0
جمع فرعی:ریال
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
کامنت مارکتینگ

کامنت مارکتینگ

فهرست مطالب

هر کسی میتونه زیر یک پست در یک وبلاگ یا زیر یک محصول در یک سایت فروشگاهی نظر بده اما این کامنت مارکتینگ نیست! اکثر سئو کارها کامنت مارکتینگ رو برای ایجاد بک لینک استفاده می کنند اما بازاریابی کامنتی چیزی بیشتر از بک لینک سازی هست!

هدف بازاریابی کامنتی به اشتراک گذاشتن دیدگاه ها و نظرات و تفکرات معنادار برای تشویق دیگر کاربران به کاریه که مد نظر ما هست!

خدمات سئو

وقتی در وبلاگ یا شبکه اجتماعی یا در سایت فروشگاهی نظر میگذاریمبه بقیه کاربرها ایده میدیم! هم در مورد خودمون هم در مورد موضوعی که درموردش نظر دادیم اثر این جور کامنت گذاشتن ممکنه تا سالها بعد هم دیده بشه میتونه تا مدتها بعد برای سایت ما بازدید کننده یا مشتری بیاره !

در کامنت گذاری باید مواردی در بازاریابی گفته میشه رو در نظر بگیریم و رعایت کنیم. البته قبلش باید استراتژیمون رو مشخص کرده باشیم.

کامنت مارکتینگ چیست؟
کامنت مارکتینگ چیست؟

هدف از کامنت مارکتینگ چیست ؟

شاید براتون راحت باشه که راه بیوفتید و هر جا تونستید نظر بدید و کامنت بگذارید! اما برای نتیجه گیری بهتر باید یک ساختار درست برای خودمون در نظر بگیریم.

باید هدفمون رو مشخص کنیم ، دنبال فروش بیشتر هستیم ؟ میخواهیم بیشتر شناخته بشیم ؟ میخواهیم بازدید کننده برای سایتمون جذب کنیم ؟ یا چی …؟

با توجه به هدفمون سایت های مورد نظرمون رو انتخاب می کنیم انواع وبلاگ ها ، انجمن های اینترنتی ، سایت های فروشگاهی ، شبکه های اجتماعی و … رو میتونیم لیست کنیم.البته اولویت با سایت ها و شبکه هایی هست که بازدید کننده بیشتری دارن یا در نتایج جستجوی گوگل بالاتر ظاهر میشن!

اگر هدف جذب بازدید کننده و ترافیک برای سایت هست باید سراغ سایتها و وبلاگ هایی برید که اجازه میدن لینک مستقیم به سایتتون داشته باشید.

اگر دنبال برند سازی و شهرت برند هستید دیگه لینک دادن ندادن سایت و وبلاگ اهمیتی نداره.

اگر هدفتون رهبری فکری ، رفع ایرادات ذهنی یا دادن اطلاعات به کاربرها هست باید دنبال سایت هایی باشید که معمولا به سوالات کاربرها جواب میدن (پرسش و پاسخ ها) شبکه های اجتماعی و جاهایی کا توان تعامل بیشتر با کاربرها هست.

هدف شما هر چی هست همون ابتدا لیستی از سایت های مد نظرتون تهیه کنید و کنار دستتون داشته باشید تا بتونید مرتب به این سایت ها سر بزنید و کامنت بگذارید.

طراحی سایت

تلاش های خود را سازماندهی کنید

وقتی یک لیست از سایت های مدنظرتون تهیه کردید باید سازمان دهی شون کنید و چک کنید که اگر محتوای جدیدی منتظر کردن برید و کامنت بگذارید! خب این فرایند پیدا کردن سایت های مناسب و دسته بندی و سازماندهی احتمالا چند روز وقت شما رو میگیره ولی به هر حال لازمه!

یه راه حل ساده برای زیر نظر گرفتن وبلاگ ها استفاده از rss reader یا خبر خوان هست! گوگل و برخی از سایتها خبرخوان دارن که شما واردش میشید و لیست سایت ها رو بهشون میدید وقتی یکی از سایت ها مطلبی انتشار میده در لیست خبر خوان ظاهر میشه و دیگه از دستش نمیدید!

در نهایت بعد از دسته بندی لیست یک آواتار برای خودتون در نظر بگیرید و در تمام سایتها از همون آواتار استفاده کنید اواتار میتونه لوگوی شرکت شما باشه یا عکس خودتون یا … یعی کنید یه تصویر منحصر بفرد و به یاد موندنی باشه ! سایت gravatar هم در این مورد به کار میاد واز دستش ندید.این سایت رو خیلی از سیستم های بلاگ دهی و سایت سازها میشناسن بنابراین تو این سایت میتونید یک آوتار برای خودتون تعریف کنید و در وبلاگ و سایت های مختلف همون آواتار رو صدا بزنید!

شروع کامنت مارکتینگ
شروع کامنت مارکتینگ

شروع کامنت مارکتینگ

لیست سایت ها رو نوشتید ، اهداف رو مشخص کردید؟ دیگه وقته شروع کامنت مارکتینگ یا بازاریابی نظری!! هست (فارسی رو هم پاس داشتم)

ببینیم در این راه چه کارهایی باید انجام بدیم و چه کارهایی نباید انجام بدیم!

باید انجام بدیم :

  • نظرات با معنی و معنی دار بنویسید سعی کنید مطلبی که به عنوان نظر می نویسید ارزش خواندن داشته باشد!
  • از اینکه نظر متفاوتی بنویسید نترسید اگه لازمه نظر مخالف دیگران بنویسید.
  • کمی غیر رسمی یا کمی شوخ طبعی در نوشتن نظرات میتونه مفید باشه.
  • سعی کنید با دیگران مرتبط بشید نظری درباره نظر دیگران بنویسید
  • مزایا محصول یا خدمات تون رو بنویسید

نباید انجام بدیم :

  • نظر عمومی ننویسید (مطلب خوبی بود) به درد نمیخوره دست کم بگید از کدوم قسمت مطلب خوشتون اومده.
  • محترمانه و متمدنانه نظر بدیم حتی اگر میخواهید نظر مخالف بدید بی ادبی نکنید!
  • بدون خواندن مطلب نظر ندید!
  • لینک نگذارید اگه میخواهید لینک بگذارید از لینک های نامرتبت دوری کنید! حتما لینکتون به محتوای اصلی کمک کنه.

زمان رو از دست ندید

در حالت ایده‌آل، هر روز به وب سایت ها سر بزنید و اگه مطلب جدیدی بود کامنت بگذارید . یکی از پارامترهای کلیدی که باعث میشه جذب ترافیک خوبی از کامنت مارکتینگ داشته باشید سرعت عمله ! اگر کامنت اول زیر مطلب باشید خیلی بیشتر دیده میشید نسبت زمانی که مثلا کامنت دهم یا بیستم باشید!

البته واضحه که برای سریع تر بودن نباید از کیفیت کار بزنید، با رعایت کیفیت سریع باشید.

بعد از کامنت گذاشتن در سایت های مختلف هر چند وقت یکبار مجددا سایت رو بررسی کنید و ببینید هنوز در چهارچوب اهداف شما هست و بازدهی خوبی داره یا نه اگر بازدید نظرات در سایتی کم شده میتونید سایت دیگه ای رو جایگزین کنید!

اعمال خود را بسنجید!

بطور مداوم کارهایی که انجام میدید رو مرور کنید و بررسی کنید چه نتایجی بدست اومده شاید لازم باشه در نوع کامنت گذاشتن یا لیست سایتها یا اهداف تجدید نظر کنید! برای اینکار میتونید از گوگل آنالیتیک استفاده کنید و گل هایی رو در اون ست کنید ببینید میتونید به گلها تون برسید یا نه!

جذب بازدید و مشتری با کامنت مارکتینگ
جذب بازدید و مشتری با کامنت مارکتینگ

استراتژی خود را اصلاح کنید

بعد از سنجش و اندازه گیری ممکنه لازم باشه استراتژیتون رو اصلاح کنید یا مواردی رو آزمایش کنید! با توجه به محبوبیت و جذابیت صفحاتی که در اونها نظر میدید معمولا یکی دو روز بعد تاثیر نظرهاتون رو در آنالیتیکس میتونید ببینید!

اگر سایت های خاصی ترافیک مورد نظرتون رو برای شما به وجود نمیارند، ممکنه تصمیم بگیرید اونها رو از لیست خود حذف کنید. اگر یک سایت خاص حجم زیادی از ترافیک رو از طریق نظرات به شما میده، ممکنه بخواهید اون رو در اولویت قرار بدید. در این سایتها بیشتر و زودتر نظر بگذارید!

وقتی بطور مرتب و منظم و به شکل درست در سایتها نظر بنویسید احتمالا با صاحب سایت یا نویسنده سایت دوستیی بینتون شکل میگیره! به هر حال نویسنده های سایت ، کسایی که در سایتشون نظر میدن رو دوست دارند! این رفاقت میتونه باعث همکاری بیشتر هم بشه مثلا تبادل لینک کنید یا ….

نکته کنکوری کامنت مارکتینگ

وقتی همه نظرات در سایت های مختلف رو بررسی کنیم به نقاط مشترکی بین اونها میرسیم در واقع کامنت های خوب و اثر گذار این شکلی هستند :

  • در وبلاگ های محبوب پست شدند.
  • حاوی یک لینک مستقیم به سایت نویسنده یا اسم نویسنده یا خود نظر بودند.
  • خیلی زود پس از انتشار محتوا پست شدند نظر اول و دوم بودن.
  • برای خوانندگان مرتبط و مفید بودند.

کامنت در سایت های فروشگاهی

اگر زیر محصولات خودتون در سایت خودتون یا سایت های واسط فروشگاهی میخواهید نظر بنویسید بهتره در اون نظرات به مشکلات و ایرادهای کاربران نسبت به محصول شما دارند جواب بدید همینطور اگر مزیتی نسبت به رقبا دارید که نمیخواهید در متن سایت بهش اشاره کنید میتونید توی کامنت ها و به شکل ناشناس بنویسیدش!

کامنت در سایت خودم

خب یکی از جاهایی که به راحتی متونیم از کامنت مارکتینگ استفاده کنیم سایت خودمون هست ! سایتی که خودمون مدیریتش میکنیم . در این حالت کسی هم نیست که بخواد کامنت ها و نظراتمون رو ویرایش کنه یا حتی از انتشارش جلوگیری کنه !

بخش کامنت ها در سایتی خودمون مدیرش هستیم برای کلمات کلیدی جامانده یا کمی بی ربط مفیده و خیلی کمک میکنه میتونید این کلمات رو به شکل کامنت بنویسید همچنین اگر خریداران سوال یا ابهامی دارند میتونید خودتون با اسامی ناشناس بنویسید و سپس با اکانت مدیر سایت بهش پاسخ بدید!

نکته پایانی !

آیا شما تا به حال از کامنت مارکتینگ استفاده کردید ؟ اگر تجربه ای داشتید در بخش نظرات بنویسید همینطور اگه سوال یا ابهامی دارید بنویسید سعی میکنم سریع جواب بدم!


به این مطلب چند ستاره میدهید؟

0 / 5

رتبه صفحه شما:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *