب بازدید کننده خیلی میبینیم کاربرها دنبال لیست قیمت هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *