0
جمع فرعی:ریال
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
آموزش ساخت ایمیل فیک یا ایمیل موقت

ایمیل موقت یا ایمیل فیک

فهرست مطالب

ایمیل فیک یا ایمیل موقت (Temp mail)

امروزه برای انجام خیلی از کارها نیاز به ایمیل داریم از کارهایی مثل ارتباط با دیگران تا استفاده از خیلی از سایتها و برای ثبت نام در سایت ها نیاز به ایمیل دارید.خب همه ما یک یا دو ایمیل ثابت داریم که اکثر کارهامون رو با اون انجام میدیم بعضی وقت ها ممکنه بخواهیم بطور تستی یا موقتی از یک سایت استفاده کنیم و لازم میشه با ایمیل ثبت نام کنیم. در این جور مواقع یه ایمل موقت میتونه کمک بکنه.

برای ساخت ایمیل موقت راه های زیادی هست، که در ادامه این روشها رو معرفی میکنم.

اگر نیاز به خدمات سئو دارید این صفحه را ببینید : خدمات سئو

ایمیل فیک چیست؟

ایمیل یکبار مصرف یا ایمیل موقت یا ایمیل فیک، ایمیلیه که شما برای یکبار ازش استفاده میکنید و بعدش یا دیگه کاری باهاش ندارید یا کلا از بین میره !خب این ایمیل در کنار ایمیل اصلی شما استفاده میشه برای همین اکثر سرویس‌های ایمیل یکبار مصرف، این امکان رو میدن تا در صورت نیاز بتونید ایمیلهای دریافتی را به آدرس ایمیل اصلی خود منتقل کنید. بعضی از این سرویس‌ها هم یک آدرس ایمیل را برای مدت‌زمان کوتاهی ارائه می‌دهن که برای استفاده موقت و ثبت در وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف بسیار کاربردی است.

چرا باید از ایمیل یکبار مصرف استفاده کنیم؟

ایمیل های یکبار مصرف استفاده های زیادی دارن فواید متعددی دارن . مثلا از پر شدن صندوق ایمیل اصلیمون جلوگیری میکنن . در سایت هایی که خیلی از امنیتشون مطمئن نیستیم میتونیم از ایمیل موقت استفاده کنیم و اگر پشت اون سایت هکر یا فردی با نیت پلیدی باشه متوجه ایمیل اصلی ما نمیشه!
از شر ایمیل های تبلیغاتی و اسپم هم تا حد زیادی خلاص میشیم.

فرض کنید، شما یک برنامه نویس اپلیکیشن موبایل یا وب هستید و می‌خواید قبل از انتشار عمومی پروژه خود، آن را تست و بررسی کنید. در این مواقع شما می‌تونید با استفاده از تعداد زیادی آدرس ایمیل موق بصورت آزمایشی در وبسایت یا اپلیکیشن ثبت نام کنید تا کارایی اون سایت یا برنامه رو بررسی کنید.
یا اگر بخواهید برای کسی ایمیل بزنید و نخواهید هویتتون فاش بشه ! در این حالت هم ایمیل موقت به کمکمون میاد.

خلاصه اینکه ایمیل موقت کاربردهای زیادی داره.

چگونه می‌توان یک آدرس ایمیل یکبار مصرف ایجاد کرد؟

شاید با خودتون فکر کنید میتونیم در گوگل (جیمیل) یا یاهو چند تا ایمیل درست کنیم و نیازی هم به ایمیل موقت نیست. خب اگه شما واقعا 2-3 تا ایمیل بخوایید میشه ولی اگر تعداد ایمیل هایی که میخوایید زیاد باشهدیگه این سرویس ها جواب نیست چون دنگ و فنگ زیادی داره باید اطلاعات تماس و سن و … وارد کنید. ولی سیستم های ایمیل موقت معمولا خیلی راحت ایمیل رو در اختیارتون میگذارن.

روش ساخت ایمیل یک بار مصرف

ساخت ایمیل فیک گوگل

البته گوگل امکان ساخت ایمیل موقت به شما نمیده اما میشه باهاش ایمیل مستعار درست کرد که کاربرد خاص خودش رو داره! شما می‌تونید با اضافه کردن برخی علائم نظیر «+» یا «.» در میان و پایان آدرس ایمیل اصلی، آدرس‌های مستعار ایجاد کرده و صندوق اصلی آن‌ها را فیلتر کنید.

چنانچه آدرس اصلی ایمیل شما name123@gmail.com است، شما می‌توانید با اضافه‌کردن «.» مثل name.123@gmail.com یک حساب کاربری مستعار ایجاد کنید. مثلا فرض کنید که میخوایید در خبرنامه یک سایت عضو بشید و می‌خواهید مطمئن شوید که وبسایت مورد نظر فقط ایمیلهای خبرنامه را برای شما ارسال می‌کند، در این موقع به جای وارد کردن آدرس اصلی ایمیل خود، آدرسی مثل name123+websitename@gmail.com را در وب‌سایت مورد نظر وارد کنید.

در این حالت، وقتی ایمیلی برای شما ارسال بشه، با چک کردن آدرس گیرنده (بخش To Me)، متوجه میشید که این ایمیل از کجا آمده ؛ بنابراین چنانچه ایمیلی به جز خبرنامه وبسایت مورد نظر به آدرس name123+websitename@gmail.com ارسال شود، معناش اینه که وبسایت مذکور آدرس ایمیل شما در اختیار دیگران قرار داده .

حتی اگه سرویس و خدماتی که در آن ثبت‌نام کرده‌اید برای شما ایمیل اسپم ارسال نکنه. شما می‌تونید با استفاده از فیلترهای جمیل برای هر یک از نام‌های خود ، ایمیل‌های اون آدرس رو به صورت خودکار با برچسب خاصی بایگانی کنید. دقت کنید اضافه کردن علامت‌های «.» و «+» به آدرس اصلی ایمیل و ساخت حساب کاربری مستعار فقط برای فیلتر کردن صندوق ورودیه .

ساخت ایمیل فیک با Mailinator
ساخت ایمیل فیک با Mailinator

ایمیل موقت Mailinator

سایت Mailinator اینطوریه که در اون هرکسی می‌تونه به هر صندوق ایمیلی که آدرسش رو داشته باشه ، دسترسی داشته باشه . برای ساخت یک ایمیل یکبار مصرف در سایت Mailinator ابتدا باید به سایت mailinator.com مراجعه کنید، بعد آدرس ایمیل جدید رو وارد کنید و بر روی کادر سبز رنگ Check it کلیک کنید تا صندوق ورودی آدرس مورد نظر برای شما باز بشه.

دقت کنید این سایت نیازی به رمز نداره! و اگه آدرس ایمیلی که شما وارد میکنید قبلا کسی استفاده کرده باشه وارد صندوق اون شخص میشید و ایمیل هاش رو میبینید!! سرویس Mailinator دارای ویژگی‌های کاملیه فقط باید حواستون باشه که همه ایمیل‌هایی که دریافت می‌کنید برای هر کسی که آدرس آن ایمیل رو می‌دونه، در دسترسه.

با این حساب سرویس Mailinator اصلاً خصوصی نیست و همه ایمیل‌های آن برای عموم افراد در دسترسه اما بعنوان یک سایت ایمیل فیک خیلی هم خوب کار میکنه. پس اگر در پی ساخت ایمیل فوری هستید این سایت می‌تونه به شما کمک کنه.

ایمیل فیک در getnada

getnada یک سایت دیگه برای خدمات ایمیل خصوصیه که عملکردش شبیه Mailinator هست با این فرق که یک کم حریم خصوصی سرش میشه ! با ورود به سایت getnada کافیه روی گزینه Add Inbox کلیک کنید تا یک ایمیل فیک برای شما بسازه!

ساخت ایمیل موقت سریع با MailDrop

برای چگونه ایمیل فیک بسازیم؟ جستجو کرده بودید! یکی از بهترین جوابها به این سوال سایت MailDrop هست، سایتی برای ساخت ایمیل موقت رایگان. این سرویس آدرس‌های ایمیل موقت را تا 24 ساعت نگهداری می‌کنه و اگر که بعد از 24 ساعت فعالیتی نداشته باشید، پیام‌ها پاک می‌شن. برای ساخت ایمیل موقت در میل دراپ، کافیه یک نام کاربری در بخش خالی در قسمت بالا سمت راست مقابل @maildrop.cc وارد کنید و روی دکمه View Inbox کلیک کنید تا به صندوق ورودی آدرس مورد نظر منتقل بشید.

مثلا، اگه نام کاربری Amirhatami را در جالی خالی بگذارید، آدرس ایمیل موقت شما amirhatami@maildrop.cc خواهد بود. البته اینباکس میل دراپ محدود به دریافت 10 پیام هست، و حجمشون هم نباید بیشتر از 100 کیلوبایت باشه و اگه ایمیل های دریافتی پیوست داشته باشه پیوست دور ریخته می‌شه، بنابراین MailDrop برای اشتراک‌گذاری فایل گزینه مناسبی نیست و به عنوان ایمیل موقت 10 دقیقه ای کاربرد دارد.

ساخت ایمیل فیک با 10minutemail
ساخت ایمیل موقت با 10minutemail

دریافت ایمیل موقت 10minutemail

در سایت 10minutemail شما یک ایمیل موقت دریافت می‌کنید که بعد از 10 دقیقه خود به خود از بین میره. البته شما می‌تونید تایمر را با کلیک کردن روی دکمه Refresh، تمدید کنید. تا دوباره ده دقیقه صبر کنه و بعد ایمیل رو پاک کنه!

ایمیل یکبار مصرف اختصاصی در Yahoo!

همانطور که در گوگل میشد ایمیل مستعار ساخت یاهو هم یه کارهایی بلده بکنه! یاهو هم دارای آدرس ایمیل یکبار مصرف هست با این تفاوت که یاهو واقعاً ایمیل موقت با آدرس منحصر به فرد ارائه می‌ده و مثل جیمیل که نام تولید میکرد نیست! آدرس‌های ایمیل یکبار مصرف یاهو شامل یک نام اصلی و یک کلمه کلیدی هستن. تمامی آدرس‌هایی که ایجاد می‌کنید به صورت name-keyword1@yahoo.com ساخته میشن؛ بنابراین آدرس‌های شما یک نام اصلی مشترک دارند که باید منحصر به فرد باشد و تنها یکبار قابل تنظیم است.

بعد می‌تونید تا 500 کلمه کلیدی ایجاد کنید و حداکثر 500 ایمیل منحصر به فرد تولید کنید. برای ساخت ایمیل یکبار مصرف در یاهو، وارد حساب Yahoo خود بشید ، بعدش روی آیکون تنظیمات در قسمت بالا و سمت راست ، کلیک کنید. به قسمت Security برید و اونجا گزینه Create Base Name رو انتخاب کنید. سپس یک نام خصوصی برای استفاده در ابتدا آدرس ایمیل یکبار مصرف خود انتخاب کنید. پس از ایجاد نام اصلی، روی افزودن کلیک کنید تا بتونید کلمات کلیدی خود را برای آدرس‌های خاص اضافه کنید.

وب‌سایت Temp mail

وارد سایت Temp-mail بشید. بالای صفحه آدرس ایمیل یکبار مصرف برای شما دیده میشه که می‌تونید اون رو کپی کنید یا اینکه به QR-Code تبدیل کنید و برای افراد مختلف بفرستید یا در سایتها استفاده کنید.
اگه ایمیلی برای شما ارسال بشه در همان صفحه ، اگه موس را به سمت پایین اسکرول کنید، می‌تونید اینباکس رو ببینید.

سایت Temp-mail ، برنامه اندرویدی و iOS هم داره که می تونید به راحتی اپلیکیشن این سایت رو از گوگل پلی و اپ استور دانلود کنید.

سرویس Guerrilla Mail

برای استفاده از Guerrilla Mail لازم نیست ثبت نام کنید. تمام ایمیلهای دریافت شده در این صندوق پستی بعد از یک ساعت حذف میشه. Guerrilla mail به شما اجازه می‌ده تا یک ایمیل با نام مستعار و دامنه مورد نظر درست کنید. از دیگر ویژگی‌هایی که Guerrilla mail برای کاربرها فراهم می‌کنه، ارسال ایمیله. کاربر می‌تونه ایمیل را به هر ایمیل مورد نظر خود در اینترنت ارسال کنه. آدرس IP فرستنده برای جلوگیری از سواستفاده از این سرویس، به صورت خودکار تعبیه شده است. این سرویس ایمیل موقت ، یک برنامه اندروید هم داره که از گوگل پلی قابل دانلوده.

ساخت ایمیل فیک با ربات تلگرام
ساخت ایمیل فیک با ربات تلگرام

ایمیل فیک تلگرام

در تلگرام و با استفاده از ربات fake mail میتونید ایمیل فیک بسازید اگه ایمیلی براتون ارسال بشه این ربات توی تلگرام براتون میفرسته که ببینید!

ایمیل فیک چیست؟

ایمیل فیک یا ایمیل یکبار مصرف یا ایمیل موقت، یک آدرس ایمیل موقتیه که معمولا بعد از مدتی خودبخود حذف میشه. از این ایمیل ها میتونید برای ثبت نام در سایت ها و اپلیکیشن هایی که میخواهید تست کنید استفاده کنید.

ایمیل فیک گوگل چیست؟

جی‌میل امکاناتی برای ساخت ایمیل فیک گوگل را به شما ارائه نمی‌ده در عوض میتونید با اضافه کردن برخی علائم مثل «+» یا «.» در میان و پایان آدرس ایمیل اصلی، آدرس‌های مستعار ایجاد کنید و صندوق اصلی آن‌ها را فیلتر کنید.


به این مطلب چند ستاره میدهید؟

0 / 5

رتبه صفحه شما:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *