0
جمع فرعی:ریال
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
چک لیست سئو داخلی

چک لیست سئو داخلی

فهرست مطالب

سئو داخلی یا on-page یعنی مواردی که باید در صفحات سایتمون در نظر بگیریم در این مطلب چک لیست سئو داخلی را برای شما مینویسم مواردی که با رعایت اونها میتونید صفحات خوب و قوی درست کنید که در گوگل رنک بگیره.

قبل از هرچیز در نظر بگیرید که بهترین صفحه یعنی صفحه ای که جواب خوب و دقیق و کاملی به سوال کاربر بده .

در حوزه های مختلف جواب خوب و کامل متفاوت خواهد بود مثلا وقتی در یک حوزه عملی مطلب تولید میکنیم ممکنه با صفحه ای بلند پر از متن مواجه باشیم بدون عکس ! اگر یک صفحه در مورد مدل های مانتو میخواهیم درست کنیم احتمالا صفحه ای پر از عکس خواهیم داشت با متن کم ، اگر یک صفحه درباره موسیقی باشد احتمالا در صفحه چندین فایل صوتی خواهیم داشت بنابراین صفحه خوب یا محتوای خوب با توجه به موضوع صفحه متفاوت خواهد بود.

خب پس نکته این شد باید صفحه ای درست کنیم کامل جواب کاربر باشه.

چک لیست سئو داخلی
چک لیست سئو داخلی

بطور کلی مواردی مثل کپی نبودن متون و تصاویر مهم است. مفید و کاربردی بودن توضیحات اهمیت دارد هر محتوا باید پاسخ درست به سوال گروهی از مخاطبین باشد ، از زیاده گویی محتواهای طولانی (بیمورد) دوری کنید و اگر موضوعی نیاز به توضیح دارد خسیس نباشید کامل توضیح دهید.

چک لیست سئو داخلی 2024

  1. کلمه کلیدی در عنوان صفحه باشد
  2. کلمه کلیدی در توضیحات صفحه باشد
  3. هر صفحه یک عدد تگ h1 داشته باشد
  4. کلمه کلیدی در تگ h1 باشد
  5. تگ h1 طولانی نباشد
  6. هر صفحه حداکثر 10 تگ h2 داشته باشد
  7. کلمه کلیدی در یک تگ h2 باشد
  8. تگ های h3 به بعد تقریبا آزاد هستن
  9. کلمه کلیدی خیلی در تگ ها تکرار نشود
  10. هر صفحه دست کم یک عکس داشته باشد
  11. عکس ها تگ آلت داشته باشند
  12. اسم عکس ها درست و معنا دار باشد
  13. ابعاد عکس نسبت به فضایی که نمایش داده میشود تا حد ممکن درست باشد (یک عکس 600*800 در یک فضای 300*400 قرار نگیرد)
  14. حجم عکس ها بهینه سازی شود معمولا webp کمترین حجم را می دهد ولی همیشه هم اینطور نیست! برخی عکس های سایت با وجود webp بودن هنوز هم میتوانن حجم کمتری داشته باشند.
  15. برخی تصاویر دارای فضای خالی و سفید بیمورد هست که بهتر است حذف شود تا عکس کوچکتر و کم حجم تر بشود.
  16. کلمه کلیدی در تگ آلت دست کم یک عکس قرار بگیرد.
  17. کلمه کلیدی در پاراگراف اول مطلب وجود داشته باشد.
  18. پاراگراف های متن خیلی طولانی نباشد.
  19. پاراگراف ها از دو طرف در یک راستا باشند (justify)
  20. کلمه کلیدی در متن زیاد تکرار نشود.
    * – تکرار زیاد کلمه کلیدی در متن یا عنوان صفحه خطر کیورد استافینگ دارد
    ** – در هر حال طبیعی متن اولویت دارد یعنی اگر مجبور بودیم کلمه کلیدی را زیاد تکرار کنیم لازم نیست متن را ناقص کنیم که جلوی تکرار زیاد را بگیریم.
  21. اگر محتوای صوتی و ویدیویی داریم که به غنی شدن محتوا کمک میکند اضافه کنیم
  22. آدرس صفحات را یا فارسی بنویسیم یا انگلیسی اگر فارسی بود کلمه کلیدی را در آن قرار دهیم اگر انگلیسی بود ترجمه آنرا در آدرس بنویسیم .
  23. چک کنیم در متن به صفحات مرتبط دیگر لینک داده باشیم.
  24. اگر مطلبی از سایت دیگری در سایت نوشته ایم یا مطلبی ترجمه هست به آن سایت به عنوان منبع لینک بدهیم. بخصوص در مطالب علمی ، پزشکی .
  25. چک کنیم از صفحات دیگر به صفحه فعلی لینک داده شده باشد. در محتواهای جدید باید برویم از صفحات مرتبط لینک بدهیم.
  26. صفحه ها در موبایل هم چک کنیم همه چیز درست نمایش داده شود . بخصوص اگر ویدیو امبد کرده ایم.
  27. صفحات را یکبار با نیت غلط املایی بخوانیم و اصلاح کنیم ترجیحا قواعد نگارش مثل نقطه و ویرگول و … را هم رعایت کنیم.

بررسی سئو سایت

شما اگر نکته ای میدانید که بتواین به چک لیست سئو داخلی اضافه کنیم در قسمت کامنت ها بنویسید اگر تمایل به مطالعه منابع خارجی دارید سایت وورنک را ببینید.


به این مطلب چند ستاره میدهید؟

0 / 5

رتبه صفحه شما:

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *