0
جمع فرعی:ریال
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
10 نکته بسیار مهم در مورد الگوریتم اینستاگرام

10 نکته بسیار مهم در مورد الگوریتم اینستاگرام

فهرست مطالب

10 نکته بسیار مهم در مورد الگوریتم اینستاگرام

در اینترنت و اینستاگرام آدمهای زیادی رو می بینیم که درباره الگوریتم اینستاگرام و چگونگی پیشرفت در آن صحبت می کنن ، بازار شایعات بسیار داغ است هر کسی فکر می کنه فرمول درست را می دونه!
من در این نوشته 10 واقعیت مهم درباره الگوریتم اینستاگرام رو برای شما می نویسم نکاتی که از طرف خود اینستاگرام تایید شده و حرف و حدس و … نیست!

10 نکته بسیار مهم در مورد الگوریتم اینستاگرام
10 نکته بسیار مهم در مورد الگوریتم اینستاگرام

انیستاگرام از چند الگوریتم بطور موازی استفاده می کند

کف کردید ؟! شاید فکر می کردید اینستاگرام فقط یک الگوریتم داره. ولی اینطوری نیست . اینستاگرام برای بخش های مختلف مثل بخش پست ها (feed) ، صفحه جستجو (explore) ، بخش ویدیو های بلند IGTV ، بخش استوری ها و ریلز reels الگوریتمهای متفاوتی داره.
البته توجه داشته باشید اسکلت همه این الگوریتم ها یک اصل اساسیه و اون هم نشون دادن جذاب ترین محتوا به کاربرها است.

الگوریتم قسمت پست ها feed چطوریه؟

آدام موسری ، رییس اینستاگرام میگه 4 عامل در بخش پست ها مهمه:

  • اطلاعات هر پست : عسکه ؟ فیلمه ؟ درباره چیه؟
  • اطلاعات شخص پست گذار : جزو دوستان شماست یا نه؟ چقدر پست منتشر میکنه کم یا زیاد
  • فعالیت کاربر : کاربر بیشتر ویدیو میبینه یا عکس ؟ چه محتواهایی براش جذاب تره؟
  • سابقه تعامل کاربر و پست گذار : آیا کاربر اغلب پست های پست گذار رو لایک میکنه یا کامنت میگذاره یا …(در کل میپسنده)

الگوریتم قسمت پست این موارد رو بررسی میکنه و بر اساس امتیازی که پست ها میگیرن اونها رو به کاربر نشون میده.

آدام موسری ، رییس اینستاگرام
آدام موسری ، رییس اینستاگرام

الگوریتم قسمت پستها 5 نوع تعامل رو در نظر میگیره

همون آقای آدام موسری میگه 5 نوع تعامل (برخورد) کاربر با پست ها اهمیت داره . اون 5 تا اینها هستن :

  • زمان گذاشتن : آیا زمان میگذارید برای دیدن پست؟
  • لایک کردن : آیا احتمال داره پست رو لایک کنید؟
  • کامنت گذاشتن : احتمال داره برای پست کامنت بگذارید ؟
  • ذخیره کردن : آیا پست رو ذخیره می کنید؟
  • چک کردن پروفایل : آیا بعد از دیدن پست ممکنه پروفایل ارسال کننده رو هم چک کنید

اگر الگوریتم اینتساگرام به این نتیجه برسه که کاربری با یک پست خاص هیچ کدوم از این کارها رو انجام نمیده اون پست رو به کاربر نشون نمیده !!

پست های دوستان نزدیک ( close friends) رو زودتر بهتون نشون میده.

اگر کاربر را در لیست دوستان نزدیک یا همون کلوز فرند قرار بدید پست هاش رو زودتر نشونتون میده

زمان انتشار پست

زمان انتشار پست هم جزو موارد مهمه ، بطور معمول پست ها به ترتیب زمان انتشارشون به کاربرها نشون داده میشن . البته اگه کاربری به یک نوع پست علاقه زیادی داشته باشه اینستا هم بهش اولویت میده . اما اگر میزان علاقه یکسان باشه پست های جدیدتر را اولتر!! نشون میده !

الگوریتم برای اکانت های شخصی ، بیزینسی و تولید کننده محتوا یکسانه

حتما میدونی که 3 مدل میتونید در اینستاگرام عضو بشید : کاربر عادی یا همون اکانت شخصی personal ، کاربر های بیزینسی business و کاربر تولید کننده محتوا creator.
نکته ششم اینه که الگوریتم اینستاگرام اینها رو مثل هم میبینه .
*البته توجه داشته باشید که اینستاگرام در حالت بیزینس و تولید کننده آمارها و امکانات بیشتری در اختیارتون میگذاره ام از نظر الگوریتم پست مثل هم هستن!

هر کامنتی ، کامنته!

یکی از شایعاتی که خیلی گفته میشه اینه که کامنت های کوتاه (مثلا 3 کلمه یا کمتر) توسط الگوریتم اینستاگرام در نظر گرفته نمیشه.
خب این شایعه ای بیش نیست هر کامنتی حتی یک استیکر هم کامنت به حساب میاد و اثر مثبت داره.
سعی کنید کاربرها رو تحریک کنید زیر پستهاتون کامنت بگذارند و به کامنت هاشون جواب یا واکنش نشون بدید.

تعداد تعامل زیر پست ها در 30 دقیقه اول ، نقش در رتبه بندی پست ها ندارد

اینستاگرام تایید کرده که تعداد تعامل های زیر یک پست در 30 دقیقه اول تاثیری در رتبه بندی توسط الگوریتم پست ها نداره و الگوریتم پست ها بر اساس قسمت (سوم) عمل می کند.

الگوریتم پست ها ، ویدیو و فیلم را به عکس ترجیح نمی دهد

الگوریتم اینستاگرام بین پست های تصویری (عکس) و پست های فیلمی (ویدیو) فرق نمی گذاره و یکی رو بهتر از اون یکی نمیدونه.

*البته ممکنه کاربرها ودنبال کننده های شما فیلم ها رو بیشتر دوست داشته باشن و بیشتر باهاش تعامل کنند که در این حالت بهتره شما هم بیشتر فیلم منتشر کنید.

الگوریتم اینستاگرام و ربات ها
الگوریتم اینستاگرام و ربات ها

ربات ها و کارها فیک تاثیر ندارند

اینکه با استفاده از ربات ها برای پست هایتان لایک و کامنت جور کنید تاثیری روی الگوریتم اینستاگرام نداره.
البته ممکنه روی کاربرها تاثیر داشته باشه مثلا ببینن یک پست تعداد زیادی لایک خورده اونها هم لایک کنن اما اینستاگرام سرش کلاه نمیره!!

در پایان میخوام بگم اینستاگرام یک جامعه مجازی هست یک جامعه که در اون افراد با هم در ارتباط هستند. سعی کنید فرد باحالی در این جامعه باشید با دیگران تعامل کنید بهشون کمک کنید با هاشون مهربون باشید و … آدم حسابی باشید و از این جامعه لذت ببرید.

اگر دوست داشتید منو در اینستاگرام دنبال کنید این لینک صفحه اینستاگرام من هست
https://instagram.com/amirbahadorhatami

اگر سوالی یا نظر داشتید در قسمت نظرات برام بنویسید


به این مطلب چند ستاره میدهید؟

0 / 5

رتبه صفحه شما:

4 پاسخ

  1. سلام
    میشه بگین
    ترتیب لیستی که در ستینگ اکانت و گزینه کلوز فرند هست بر چه اساسیه؟؟ یک لیست از دوستان میاره که از بینشون کلوز فرندتو تیک بزنی میخوام ببینم ترتیب اون لیست بر چه اساسیه ممنونم

    1. سلام نمیدونم شاید بر حسب تعاملی که قبلا داشتید با افراد … هر کس بیشتر اول تر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *